Το paddock του Abu Dhabi ήταν μάρτυρας μιας από τις πιο έντονες συνεντεύξεις Τύπου των τελευταίων δεκαετιών με τον George Russell να απαντά στον Max Verstappen.
Τι προκάλεσε την διαμάχη του Max Verstappen και του George Russell;
Οι διαφωνίες μεταξύ Russell και Verstappen επικεντρώνονται σε μια στιγμή που συνέβη κατά τη διάρκεια των προκριματικών στο Κατάρ. Και με τους δύο οδηγούς σε αργό γύρο, ο Russell παραλίγο να τρακάρει στο πίσω μέρος του Verstappen με τον Ολλανδό να πηγαίνει αργά πίσω από τον Fernando Alonso μπροστά του.
Ο Verstappen είπε ότι πήγαινε αργά για να αποφύγει να διαταράξει τον γύρο των άλλων, ενώ ο Russell είπε ότι ακολουθούσε την ελάχιστη ταχύτητα δέλτα και θα είχε χτυπήσει τον Verstappen αν δεν είχε πατήσει τα φρένα.
Οι δυο τους κλήθηκαν στους αγωνοδίκες με αποτέλεσμα στον Verstappen να επιβληθεί μια ασυνήθιστη ποινή μιας θέσης, ρίχνοντας τον από την pole στην P2 και πίσω από τον Russell. Το επίσημο σκεπτικό από τους αγωνοδίκες είχε ως εξής:
Οι Αγωνοδίκες άκουσαν τον οδηγό του Αυτοκινήτου 1 (Max Verstappen), τον οδηγό του Αυτοκινήτου 63 (George Russell), τους εκπροσώπους της ομάδας και εξέτασαν δεδομένα του συστήματος εντοπισμού θέσης, βίντεο, χρονισμό, τηλεμετρία, ομαδικό ραδιόφωνο και βίντεο στο αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο 1 είχε διαφορετική στρατηγική προετοιμασίας από εκείνη του αυτοκινήτου 63. Το αυτοκίνητο 1 βρισκόταν πολύ έξω από το δέλτα και ο οδηγός του αυτοκινήτου 1 εξήγησε ότι είχε αφήσει τα αυτοκίνητα 4 και 14 να περάσουν. Ο οδηγός του αυτοκινήτου 63 ισχυρίστηκε ότι είχε ακολουθήσει το δέλτα και δεν περίμενε ότι το αυτοκίνητο 1 θα ήταν στην αγωνιστική γραμμή. Δήλωσε ότι αν ένα αυτοκίνητο πήγαινε αργά σε στροφή υψηλής ταχύτητας, δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στην αγωνιστική γραμμή. Οι Αγωνοδίκες θεωρούν αυτή την υπόθεση ως περίπλοκη, δεδομένου ότι σαφώς το Αυτοκίνητο 1 δεν συμμορφωνόταν με τις Σημειώσεις Εκδηλώσεων του Διευθυντή Αγώνα και σαφώς οδηγούσε, κατά την απόφασή μας, άσκοπα αργά λαμβάνοντας υπόψη τις περιστάσεις. Ήταν προφανές ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου 1 προσπαθούσε να κρυώσει τα ελαστικά του. Μπορούσε επίσης να δει το αυτοκίνητο 63 να πλησιάζει καθώς κοιτούσε στον καθρέφτη του πολλές φορές ενώ βρισκόταν στη μικρή ευθεία μεταξύ των στροφών 11 και 12. Ασυνήθιστα, αυτό το περιστατικό συνέβη όταν κανένα από τα αυτοκίνητα δεν βρισκόταν σε γρήγορο γύρο. Αν το αυτοκίνητο 63 ήταν σε γρήγορο γύρο, η ποινή θα ήταν πιθανότατα η συνηθισμένη ποινή των 3 θέσεων, ωστόσο για τον μετριασμό της ποινής, ήταν προφανές ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου 63 είχε καθαρή ορατότητα του αυτοκινήτου 1 και ότι κανένα από τα δύο αυτοκίνητα δεν ήταν σε γρήγορο γύρο.
Αλλά το πρώτο σημάδι για μπελάδες ήρθε όταν ο Verstappen μίλησε στα μέσα ενημέρωσης μετά τη νίκη του στο Κατάρ.
Τι είπε ο Max Verstappen;
Εμφανιζόμενος στη συνέντευξη των μέσων ενημέρωσης της FIA μετά τον αγώνα, ο Verstappen είπε ότι είχε «χάσει κάθε σεβασμό» για τον Russell μετά τον τρόπο που ισχυρίζεται ότι ο οδηγός της Mercedes ενήργησε στην αίθουσα των αγωνοδικών.
