Η τρίτη φετινή συνεδρίαση της επιτροπής της FIA της Formula 1 συγκλήθηκε σήμερα ενόψει του Grand Prix της Αυστρίας. Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem καλωσόρισε τα μέλη της επιτροπής και ξεκίνησε την συνάντηση με αναφορά στο πρώτο μισό της σεζόν του 2022 και συγκεκριμένα στο πρόσφατο σπουδαίο βρετανικό Grand Prix. Αυτό, όχι μόνο ενθουσίασε τους οπαδούς αλλά έδειξε για άλλη μια φορά τις αξιοσημείωτες προόδους που έγιναν για την ασφάλεια των πιλότων από την FIA και την Formula 1.
Ο 61χρονος πρώην οδηγός αγώνων και νυν πρόεδρος της Διεθνής Ομοσπονδίας δήλωσε: «Βρισκόμαστε τώρα στα μέσα μιας ιστορικής χρονιάς για την Formula 1. Με την εισαγωγή εντελώς νέων κανονισμών, τους οποίους έχουμε δει μέχρι στιγμής να έχουν μεγάλη επιτυχία. Αυτό έγινε ξεκάθαρο στο Silverstone όπου είδαμε πολλά μονοθέσια να παλεύουν για τις καλύτερες θέσεις του grid μέχρι το τέλος του αγώνα. Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε αυτούς τους κανονισμούς προς την θετική κατεύθυνση και επίσης θα συνεχίσουμε να ανεβάζουμε τον πήχη σε ό, τι αφορά την ασφάλεια»
Παρακάτω ακολουθεί μια επισκόπηση των βασικών σημείων της συζήτησης και των αποφάσεων.
Κανονισμοί οικονομικών
Οι ραγδαία αυξανόμενοι ρυθμοί πληθωρισμού από τα τέλη του 2021 έχουν επηρεάσει τις ομάδες της Formula 1. Η γνώμη της FIA και της F1 είναι ότι αυτό δημιουργεί κίνδυνο μη συμμόρφωσης με τους κανονισμούς για τα οικονομικά των ομάδων εάν δεν ληφθούν μέτρα.
Μετά από διαβούλευση με την Οικονομική Συμβουλευτική Επιτροπή τις τελευταίες εβδομάδες η FIA υπέβαλε πρόταση στην Επιτροπή που εγκρίθηκε από την απαιτούμενη πλειοψηφία με την υποστήριξη εννέα ομάδων, της F1 και φυσικά της FIA.
Η πρόταση αναγνωρίζει την απροσδόκητη αύξηση του κόστους των ομάδων το 2022, επιτρέποντας έτσι την αναπροσαρμογή σε περιορισμένο ποσοστό 3,1% (το οποίο λαμβάνει υπόψη το αρχικό όριο πληθωρισμού 3% που έχει ήδη καθοριστεί στους κανονισμούς) και επιτρέποντας την αναπροσαρμογή αυτού του ποσοστού από το 2023. Αυτό θα διατηρήσει τη μακροπρόθεσμη ακεραιότητα των οικονομικών κανόνων.
Δοκιμές για την σεζόν 2023
Η Επιτροπή αποφάσισε κατά πλειοψηφία να αναβαθμίσει τους κανονισμούς ώστε να επιτρέπεται η διεξαγωγή δοκιμών ενόψει της νέας σεζόν και εκτός Ευρώπης, μέχρι και τέσσερις ημέρες πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος.
Προσαρμογή στο πρόγραμμα του τριημέρου
Ένας από τους κύριους σκοπούς της μορφής εκδήλωσης 2022 ήταν να επιτρέψει σε κάποιο προσωπικό να φτάσει αργότερα, μειώνοντας έτσι τον φόρτο εργασίας του επιχειρησιακού προσωπικού. Σε μεγάλο βαθμό αυτό ήταν μια επιτυχία, και μετά το πρώτο μισό της σεζόν έχουν εντοπιστεί ορισμένοι τομείς για βελτίωση. Ειδικά σε σχέση με την χρονομέτρηση στο parc ferme μετά τις κατατακτήριες.
Τεχνικά θέματα
Έγινε συζήτηση σχετικά με το σχέδιο Τεχνικής Οδηγίας που αντιμετωπίζει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια που σχετίζεται με την κάθετη ταλάντωση των μονοθέσιων. Το γνωστό porpoising. Μετά από σχόλια και διαβουλεύσεις με τις ομάδες και προκειμένου να επιτραπεί σε αυτές να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές-αναβαθμίσεις που θα εξασφαλίσουν μια δίκαιη εφαρμογή της μέτρησης που χρησιμοποιείται για την μέτρηση της ταλάντωσης σε όλα τα αυτοκίνητα, η εφαρμογή του σχεδίου της Τεχνικής Οδηγίας που εκδόθηκε στις ομάδες πριν από το Grand Prix της Αγγλίας θα τεθεί σε ισχύ από το Βελγικό GP.
Τα ενισχυμένα χειριστήρια από την FIA που εισήχθησαν από το circuit στον Καναδά θα συνεχιστούν.
Συζητήθηκαν επίσης διάφορες προτεινόμενες ενέργειες αντιμετώπισης αυτού του ζητήματος στους Τεχνικούς Κανονισμούς του 2023, με σαφείς κατευθύνσεις που πρέπει να ληφθούν από την Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή
Μονάδα ισχύος 2026
Η μονάδα ηλεκτρικής ενέργειας του 2026 συζητήθηκε από την Επιτροπή. Επιβεβαιώθηκε ότι το πακέτο των κανονισμών είναι κοντά στην ολοκλήρωση.
Σημειώνεται ότι όλες οι αλλαγές στους κανόνες υπόκεινται σε έγκριση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!