Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος της F2 και δοκιμαστής της Williams, Nicholas Latifi, μίλησε στο F1fan.gr για την σεζόν της F2, για την Formula 1, αλλά και τους προσωπικούς του στόχους για το μέλλον.
Γ.Μ. – Είσαι ένας από τους πιο έμπειρους οδηγούς στην F2 με πέντε νίκες και αρκετά βάθρα. Νιώθεις πως είναι πλέον η ώρα να κερδίσεις το πρωτάθλημα, μετά από το εντυπωσιακό σου ξεκίνημα αυτή τη σεζόν;
N.L. – Ναι, οπωσδήποτε. Νιώθω ότι το 2019 είναι η χρονιά μου, οδηγώ όσο καλύτερα μπορώ και όλα πηγαίνουν με τον καλύτερο τρόπο μέχρι στιγμής τόσο από την αίσθηση του μονοθεσίου όσο και από τον τρόπο που οδηγώ. Έχω αυτοπεποίθηση τόσο στις κατατακτήριες όσο και στον αγώνα. Νιώθω πραγματικά πως αυτή είναι η χρονιά που πρέπει να τα κάνω όλα σωστά και νιώθω πως αυτό κάνω ως τώρα, με εξαίρεση το Μονακό. Επομένως, βρίσκομαι στην σωστή κατεύθυνση.
Γ.Μ. – Έχεις συμμετάσχει σε δοκιμές με την Renault, την Force India και τώρα με την Williams με έναν πιο σημαντικό ρόλο. Θα έπρεπε η FIA να υποχρεώνει τις ομάδες της F1 να δίνουν ευκαιρίες στους οδηγούς της F2 στα FP1 σε σαββατοκύριακα χωρίς δράση στην F2, με σκοπό να αποκτούν εμπειρία;
Ν.L. – Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν πρέπει να υποχρεώνονται οι ομάδες, ώστε να δίνουν εμπειρία σε οδηγούς στα FP1. Το FP1 είναι μια κανονική περίοδος στα σαββατοκύριακα της F1 και όταν είσαι νέος οδηγός ή είναι η πρώτη σου φορά που οδηγείς το μονοθέσιο, ως οδηγός μπορεί να επηρεάσεις αρκετά είτε θετικά είτε αρνητικά τους βασικούς οδηγούς και όλο το πρόγραμμα της ομάδας. Έτσι, θα πρέπει να μπαίνει ένας έμπειρος οδηγός. Αν γίνει κάτι ή ένα ατύχημα θα καθορίσει το σαββατοκύριακο και θα επηρεάσει τους βασικούς οδηγούς. Επομένως, δεν πιστεύω ότι θα πρέπει να είναι υποχρεωτικό να μπαίνουν στα FP1 νέοι οδηγοί, αλλά θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικό να τους βάζουν σε δύο από τα τέσσερα in-season τεστ. Σε αυτό θα ήμουν φανατικά υπέρ. Προφανώς αυτό γίνεται τα προηγούμενα χρόνια και είναι θετικό, επειδή σε άλλη περίπτωση δεν θα υπήρχε καλύτερη ευκαιρία να μπουν νέοι οδηγοί στην Formula 1. Σε τέτοιες δοκιμές είναι η τέλεια ευκαιρία να ωθήσει η FIA τις ομάδες να βάλουν στο μονοθέσιο νέους οδηγούς. Και για εμένα αυτό είναι το καλύτερο.
