Η κυριαρχία της McLaren στο Red Bull Ring είναι οιωνός για το πώς θα πάει πλέον το υπόλοιπο της σεζόν; Θα μπορέσει άραγε κάποια άλλη ομάδα να απαντήσει πριν ο τίτλος καταλήξει μαθηματικά στο Woking;
Ο ρυθμός των Lando Norris και Oscar Piastri στις Άλπεις της Στυρίας χθες, εξάλειψε σε μεγάλο βαθμό την οποιαδήποτε ελπίδα πως κάποιος θα μπορέσει να τα βάλει με τις McLaren φέτος για το πρωτάθλημα. Ωστόσο, η πίστα ενδεχομένως να τόνισε παραπάνω τα καλά στοιχεία της MCL39, και σε επόμενους αγώνες να δούμε πιο μικρές διαφορές.
Έχοντας μια από τις πιο δύσκολες εμφανίσεις της σεζόν, στον αγώνα της χώρας της, η Red Bull είδε τον Max Verstappen να μένει εκτός αγώνα από την εκκίνηση, πέφτοντας θύμα της λάθος εκτίμησης του Kimi Antonelli. Από την άλλη πλευρά των γκαράζ, τίποτα το αξιοσημείωτο δεν ήρθε από τον Yuki Tsunoda μέσα στον αγώνα.
Ο Verstappen έδειξε να προχωρά γρήγορα από τη χθεσινή εγκατάλειψη, βλέποντας την ομάδα του στη GT3 κατηγορία του WEC να κερδίζει χθες στις 24h του Spa. Δεν το πήρε τόσο καλά, ωστόσο, ο Christian Horner, που αναφέρθηκε με πολύ γλαφυρό τρόπο στην κυριαρχία των McLaren, δείχνοντας θαυμασμό αλλά και ζήλια ταυτόχρονα.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η MCL39 είναι εν γένει το καλύτερο μονοθέσιο του grid. Στο Red Bull Ring, μάλιστα, ήρθε και μια σειρά αναβαθμίσεων, κυρίως αεροδυναμικής στην εμπρός ανάρτηση. Αυτή, φαίνεται πως βελτίωσε ακόμα περισσότερο ένα αποδοτικό μονοθέσιο.
Ωστόσο, δεν ήταν ένας βαρετός αγώνας, καθώς για μεγάλο μέρος του μονοπώλησε η μάχη Norris-Piastri για τη νίκη. Με τους δύο οδηγούς στο τέλος να φέρνουν το 1-2, η McLaren επέστρεψε με τον καλύτερο τρόπο από τις αδυναμίες του Καναδά.
Το Σάββατο, ο Norris πέτυχε μια τεράστια διαφορά στην pole του. Σε έναν γύρο διάρκειας μόλις 64 δευτερολέπτων, ο Βρετανός βρήκε μισό δευτερόλεπτο σε σχέση με το επόμενο μονοθέσιο, αυτό του Leclerc. Την Κυριακή, ο Piastri με το καλημέρα βρέθηκε μπροστά από τον Μονεγάσκο και στο τέλος τερμάτισε σχεδόν 20 δευτερόλεπτα μπροστά του.
Εξετάζοντας τις διαφορές σε pole και αγώνες στους πρώτους 10 αγώνες της σεζόν, επιβεβαιώνεται η θεωρία του Andrea Stella, επικεφαλής της papaya: σε κατηγορίες πιστών όπως το Miami, το Bahrain και την Αυστρία, η McLaren δείχνει σχεδόν άτρωτη. Σε πίστες με πολύ μικρότερες αλλαγές κατεύθυνσης υπό υψηλή ταχύτητα (όπως ήταν ο Καναδάς), το πλεονέκτημά της δείχνει τουλάχιστον να μετριάζεται, καθώς δεν μπορεί να βάλει στο προσκήνιο την καλύτερη διαχείριση που κάνει στα ελαστικά της.
Straight up flying 🚀#McLaren | #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/C7WPKTQEEH
— McLaren (@McLarenF1) June 30, 2025
Κοιτώντας μπροστά, έως και την καλοκαιρινή διακοπή, υπάρχουν ορισμένοι αγώνες που, έστω στη θεωρία, φωνάζουν από μακριά “McLaren”. Ένας τέτοιος αγώνας είναι το Hungaroring, όπου και πέρσι η βρετανική ομάδα κυριάρχησε.
Στο Silverstone, η εικόνα ενδέχεται να μην είναι ακριβώς ίδια, όμως, με τον καιρό και τη θερμοκρασία σίγουρα να παίζει καθοριστικό ρόλο. Στο Spa, μπορεί το μεσαίο χρονομετρημένο να ευνοεί τη McLaren, ωστόσο η πίστα στο σύνολό της είναι αρκετά πιο ισορροπημένη, ευνοώντας και καλά σημεία των Red Bull και Mercedes. Ειδικά αν υπάρξει και το ενδεχόμενο βροχής, τότε οι διαφορές ενδεχομένως να μηδενίζονται και εντελώς.
Μπορεί ο τίτλος στους Κατασκευαστές για φέτος να δείχνει εν πολλοίς τελειωμένη υπόθεση, καθώς όσο πιο κοντά προχωράμε προς το 2026, τόσο πιο πολύ οι ομάδες θα προσηλώνονται εκεί και στους νέους κανονισμούς. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως κάθε αγώνας από εδώ και πέρα θα είναι όπως η Αυστρία.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!