Σε μία σημαντική κίνηση προέβησαν σήμερα η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) και η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας (FIM), καθώς ανακοίνωσαν ότι ξεκινούν μια στενή συνεργασία με σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας στους αγώνες ταχύτητας, τόσο στους τέσσερις, όσο και στους δύο τροχούς.
Όπως έγινε γνωστό, το πρώτο μέτρο που συμφωνήθηκε είναι η εξέλιξη ενός ειδικού τύπου χρώματος που θα χρησιμοποιηθεί στις πίστες που φιλοξενούν αγώνες ταχύτητας μοτοσικλετών και αυτοκινήτων, για την βαφή των kerbs, των ορίων της πίστας αλλά και των εξόδων διαφυγής.
Η βαφή έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο τόσο σε στεγνές όσο και σε υγρές συνθήκες, με βασικό στόχο την αντιμετώπιση της ξαφνικής απώλειας πρόσφυσης, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους πρόκλησης ατυχημάτων – κυρίως στη βροχή – με τις μοτοσικλέτες να χάνουν απότομα πρόσφυση και τους αναβάτες να έχουν άσχημα highsides ή απώλεια του μπροστινού.
Η κοινή δήλωση από τα δύο όργανα αναφέρει ότι στο μέλλον θα υπάρξουν μία σειρά από μέτρα που θα αφορούν τη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στις πίστες, αλλά και την από κοινού εξέλιξη μέσων ασφαλείας που θα χρησιμοποιούνται από τους αναβάτες και τους οδηγούς, κάτι που σημαίνει έρευνα στον τομέα των κρανών, των αγωνιστικών στολών και την χρήση ακόμη πιο εξελιγμένων υλικών.
Ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσε: “Με μεγάλη μου χαρά καλωσορίζω αυτή τη συνεργασία με την FIM σε πολλά μέτρα ασφάλειας. Η συνεργασία μας για την ασφάλεια σημαίνει ότι μπορούμε να προωθήσουμε κοινά πρότυπα για όλες τις μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως”.
Ο πρόεδρος της FIM, Jorge Viegas, δήλωσε: “Οι πίστες για την FIM και την FIA είναι κοινές σε όλο τον κόσμο. Μια συνεργασία στα πρότυπα ασφαλείας όχι μόνο θα απλοποιήσει τη διαδικασία στη βιομηχανία των αγώνων, αλλά θα εξασφαλίσει το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας για τους αγωνιζόμενους σε όλο τον κόσμο”.
Τι σημαίνει πρακτικά η συνεργασία των δύο πλευρών
Δεν αποτελεί μυστικό ότι εδώ και πολλά χρόνια οι δύο Ομοσπονδίες θα έπρεπε να συνεργαστούν πιο στενά σε ζητήματα ασφαλείας. Το γεγονός ότι οι περισσότερες από τις πίστες παγκοσμίως χρησιμοποιούνται τόσο από μοτοσικλέτες όσο και από μονοθέσια/αυτοκίνητα, συνηγορεί στην από κοινού μελέτη της ασφάλειας.
Είναι χαρακτηριστικό για παράδειγμα, ότι πολλές πίστες στις οποίες διεξάγονται αγώνες της F1, δεν μπορούν να φιλοξενήσουν αγώνες MotoGP, καθώς δεν υπάρχουν ικανοποιητικές έξοδοι διαφυγής σε περίπτωση ατυχήματος με μοτοσικλέτα (πχ Spa, Suzuka). Αυτό όμως δεν τις εμποδίζει από το να φιλοξενήσουν αγώνες μικρότερης εμβέλειας, όπως εθνικά πρωταθλήματα.
Επιπλέον, σε πίστες που διεξάγονται αγώνες και από τις δύο μορφές, οι αναβάτες συχνά παραπονιούνται για τα λεγόμενα “σαμαράκια” που δημιουργούνται από τους αγώνες αυτοκινήτων, και δημιουργούν έντονες αναπηδήσεις και κίνδυνο αποσταθεροποίησης στις μοτοσικλέτες. Θυμηθείτε για παράδειγμα τα παράπονα των αναβατών για το Silverstone, που φέτος ανταποκρίθηκε με την τοποθέτηση καινούριας ασφάλτου σε όλη τη διαδρομή.
Ακόμη και το πρώτο μέτρο που ανακοινώθηκε, η ειδική βαφή δηλαδή που θα προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση, είναι πολύ σημαντική κίνηση, καθώς τα ατυχήματα στη βροχή λόγω της άσπρης γραμμής στην άκρη της πίστας είναι πολύ συχνά για τους αναβάτες, ιδιαίτερα στη βροχή.
Μένει να δούμε ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις της συνεργασίας στο μέλλον, και πώς αυτές θα εφαρμοστούν στην πράξη.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!