«Έμεινα έκπληκτος όταν κάθισα εκεί στο δωμάτιο των αγωνοδικών, τι συνέβαινε», είπε ο Verstappen. «Ειλικρινά, πολύ απογοητευτικό. Γιατί νομίζω ότι όλοι σεβόμαστε πολύ ο ένας τον άλλον. Και φυσικά, έχω βρεθεί σε αυτή την αίθουσα συσκέψεων πολλές φορές στη ζωή μου και στην καριέρα μου με ανθρώπους που έχω αγωνιστεί και δεν έχω δει ποτέ κάποιον να προσπαθεί να ξεγελάσει κάποιον τόσο σκληρά.
«Και έχασα κάθε σεβασμό».
Μιλώντας στα ολλανδικά μέσα ενημέρωσης της χώρας του, ο Verstappen προχώρησε παραπέρα και κατηγόρησε τον Russell ότι ήταν διπρόσωπος. «Ξέρεις τι είναι; Συμπεριφέρεται αξιοπρεπώς μπροστά στην κάμερα εδώ, αλλά όταν του μιλάς προσωπικά, είναι άλλος άνθρωπος… Δεν το αντέχω αυτό. Σε αυτή την περίπτωση, μπορείς καλύτερα να πεις f**k off.”
Τι απάντησε ο George Russell;
Πέρασε μια εβδομάδα πριν δοθεί η ευκαιρία στον Russell να απαντήσει και το έκανε και με το παραπάνω. Μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης, ο Russell αρνήθηκε την εκδοχή του Verstappen για τα γεγονότα και υποστήριξε ότι ήταν τακτικές εκφοβισμού από τον τέσσερις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή.
«Είναι απλά αστείο, γιατί ακόμη και πριν πω μια λέξη στο [δωμάτιο] των αγωνοδικών, έβριζε τους αγωνοδίκες», είπε ο Russell σε μέσα ενημέρωσης στη Yas Marina Circuit.
«Ήταν τόσο θυμωμένος πριν καν μιλήσω, και στο τέλος της ημέρας, δεν υπάρχει τίποτα για να πεις ψέματα. Τα γεγονότα ήταν τα γεγονότα. Πήγαινε πολύ αργά. Ήταν στην αγωνιστική γραμμή, όπου πρέπει να έχεις υψηλότερη ταχύτητα. Δεν προσπαθούσα να τον κάνω να πάρει ποινή. Όταν ήμουν στην πίστα, ήμουν στην pole position εκείνη τη στιγμή, απλώς προσπαθούσα να προετοιμάσω τον γύρο μου.
«Και ως οδηγοί, παλεύεουμε σκληρά στην πίστα. Αγωνίζεσαι σκληρά στους αγωνοδίκες με τον ίδιο τρόπο που ο Max ζήτησε την επόμενη μέρα από την ομάδα του να δει για την ποινή στον Lando για την κίτρινη σημαία. Αυτό δεν είναι προσωπικό του Max για τον Lando, αυτό είναι σχετικά με τον αγώνα, και δεν καταλαβαίνω γιατί ένιωσε την ανάγκη για αυτήν την προσωπική επίθεση, και δεν πρόκειται να το δεχτώ.
«Είμαστε ενήλικες και ώριμοι, και όπως είπα αυτή τη στιγμή, δεν είναι καν κάτι που σκέφτομαι. Ποτέ δεν έχω σκοπό να ρίξω τον Max στο χαντάκι έτσι, μέχρι να βγει και να μου επιτίθεται τόσο προσωπικά. Αλλά αυτό δεν είναι σαν να είμαι θυμωμένος με τον Max. Είναι απλά ότι εγώ ξεκαθαρίζω τα γεγονότα, αλλά δεν πρόκειται να μείνω εδώ βλέποντας κάποιον τύπο να μου επιτίθεται προσωπικά, όπως έχει κάνει.
«Γνωρίζω τον Max εδώ και πολύ καιρό και ξέρω τι είναι ικανός. Και ξέρεις, μου είπε, θα βγει επίτηδες για να τρακάρει πάνω μου, «Θα χτυπήσει το κεφάλι μου στον τοίχο».
«Ήξερα ότι αυτό ήταν κάπως στην στιγμή της έντασης, αλλά όταν πήγα να τον δω την επόμενη μέρα στην παρέλαση των οδηγών, ο Checo ήταν εκεί, ο Carlos ήταν εκεί και κάναμε πλάκα, ξέρετε, Το είδα στα μάτια του ότι το εννοεί.
