Οι οδηγοί πλησίασαν τον απίστευτο αριθμό των 8G με τα νέα μονοθέσια στο Albert Park, επιβεβαιώνοντας τον χαρακτηρισμό “τέρατα” που τους δόθηκε από τους περισσότερους πιλότους, ενώ και το ανεπίσημο ρεκόρ γύρου έσπασε σήμερα με το χρόνο που πέτυχε ο Lewis Hamilton.
«Τα αυτοκίνητα είναι βάναυσα στην οδήγηση – δεν είμαστε μακριά από τα 8G στις γρήγορες στροφές – γι ‘αυτό είναι αρκετά διασκεδαστικά» είπε ο οδηγός της Haas, Romain Grosjean.
«Αλλά είναι δύσκολο για το σώμα, είναι δύσκολο για τα μέρη του μονοθεσίου, είναι δύσκολο για τα ίδια τα αυτοκίνητα”.
«Δεν είναι καλό να χάσεις το ακριβές σημείο που πρέπει να στρίψεις. (Γιατί) Η ταχύτητα που περνάς από τις στροφές είναι τρελή σε σύγκριση με το παρελθόν. Πρέπει να είμαστε πιο ακριβείς, πιο στο όριο, και το σώμα περνάει δύσκολα σε κάποιες στροφές”.
Ο Hamilton, ο νέος κάτοχος του ταχύτερου γύρου στο Albert Park, επανέλαβε τα λεγόμενα του Grosjean σχετικά με τα νέα μονοθέσια του 2017.
«Είναι απίστευτο», είπε. «Είναι το καλύτερο που έχω βιώσει ποτέ εδώ. Η πρόσφυση είναι φανταστική, η αεροδυναμική κάνει δραστική διαφορά. Μπορείς να πιέσεις βαθιά μέσα στις στροφές, είναι καταπληκτικό”.
«Το αυτοκίνητο δε γλίστραγε όπως με τα ελαστικά χαμηλής πρόσφυσης που είχαμε στο παρελθόν, έτσι είναι πολύ συναρπαστικό στην οδήγηση”.
Ο Toto Wolff πρόσθεσε ότι ο αυριανός αγώνας θα είναι μια δοκιμασία για το πόσο καλά προετοιμασμένοι είναι οι οδηγοί από άποψη φυσικής κατάστασης.
«Αυτά τα αυτοκίνητα είναι πραγματικά τέρατα», είπε ο Αυστριακός.
«Νομίζω ότι μπορείτε να το δείτε στα onboard, οι ταχύτητες στις στροφές είναι πολύ εντυπωσιακές, και θα δούμε αύριο στον πρώτο αγώνα πόσο απαιτητικά είναι πραγματικά για τον οδηγό”.
Ο οδηγός της Williams, Felipe Massa, συνέκρινε τα νέα μονοθέσια με αυτά του 2008, προσθέτοντας ότι έμεινε έκπληκτος που δεν αποδείχθηκαν ακόμα πιο γρήγορα σε σχέση με τα περσινά.
«Πραγματικά πίστευα ότι θα ήταν τρία δευτερόλεπτα πιο γρήγορα», δήλωσε ο Βραζιλιάνος. «Δεν ξέρω. Ίσως η πίστα είναι λίγο αργή”.
«Το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο απολαυστικό στην οδήγηση, σαν το 2008, όταν υπήρχε αρκετά υψηλή κάθετη δύναμη. Αύριο θα έχουμε μια ιδέα για το πώς είναι σε επίπεδο θεάματος. Ελπίζω πραγματικά σε έναν ωραίο αγώνα”.
Όπως είδαμε, μια δυσκολία των νέων μονοθεσίων είναι ότι αν χάσεις τον έλεγχο στο μέσο της στροφής, είναι σχεδόν αδύνατο να διορθώσεις το γλίστρημα, κάτι που απέδειξε σήμερα το ατύχημα του Ricciardo, ενώ χθες συνέβη και η έξοδος του Palmer.
Σύμφωνα με τον Grosjean, το περιθώριο γλιστρήματος είναι πολύ περιορισμένο.
«Είναι σχεδιασμένα για έναν ορισμένο τρόπο γλιστρήματος, και μόλις βγεις από τα όρια χάνεις όλη την κάθετη δύναμη», είπε. «Επειδή η κάθετη δύναμη είναι απίστευτα υψηλή και η απώλειά της είναι μαζικά μεγαλύτερη, αν την χάσεις, την έχασες”.
Ο Max Verstappen αντίθετα, θεωρεί ότι τα ελαστικά ευθύνονται για τη μεγαλύτερη δυσκολία sto να διορθώσεις την πορεία των μονοθεσίων.
«Το μονοθέσιο είναι πιο σταθερό στις στροφές υψηλής ταχύτητας», είπε. «Το μόνο πρόβλημα είναι όταν το χάσεις είναι πιο δύσκολο να το μαζέψεις, λόγω των φαρδύτερων ελαστικών”.
«Είναι δύσκολο να το σώσεις. Αυτό είναι το μόνο δύσκολο πράγμα. Σε γενικές γραμμές, όταν κρατάς το μονοθέσιο στη σωστή πορεία, στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο διασκεδαστικό”.
«Ειδικά στις κατατακτήριες όταν τα καύσιμα είναι λίγα, είναι πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση”, ο Ολλανδός τόνισε.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!