Ο Έλληνας οδηγός αγώνων Ανδρέας Λασκαράτος μίλησε στο F1fan.gr και απάντησε στις ερωτήσεις για τον φετινό αγώνα 24 ωρών του Le Mans στο οποίο συμμετείχε καθώς και για τα μελλοντικά του πλάνα.
Ο Ανδρέας συμμετείχε στο φετινό Le Mans και αγωνίστηκε με την Team Project 1 στην κατηγορία GTE-Am με το αυτοκίνητο No. 89 και την Porsche 911 RSR.
Στο παρελθόν έχει αγωνιστεί και σε άλλα πρωταθλήματα όπως στο European Le Mans Series αλλά και το Asian Le Mans Series που πέτυχε και την πιο πρόσφατη νίκη του, τον Φεβρουάριο του 2020, στο Buriram της Ταϊλάνδης, οδηγώντας την Ligier JS P3 για την ομάδα της AC E1 Villorba Corse.
Το 2017 οδηγώντας την Ginetta G57 της Simpson Motorsport, πήρε την πρώτη θέση στους δύο αγώνες στο Spa-Francorchamps στη σειρά 24H Proto Series – European Championship – και την κατηγορία P2.
Πρώτα απ’ όλα, θα ήθελα να σε ρωτήσω σχετικά με την παρουσία σου στο Le Mans. Πώς κατάφερες να βρεθείς στον κορυφαίο αγώνας αντοχής και πιστεύεις ότι ο παράγοντας των χορηγών έπαιξε σημαντικό ρόλο στην παρουσία σου;
Δυστυχώς αυτή δεν είναι μια ερώτηση που έχει μονοδιάστατη απάντηση. Για να βρεθώ στο Le Mans χρειάστηκαν πολλοί παράγοντες, δεν μπορώ να απομονώσω κάτι συγκεκριμένο. Χωρίς τους χορηγούς δεν θα μπορούσα να βρεθώ εκεί, αλλά εξίσου, δεν θα ήμουν εκεί χωρίς τα αποτελέσματα του 2019 και 2020, χωρίς την διαρκή ενασχόληση και γνωριμίες στις ομάδες (όπου έρχονται με παρουσία εκεί και διαρκή αποτελέσματα), ραντεβού και πολλές μα πολλές φορές κλειστές πόρτες. Χρειάζεται όλο το πακέτο, και η δουλειά, και οι διακρίσεις, αλλά και η τύχη, οι χορηγοί!
Τι είναι αυτό που σου έμεινε από όλη αυτή την εμπειρία που έζησες;
Η συγκίνηση τη στιγμή του τερματισμού. Καθώς ήμουν εγώ στο αυτοκίνητο το τελευταίο 2ωρο, όταν ήμασταν στον τελευταίο γύρο, ειλικρινά βούρκωσα βλέποντας την καρό σημαία!
Θεωρείς ότι ο παράγοντας τύχη είχε σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα;
Αδιαμφισβήτητα. Είχαμε 2 κλαταρίσματα ελαστικών, τα οποία μας στοίχισαν πάνω από 25 λεπτά σε επισκευές και έλεγχο στο γκαράζ. Χωρίς αυτά, το αποτέλεσμα θα ήταν σίγουρα καλύτερο – αλλά αυτό σημαίνει Le Mans, είναι ένας αγώνας σκληρός και ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου τύχει.
Σε ποια κατηγορία σου αρέσει να αγωνίζεσαι πιο πολύ, στην κατηγορία των Prototype ή των GT;
Τα πρωτότυπα, συγκεκριμένα τα LMP2, έχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου. Τα GT όμως έχουν πολύ περισσότερο ανταγωνισμό, εργοστασιακή υποστήριξη και κορυφαίους οδηγούς – όσον αφορά λοιπόν το αγωνιστικό κομμάτι τα GT είναι τα αγαπημένα μου, αλλά οδηγικά, το LMP2 είναι ασυναγώνιστο.
Θα σε δούμε στο μέλλον σε κάποια ομάδα του WEC;
Γίνονται ήδη πολλές συζητήσεις με διάφορες ομάδες για το WEC! Ελπίζω σύντομα να έχω νέα.
Εκτός από τους αγώνες αντοχής, σε ποιο άλλο πρωτάθλημα ή μηχανοκίνητο σπορ θα ήθελες να αγωνιστείς;
Μου λείπει πολύ να συμμετέχω σε αγώνες σπριντ, όπως Formula 3 όπου δεν χρειάζεται διαχείριση (τόσο πολύ) ελαστικών ή στρατηγικής καθώς είναι αγώνες έως 1 ώρας. Θα εξέταζα επίσης σαν εμπειρία και κάποια ανάβαση κάποια στιγμή αφού δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ!
Οι αλλαγές που έρχονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής με την νέα κατηγορία LMDh πιστεύεις ότι θα βελτιώσουν το θέαμα;
Είναι πολύ νωρίς ακόμα για να ξέρουμε. Υποτίθεται ότι θα βελτιωθεί το θέαμα αλλά πρέπει να δούμε τελικά πόσοι κατασκευαστές θα κατέβουν, και αν όντως τα LMP1 θα είναι τόσο γρήγορα όσο τα Hypercars.
Ποια θεωρείς ότι είναι η καλύτερη στιγμή της καριέρας σου;
Σίγουρα το να συμμετέχω στο θρυλικό Le Mans ήταν η κορυφαία στιγμή αλλά νιώθω ότι αντίστοιχα είναι και όταν νικήσαμε στην Ταϊλάνδη και κατακτήσαμε την 2η θέση στο πρωτάθλημα.
Εκτός από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, τι άλλο κάνεις στον ελεύθερο σου χρόνο;
Ασχολούμαι πολύ με επενδύσεις και portfolio management, κάτι που ξεκίνησα μόνος μου πριν από πολλά χρόνια και πλέον έχουμε αρκετούς πελάτες, στην εταιρία Ingenuity-FO. Μεγάλο κομμάτι επίσης έχει η φυσική κατάσταση και προετοιμασία για τους αγώνες, διάφορες υποχρεώσεις για PR, συσκέψεις με ομάδες κλπ.
Ποιο θα ήταν το μήνυμα που θα ήθελες να δώσεις στις νέες γενιές που θέλουν να ασχοληθούν με τα μηχανοκίνητα σπορ, είτε ως μηχανικοί είτε ως οδηγοί;
Το να μην το βάλουν κάτω επειδή βρίσκονται στην Ελλάδα. Είναι κάτι που άκουσα πολλές φορές, για πολλά χρόνια και σίγουρα είναι κάτι που ακούγεται, αλλά με έναν Έλληνα πλέον στο Le Mans, νομίζω ότι το μήνυμα αυτό είναι εντελώς λάθος. Επίσης, γίνονται ενέργειες τόσο μέσω του ΓΓΑ, και του Λευτέρη Αυγενάκη, αλλά και μέσω του ΕΟΤ ώστε η χώρα μας να βρεθεί στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και πιστεύω ότι αν κάποιος το θέλει πραγματικά πολύ, τότε σίγουρα μπορεί να το καταφέρει.
Συνέντευξη του Ανδρέα Λασκαράτου στον Γιάννη Κλούρη.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!