«Είναι τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Όταν συγκρίνω τις πράξεις του με αυτές του Lewis. Ο Lewis είναι το είδος του Παγκόσμιου Πρωταθλητή που φιλοδοξώ να είναι γίνω, ξέρετε, με τον τρόπο που πάλεψε με τον Max το ’21 είναι δύσκολο, πολύ δύσκολο. Ήταν δίκαιες μάχες, αλλά ποτέ πέρα από το όριο. Και νομίζω ότι έχουμε επίσης καθήκον ως οδηγοί.
«Έχω έναν οκτάχρονο ανιψιό που μόλις ξεκίνησε να πηγαίνει καρτ, που παρακολουθεί όλους τους αγώνες μου, παρακολουθεί TikTok, παρακολουθεί YouTube και το να βγει ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής, και να πει ότι θα βγει από το δρόμο του για να τρακάρει πάνω σε κάποιον και να τον πιέσει στο κεφάλι του. Αυτό δεν είναι το πρότυπο που θα έπρεπε να είμαστε.
«Δεν αλλάζω τη νοοτροπία μου με τίποτα. Και επίσης, στο Κατάρ, δεν άλλαξα καθόλου τη νοοτροπία μου. Ξέρετε, η αρχή ήταν πολύ ήπια στο Κατάρ, κάναμε και οι δύο μια καλή αρχή. Έτσι, απλά προηγήθηκε, και περίμενα λίγο περισσότερο, αλλά πρέπει να το δούμε αυτό. Όπως είπα, δεν χάνω τον ύπνο μου από αυτό.
«Ποτέ, όπως είπα, δεν είχα την πρόθεση να βγω και να μιλήσω σε όλους σας έτσι, αλλά έχει πάει πολύ μακριά τώρα με την προσωπική του επίθεση και τώρα ανταποδίδω τη χάρη και εκθέτω την αλήθεια.
«Έτσι από απόψε, για μένα, αυτό έχει πάει στο παρελθόν και είμαι σε ψυχολογία αγώνα και είμαι συγκεντρωμένος στο Σαββατοκύριακο. Δεν χρειάζεται να του μιλήσω, δεν χρειάζεται να του μιλήσω καθόλου. Δεν έχω τίποτα να πω.
«Ειλικρινά, είμαι ενήλικας. Δεν χάνω τον ύπνο μου με τίποτα. Ξέρω πώς είναι ο Max. Δεν είναι η πρώτη φορά που τον βλέπω έτσι. Τον έχω δει έτσι ως 14χρονο στα paddock των kart. Απλά, μοιράζομαι μόνο το τι πραγματικά συνέβη το Σάββατο.
«Δεν ξέρω πραγματικά τι υπάρχει να κλιμακωθεί. Όπως είπα, μπήκα στο δωμάτιο με τους αγωνοδίκες χωρίς πρόβλημα με τον Max. Έφυγα από εκεί χωρίς πρόβλημα με τον Max.
«Τότε όλα πήγαινε κατά διαόλου και τα λόγια που μου είπε, αλλά και πάλι, επέστρεψα και το είπα στην ομάδα μου και γελάσαμε γι’ αυτό, και μετά ξύπνησα την επόμενη μέρα και περίμενα να γελάσω με αυτό, αλλά όπως είπα, είδα τη φωτιά στα μάτια του, οπότε δεν ξέρω γιατί αυτό το θέμα τον έχει θυμώσει τόσο.
«Όπως σας είπα πριν, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις αντιξοότητες. Είχε το πιο κυρίαρχο αυτοκίνητο στην πρόσφατη ιστορία για δυόμισι χρόνια. Δεν αμφισβητώ τις οδηγικές του ικανότητες ούτε λίγο, αλλά το δευτερόλεπτο που δεν έχει το ταχύτερο αυτοκίνητο… Ας πάρουμε ως παράδειγμα τη Βουδαπέστη.
«Τρακάρει με τον Lewis, τα βάζει με όλη του την ομάδα και χάνει την πλοκή. Ξέρετε, αμέσως μετά από αυτόν τον αγώνα, το 25% της ομάδας μηχανικών του έστελνε τα βιογραφικά του στη Mercedes, στη McLaren στην Aston Martin, επειδή είπαν ότι δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με έναν τέτοιο τύπο. Και από την Αυστρία, έχει κερδίσει τον ίδιο αριθμό αγώνων με έξι άλλους οδηγούς.
