Η εικόνα του Valentino Rossi να παλεύει εκτός βαθμών είναι σίγουρα μία από τις αρνητικές εκπλήξεις της φετινής σεζόν του MotoGP. Ο Ιταλός πολυπρωταθλητής δυσκολεύεται πολύ να βρει ταχύτητα με την Μ1, κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την απόδοση των ιαπωνικών μοτοσικλετών, οι οποίες έχουν κερδίσει τους 3 από τους 4 αγώνες της φετινής σεζόν…
Όπως είναι φυσικό, αρχίζει πλέον και εγείρεται το εξής ερώτημα – μήπως πλέον, πολύ απλά, στα 42 του, ο χρόνος κερδίζει την μάχη με τον Ιταλό;
Η μετακίνηση του Rossi από την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha στην Petronas ήταν αναπόφευκτη – οι «σειρήνες» για τον Fabio Quartararo ήταν πολλές, και η Yamaha έπρεπε να εξασφαλίσει ότι δεν θα έχανε μέσα από τα χέρια της τον Γάλλο αναβάτη, ο οποίος είναι πλέον από τους πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος.
Αυτό σήμαινε ότι ο Rossi θα έχανε την θέση του, αλλά ήταν εξαρχής εμφανές ότι η Yamaha επιθυμούσε να εξασφαλίσει την παρουσία του Ιταλού στο MotoGP. Ναι, τα χρήματα και η δημοσιότητα που συνεπάγεται η παρουσία του Rossi είναι πολλά, όμως για να λέμε την αλήθεια, η απόδοσή του τις προηγούμενες σεζόν δικαιολογούσε την συνέχεια της καριέρας του, ιδιαίτερα από τη στιγμή που και ο ίδιος επιθυμούσε να παραμείνει στο grid.
Έτσι ήρθε η συμφωνία με την Petronas και μία εργοστασιακών προδιαγραφών Μ1 – και θεωρητικά, η ευκαιρία να συνεχίσει από εκεί που σταμάτησε πέρυσι ο Ιταλός. Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν καλά.
Ο Rossi δεν μπορεί να βρει ταχύτητα με την Μ1, και είναι σταθερά (και με διαφορά) ο πιο αργός από τους τέσσερις αναβάτες που οδηγούν την ιαπωνική μοτοσικλέτα. Μοναδική εξαίρεση η τέταρτη θέση στις κατατακτήριες του Κατάρ, η οποία όμως αποδείχθηκε ότι ήταν πυροτέχνημα.
Με μόλις τέσσερις βαθμούς στο ενεργητικό του σε τέσσερις αγώνες, ο Ιταλός δείχνει να μην μπορεί να βρει λύση στην έλλειψη ταχύτητας – τα προβλήματα με τα ελαστικά δεν επιλύονται, ενώ συνεχίζει να λέει ότι δεν μπορεί να οδηγήσει με τον τρόπο που θέλει, χάνοντας πολύ χρόνο στις στροφές και στο φρενάρισμα. Η απογοήτευση είναι εμφανής στο πρόσωπό του, καθώς δεν είναι ευχάριστο να παλεύει για την 17η θέση, όπως συνέβη στην Jerez, σε μία πίστα που έχει συνολικά 9 νίκες….
Με τον Ιταλό να έχει ρήτρα απόδοσης στο συμβόλαιό του με την Yamaha, η οποία εξαρτάται από τα αποτελέσματα του πρώτου (περίπου) μισού της σεζόν, ο Rossi πρέπει να βελτιωθεί αισθητά για να συνεχίσει και του χρόνου στο σπορ, κάτι που δείχνει να θέλει.
Θετικό για τον Ιταλό είναι το γεγονός ότι οι δοκιμές μετά τον αγώνα της Jerez εξελίχθηκαν καλά, με την ομάδα (σε συνεργασία με την Yamaha) να δοκιμάζει διάφορες λύσεις για να τον βοηθήσει να βρει την χαμένη του απόδοση. Επειδή όμως ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός τα τελευταία χρόνια και οι διαφορές πολύ μικρές, τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο, ιδιαίτερα μάλιστα από τη στιγμή που κανείς δεν μένει στάσιμος και όλοι εξελίσσονται….
«Γνωρίζω ότι δεν θα καταφέρω να κερδίσω τον χρόνο, και ότι στο τέλος θα με κερδίσει. Το ζήτημα είναι να το καθυστερήσω όσο περισσότερο μπορώ…», δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Rossi.
Μακάρι για τον Ιταλό, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει να οφείλονται στη μοτοσικλέτα και όχι στον ίδιο – και να καταφέρει να ανακάμψει, γιατί η παρουσία του είναι σημαντική για το MotoGP.
Διαφορετικά, μάλλον η μάχη με τον χρόνο αρχίζει να κρίνεται…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!