O Maurizio Arrivabene και ο Christian Horner διαφώνησαν έντονα στη συνέντευξη τύπου των αρχηγών των ομάδων, και αιτία αποτέλεσε η πρόσληψη του Laurent Mekies από την ιταλική ομάδα.
Για όσους δε γνωρίζουν το ζήτημα, ο Mekies ήταν μέχρι πρόσφατα υπεύθυνος ασφαλείας της FIA και αναπληρωτής υπεύθυνος αγώνα, και πλέον θα βρεθεί στη Ferrari όπου θα βρίσκεται μία θέση κάτω από τον Mattia Binotto. Βέβαια, αυτό θα γίνει χωρίς πρώτα να περάσουν 12 μήνες “υποχρεωτικής άδειας” όπως υποτίθεται ότι έχουν συμφωνήσει όλες οι ομάδες, και ήταν κάτι που είχε απασχολήσει και πέρυσι με την υπόθεση Budkowski και Renault.
Ο Arrivabene υπερασπίστηκε τις πράξεις της ομάδας του, ισχυριζόμενος ότι μια τέτοια “συμφωνία κυρίων” δεν υπάρχει:
“Δεν υπάρχει τίποτα κακό με αυτό”, είπε. “Σεβόμαστε απόλυτα τον τοπικό ελβετικό νόμο, σύμφωνα με τον οποίο προσλήφθηκε ο Laurent. Στη συνέχεια προχωρήσαμε ακόμη περισσότερο και του δώσαμε έξι μήνες υποχρεωτική άδεια”.
“Εντούτοις, έχοντας πει αυτό, αυτό που συζητήσαμε προηγουμένως είναι ότι έχουμε υπογράψει μια συμφωνία εμπιστευτικότητας που σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται να συζητάμε ή να μοιραζόμαστε στο κοινό αυτό που συζητάμε εκεί”.
“Έχω ακούσει τα σχόλια για μια υποτιθέμενη συμφωνία κυρίων και νομίζω ότι είναι απλώς σχόλια, καθώς μια τέτοια συμφωνία θα ήταν παράνομη. Νόμιζα ότι ήταν σχόλια, απλώς σχόλια.”
Ο Arrivabene παραδέχτηκε ότι υπήρξε συζήτηση με άλλες ομάδες, αλλά επέμεινε ότι δεν υπήρξε συμφωνία και αντίθετα έμειναν οι δικηγόροι της FIA να επιστρέψουν με μια κατάλληλη πρόταση.
Ωστόσο, ο Horner απέρριψε αυτό το επιχείρημα: «Για μένα είναι μεγάλη υπόθεση, καθώς το απογοητευτικό στοιχείο σε αυτό είναι ότι έχουμε ένα πράγμα που ονομάζεται Ομάδα Στρατηγικής όπου παρευρίσκονται οι FIA, FOM και όλοι οι επικεφαλής των ομάδων και συζητήσαμε το θέμα του Marcin – ήταν ιδιαίτερα ανησυχητικό που ένα βασικό μέλος της FIA πήγε σε μια ομάδα, στην περίπτωση αυτήν ήταν η Renault”, είπε.
“Η Renault προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα βάζοντάς τον σε υποχρεωτική άδεια διαρκείας, αλλά ακολούθησε μια συζήτηση για το αν αυτό ήταν απαράδεκτο, και κάθε ομάδα θεώρησε ότι αυτό ήταν απαράδεκτο”.
“Φυσικά έχουμε να κάνουμε με εργασιακούς νόμους μεταξύ διαφόρων χωρών και το να προσπαθήσεις να το αστυνομεύσεις αυτό είναι δύσκολο – συμφωνήθηκε στη συνάντηση ότι όλοι οι δικηγόροι στον κόσμο δεν θα μπορούσαν να επιλύσουν κάτι τόσο σύνθετο”.
“Αλλά υπήρξε μια κατανόηση και μια σαφής δήλωση από τις ομάδες για να έχουμε μια σαφή θέση ότι θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μια περίοδος 12 μηνών άδειας για ένα μέλος μιας ομάδας που πηγαίνει είτε από τη FIA / FOM σε μια ομάδα είτε το αντίστροφο”.
Ο Arrivabene του απάντησε: “Ναι, επειδή δώσαμε εντολή στη FIA – στους δικηγόρους της FIA – να ελέγξουν το εθνικό δίκαιο και να επιστρέψουν σε εμάς στην επόμενη συνάντηση του Strategy Group. Αυτό θα κάνει η FIA στην επόμενη συνάντηση, η οποία είναι στις 17 Απριλίου.”
Ο Horner δεν το άφησε όμως εκεί, αποκαλύπτοντας ότι ήταν ο πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne, που πίεζε για μια τριετή άδεια!
“Το πιο απογοητευτικό είναι ότι ήταν η Ferrari ή ο Sergio που πίεζε για μια τριετή περίοδο άδειας”, δήλωσε. “Από τη μία πλευρά δηλαδή υπάρχει μια ομάδα που πιέζει για τριετή διάρκεια και μερικές εβδομάδες αργότερα βρισκόμαστε σε αυτήν την κατάσταση. Αυτό κάνει τις συζητήσεις σε αυτό το φόρουμ χάσιμο χρόνου.”
Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, που βρισκόταν μεταξύ του Horner και του Arrivabene, προσπάθησε να υποβαθμίσει το ζήτημα, λέγοντας ότι δεν ήταν “μεγάλη υπόθεση”, καθώς ο Mekies δεν εκτίθεται στις ίδιες τεχνικές πληροφορίες με τον Budkowski.
«Πρώτα απ ‘όλα, δεν είχα δει κυρίους στο δωμάτιο όταν συζητήσαμε», αστειεύτηκε. “Δεύτερον, είναι εντελώς διαφορετικό από τον Marcin”.
“Είναι και οι δύο έξυπνοι μηχανικοί, αλλά ο Marcin ασχολήθηκε με την έκδοση τεχνικών οδηγιών μόλις λίγες εβδομάδες πριν αποφασίσει να υπογράψει με μια ομάδα και είχε πολλές εσωτερικές γνώσεις, ενώ ο Laurent συμμετείχε σε εντελώς διαφορετικές δραστηριότητες που δεν είναι τόσο ευαίσθητες, κατά τη γνώμη μου, όσο με του Marcin. Θα μπει στην ομάδα σε επτά ή οκτώ μήνες από τώρα και για μένα δεν είναι μεγάλη υπόθεση.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!