«Λοιπόν, όταν λέτε ότι ο Max μπορεί να νικηθεί; Φυσικά, μπορεί. Ξέρετε, όταν είναι στο πιο κυρίαρχο αυτοκίνητο, είναι ανίκητος. Όπως και ο Lewis και εγώ, όταν είχαμε το πιο κυρίαρχο αυτοκίνητο στο Silverstone, στο Las Vegas, ήμασταν ανίκητοι.
«Νομίζω ότι έχει φτάσει σε αυτό το ύφος, γιατί κανείς δεν του στάθηκε αντιμέτωπος. Ο Lewis στάθηκε απέναντί του το 2021 και ο Lewis έχασε αυτό το πρωτάθλημα άδικα.
«Μπορείς να φανταστείς τους ρόλους να αντιστρέφονται και ο Max να χάνει αυτό το πρωτάθλημα με τον τρόπο που ο Lewis έχασε αυτό το πρωτάθλημα; Εννοώ ότι ο [πρώην διευθυντής αγώνων της FIA Michael] Masi θα φοβόταν για τη ζωή του.
«Λοιπόν, όπως είπα, ορισμένα από τα πρόσφατα περιστατικά, τιμωρήθηκε και τιμώρησε τον εαυτό του. Στο Μεξικό με τα απερίσκεπτα προσπεράσματα, στη Βουδαπέστη με το απερίσκεπτο προσπέρασμα, αλλά είναι απλώς παρελθόν, έχει τόσο κυρίαρχο μονοθέσιο, δεν ήταν σε αυτή τη θέση.
«Νομίζω ότι η FIA είναι σε καλή θέση τώρα, και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αλλάξουν πολλά από την δική τους οπτική, γιατί θα τιμωρήσει τον εαυτό του με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.
«Δεν επιδιώκω να τιμωρήσω τον Max. Δεν ψάχνω για επιπτώσεις από αυτό. Υπερασπίζομαι τον εαυτό μου, από έναν τύπο που βγαίνει και αμφισβητεί την ακεραιότητά μου ως άνθρωπο, με σφυροκοπάει στον Τύπο. Και θέλω απλώς να ξεκαθαρίσω τα πράγματα. Όπως είπα, ο καθένας έχει το δικαίωμα της γνώμης του, αλλά όπως είπα, ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του γνώμη, αλλά για μένα, πέρασε τα όρια το Σαββατοκύριακο, και αυτό ήταν υπερβολικό.
«Ειλικρινά πιστεύω ότι θα μπορούσε να ήταν οποιοσδήποτε στο δωμάτιο των αγωνοδικών και ο Max θα αντιδρούσε με τον ίδιο τρόπο. Το έκανε προσωπικό όταν δεν υπήρχε ανάγκη να το κάνει προσωπικό.
«Ξέρετε αυτό που συνέβη δεν ήταν τίποτα. Είναι ένα χρόνο μεγαλύτερος από εμένα, διασταυρώσαμε μονοπάτια μόνο μια φορά στα καρτ το 2011, αλλά όπως είπα, είχε απογοητευτεί πριν καν μιλήσω στο δωμάτιο των αγωνοδικών.
«Και είμαι βέβαιος, ανεξάρτητα από το ποιος θα είχε καθίσει στην καρέκλα απέναντι του που μόλις είπε τα γεγονότα στην αίθουσα των αγωνοδικών, θα αντιδρούσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο».
Τι είπε ο Max Verstappen στο Abu Dhabi;
Ο Max Verstappen μίλησε στα μέσα ενημέρωσης πριν από τα σχόλια του Russell, αλλά ακόμα και πάλι, υποστήριξε όσα είπε στο Κατάρ.
“Δε μετάνιωσα καθόλου!” είπε ο Verstappen. «Επειδή εννοούσα όλα όσα είπα, και είναι ακόμα το ίδιο. Αν έπρεπε να το ξανακάνω, ίσως να έλεγα ακόμα περισσότερα, γνωρίζοντας το αποτέλεσμα του αγώνα.
«Επομένως, ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω ότι κάποιος μπορεί να είναι έτσι στην αίθουσα των αγωνοδικών. Για μένα ήταν τόσο απαράδεκτο.
«Επειδή, εννοώ, είμαστε όλοι οδηγοί αγώνων. Όλοι έχουμε πολύ σεβασμό ο ένας για τον άλλον. Ακόμη, ξέρετε, παίζουμε και αθλήματα μαζί. Ταξιδεύουμε μαζί. Φυσικά, έχουμε στιγμές που ερχόμαστε σε επαφή, ατυχήματα ή οτιδήποτε άλλο, δεν είμαστε χαρούμενοι.