Ε.Π. – Ποια είναι η καλύτερη στιγμή στην καριέρα σου μέχρι στιγμής;
Ν.L. – Από την αρχή της καριέρας μου μέχρι τώρα, σίγουρα για εμένα οι πιο αξιομνημόνευτες στιγμές είναι οι νίκες μου. Για να τα βάλω σε σειρά, θυμάμαι το πρώτο μονοθέσιο με το οποίο νίκησα. Μιλώντας ειδικά για μονοθέσια, θυμάμαι τη πρώτη μου χρονιά στη Formula το 2012, ήταν η πιο σημαντική μου σεζόν. Επίσης, σημαντική ήταν η πρώτη μου νίκη στην F2 που ήταν σε sprint race. Ήταν θρίαμβος και στο φετινό πρωτάθλημα που κέρδισα και feature race. Ένα από τα καλύτερα σημεία της καριέρας μου ήταν πέρυσι που οδήγησα στο FP1 στον Καναδά, όπου ήταν η πρώτη φορά που έλαβα επίσημα μέρος στην F1. Ήταν ξεχωριστή στιγμή, αφού έγινε σε επίσημο σαββατοκύριακο της F1 στον αγώνα της πατρίδας μου. Έτσι ήμουν επιπλέον ενθουσιασμένος που οδηγούσα στην πατρίδα μου μπροστά στους φίλους μου. Ήταν πολύ ιδιαίτερη στιγμή για εμένα.
Γ.Μ. – Η FIA αποφάσισε να αναπτύξει περαιτέρω την F2 και την F3. Πολλοί νέοι ταλαντούχοι οδηγοί συμμετέχουν σε αυτά τα πρωταθλήματα με την υποστήριξη των ομάδων της F1. Πιστεύεις πως το επίπεδο στην F2 είναι πιο υψηλό από τα προηγούμενα χρόνια;
N.L. – Είναι δύσκολη ερώτηση για να την απαντήσω. Φέτος οι δεξιότητες που χρειάζονται είναι ακριβώς οι ίδιες όπως πέρυσι. Η γνώμη μου είναι συνολικά ότι η ποιότητα και το επίπεδο γενικά είναι πιο χαμηλό από πέρυσι. Πιστεύω πως ένας λόγος για αυτό, είναι το εξαιρετικά σπάνιο γεγονός ότι οι περσινοί τρεις κορυφαίοι οδηγοί της F2 (Russell, Albon, Norris) προβιβάστηκαν στην F1. Συνήθως προβιβάζεται μόνο ο νικητής του πρωταθλήματος και δεν επιτρέπεται να επιστρέψουν οδηγοί της F1 στην F2. Πλέον μπορεί να προβιβαστεί και ο δεύτερος και ο τρίτος, επομένως υπάρχει υψηλός ανταγωνισμός. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, φέτος υπάρχει ο στόχος των τριών πρώτων θέσεων, έτσι το πρωτάθλημα έχει πιο υψηλό ανταγωνισμό φέτος, αλλά το επίπεδο γενικά δεν είναι τόσο υψηλό. Οι γενιές των οδηγών διαφέρουν και σίγουρα οι περσινοί οδηγοί είχαν υψηλό επίπεδο. Πάντα υπάρχουν νέοι και έμπειροι οδηγοί, εμφανίζονται καλοί και γρήγοροι rookies. Σε σχέση με πέρυσι, είναι δύσκολο να απαντηθεί ποιο είναι το φετινό επίπεδο στην F2.
E.Π. – Πώς βλέπεις το μέλλον σου; Πιστεύεις ότι υπάρχει μια καλή ευκαιρία να πάρεις μια θέση στην Williams;
N.L. – Για το μέλλον μου, ο στόχος μου είναι σίγουρα να οδηγήσω στην F1. Για αυτό δουλεύω και ξεκίνησα να τρέχω. Σίγουρα θέλω να επιτύχω αυτόν τον στόχο, αλλά αυτό εξαρτάται από το υπόλοιπο της σεζόν και πώς θα τα πάω στην F2. Στόχος είναι να πάρω το πρωτάθλημα φέτος και αν συμβεί αυτό, θα έχω μια καλύτερη ευκαιρία να βρεθώ στην F1 την επόμενη χρονιά και θα ήταν κάτι το ιδανικό. Αν το δω αυτό να συμβαίνει, θα δω αν θα είναι με την Williams ή κάποια άλλη ομάδα. Πρώτος σκοπός είναι να κερδίσω την F2 και αφού περάσω αυτό το εμπόδιο, να μπω στην F1.
Επιμέλεια: Εβίτα Πανάγου, Γιάννης Μπίτας
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!