«Σε όλη μου την καριέρα, δεν έχω ζήσει ποτέ αυτό που έχω ζήσει στην αίθουσα των αγωνοδικών στο Κατάρ και για μένα αυτό ήταν πραγματικά απαράδεκτο».
Ερωτηθείς εάν ο θυμός του προς τον Russell επηρεάστηκε από το γεγονός ότι ο Βρετανός είναι διευθυντής του GPDA, ο Verstappen απάντησε: «Όχι, δεν έχει να κάνει με το ότι είναι διευθυντής του GPDA.
«Απλώς δεν περίμενα ποτέ ότι κάποιος θα προσπαθήσει πραγματικά να κάνει ενεργά ένας άλλος να πάρει ποινή τόσο έντονα και με ψέματα για το γιατί έκανα αυτό που έκανα.
«Αλλά, σαφώς είχε επιρροή σε αυτούς.
«Ναι, δεν ήταν πραγματικά ωραίο και πραγματικά πολύ σοκαριστικό αυτό που συνέβαινε».
Τι είπαν οι άλλοι;
Ο Russell and Verstappen δεν είναι οι μόνοι που μίλησαν για το θέμα, καθώς μίλησε και το αφεντικό της Red Bull.
Ο Christian Horner υπερασπίστηκε τον οδηγό του στο Κατάρ.
«Ας πούμε απλώς ότι δεν ενθουσιάστηκε με την απόφαση», είπε ο Horner για τον Max Verstappen, μιλώντας σε μέσα ενημέρωσης.
«Ήταν μια πολύ περίεργη απόφαση, γιατί προφανώς οι συνθήκες των κατατακτήριων, και τα δύο μονοθέσια ήταν σε αργούς γύρους, και ένιωσα ότι ο George και η Mercedes το έκαναν μεγάλο θέμα.
«Εκείνη η ποινή βασίστηκε περισσότερο σε υστερίες από τον George », είπε ο Horner, «ο οποίος ήταν αρκετά υστερικός αυτό το Σαββατοκύριακο.
“Νομίζω ότι υπήρχε λίγη παιχνιδιάρικη δεξιοτεχνία σε αυτό.”
Μιλώντας στο Abu Dhabi, ο Toto Wolff της Mercedes απάντησε στα σχόλια του Horner και τον κατηγόρησε επειδή επέκρινε τον Russell.
«Ως αρχηγός της ομάδας, είναι σημαντικό να είσαι συνεργάσιμος και, για τους οδηγούς σου, αυτό σημαίνει να εξηγείς ότι τα πράγματα μπορούν να είναι πιο διαφορετικά», είπε ο Wolff.
«Δηλώσεις που είναι απολυταρχικές, πιστεύοντας ότι όλα είναι είτε 100 τοις εκατό σωστά είτε 100 τοις εκατό λάθος, είναι απλώς κάτι που νομίζω ότι πρέπει να εξηγήσεις. Σκεφτείτε πιο διακριτικά, ανάλογα με την αντίληψή σας και την προοπτική σας.
«Πρέπει να επιτρέψετε σε κάτι να είναι 51/49, πρέπει να επιτρέψετε να είναι 70/30, ώστε να υπάρχει πάντα μια άλλη πλευρά.
«Ίσως, όταν το βλέπεις έτσι και το εξηγείς στους οδηγούς σου και στην ομάδα σου, να καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι υπάρχει αλήθεια και από τις δύο πλευρές.
«Αν δεν το κάνεις αυτό, υπολείπεσαι του ρόλου σου. Είναι απλά αδυναμία.
«Γιατί αισθάνεται [ο Christian] ότι δικαιούται να σχολιάσει για τον οδηγό μου; Πώς γίνεται αυτό;»
«Σαν γαύγισμα από μικρό terrier.
«Το σκέφτομαι, ξοδεύω 90 δευτερόλεπτα για να το σκεφτώ… πάντα κάτι να πεις».
Ο Wolff κατέστησε σαφές ότι η εστίασή του είναι στην ανάμειξη του Horner στην κατάσταση, καθώς είπε ότι η κόντρα μεταξύ Russell και Verstappen είναι «μεταξύ τους».
«Δεν θέλω να εμπλακώ σε αυτό, αλλά, αν ο διευθυντής της άλλης ομάδας αποκαλεί τον George υστερικό, εδώ είναι που περνάει τα όρια για μένα», είπε.
«Τώρα η σκέψη του, σίγουρα, δεν είναι διανοητική ψυχανάλυση, αλλά αυτό είναι κάτι πολύπλοκο. Πώς τολμάς. Πώς τολμάς να σχολιάσεις την ψυχική κατάσταση του οδηγού μου».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!