Δυσκολίες περνά τις τελευταίες εβδομάδες η Alpine, η οποία έχασε μέσα σε μόνο λίγες μέρες τον Fernando Alonso αλλά και τον Oscar Piastri, μένοντας με ερωτηματικά και μια κενή θέση ενόψει 2023.
Όντας 4η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, πίσω από τις πρώτες τρεις, Mercedes, Red Bull και Ferrari, η Alpine έχει μπροστά της μια σημαντική δουλειά που πρέπει να διευθετήσει το συντομότερο δυνατό: να βρει οδηγό που θα μπορεί να πλαισιώσει τον Esteban Ocon του χρόνου.
Ωστόσο, ο Laurent Rossi, ο CEO της ομάδας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο formula1.com τόνισε πως η ομάδα του δεν βιάζεται.
Αρχική πρόθεση της γαλλικής ομάδας ήταν να μείνει ο Alonso κάτοικος Enstone και το 2023. Έτσι, του πρόσφεραν συμβόλαιο για 1+1 έτη, με τη λογική πως, όταν τελειώσει και η θητεία του αυτή στην ομάδα, ο Ισπανός θα παρέμενε στην οικογένεια της Alpine, ενασχολούμενος με άλλους αγώνες (το project στο WEC κατά βάση).
Μετά τον Alonso, θα ήταν η ώρα του Piastri να έρθει στην ομάδα, από το 2025, όντας σε δανεισμό στη Williams για μερικές σεζόν, ώστε να έρθει έμπειρος στην ομάδα. Ωστόσο, το πλάνο αυτό απέτυχε παταγωδώς, με τη βασική αιτία να είναι η επιθυμία του Alonso για ένα μεγαλύτερο συμβόλαιο, κάτι που δεν ήθελε η Alpine, φοβούμενη πως έτσι θα έχανε τον Piastri.
“Θέλαμε να τον κρατήσουμε (τον Alonso) για τους αγώνες αντοχής ή το Dakar”, δήλωσε ο Rossi στη συνέντευξη. “Μιλήσαμε εκτενώς για το κομμάτι αυτό πέρυσι. Γιατί του προσφέραμε μόνο δύο έτη; Γιατί η οψιόν που είχαμε με τον Oscar ήταν διετής. Ο Fernando ήθελε να οδηγήσει περισσότερο στη F1, το οποίο δεν θα μπορούσαμε να ικανοποιήσουμε, αλλιώς θα χάναμε τον Oscar. Δεν είχε λογική για εμάς”.
“Έτσι, θα θέλαμε να συνεχίσουμε με τον Fernando. Είναι καταπληκτικός πρωταθλητής, θα παραμείνει θρύλος της φίρμας μας. Ωστόσο δεν λειτούργησε η μεταξύ μας σχέση, έτσι είναι η ζωή. Θα χωρίσουν οι δρόμοι μας με καλές εντυπώσεις. Είναι ένας υποδειγματικός οδηγός, κύριος, εξακολουθεί να κάνει καταπληκτική δουλειά για εμάς, παρά τη συμφωνία του (με την Aston Martin). Λυπούμαστε που θα χωρίσουν οι δρόμοι μας, αλλά θα παραμείνει μέλος της οικογένειάς μας”.
“Με τον Oscar, δεν περιμέναμε ό,τι έγινε”, πρόσθεσε ο Rossi. “Ειλικρινά, είναι απογοήτευση αυτό που έγινε”.
“Απ’ την πλευρά μας, τηρήσαμε τα όσα δεσμευτήκαμε προς τον Oscar άμεσα. Με βάση την οψιόν που ενεργοποιήσαμε στις 15 Νοεμβρίου, ο Oscar θα ξεκινούσε εκτενές πρόγραμμα προπόνησης, στο οποίο περιλαμβάνονται και συνολικά 5.000 χλμ οδήγησης μέσα στη χρονιά, καθώς και θέση σε ομάδα για το ’23 και το ’24”, σχολίασε ο Rossi.
“Όλα αυτά τα κάναμε. Τον βάλαμε δίπλα στον Alonso και τον Ocon, ήδη από τον Φεβρουάριο, είχαμε ένα αρκετά σοβαρό πρόγραμμα προπονητικής σε ισχύ. Συνεργάζεσαι με δύο οδηγούς της F1, θα μάθεις απ’ αυτούς”.
“Μέχρι τον Αύγουστο, είχε κάνει 3.700 χλμ. Τον στόχο των 5.000 θα τον είχαμε πιάσει άνετα μέχρι το τέλος της σεζόν. Του δώσαμε πλήρη πρόσβαση στην ομάδα, στους απολογισμούς, τις τεχνικές συναντήσεις και τις περισσότερες Κυριακές ήταν εντός των garage της ομάδας. Όχι μόνο τον είχαμε ως εφεδρικό οδηγό, αλλά θα είχε λάβει και την καλύτερη προπόνηση ως rookie απ’ τον καθένα. Ήξερε πως λειτουργούσε η ομάδα, πως ένας οδηγός υποτίθεται πως λειτουργεί εντός της ομάδας. Έτσι, από πλευράς μας θεωρούμε πως κάναμε το κάθε δυνατό”.
“Προσλάβαμε ακόμα και άτομο ώστε να του βρούμε θέση (σε άλλη ομάδα), επειδή θέλαμε να το κάνουμε σωστά. Μέχρι τα τέλη Απριλίου, του βρήκαμε θέση στη Williams”.
“Όταν η συμφωνία με τη Williams βρισκόταν κοντά στην ολοκλήρωσή της, ήρθε ο manager του Piastri και μας ενημέρωσε πως υπάρχει ενδιαφέρον από τη McLaren. Αυτό μας απογοήτευσε λίγο. Το θεωρήσαμε παράξενο, επειδή περιμέναμε περισσότερη εμπιστοσύνη στην ομάδα, δεδομένου του πόσο επενδύσαμε σε αυτόν. Δεν μας είχε πει ότι θα πήγαινε, μας είπε μονάχα πως υπήρχε ενδιαφέρον”.
“Στη συνέχεια, στις 6 Ιουλίου, είδαμε πως ο Daniel ανέφερε ότι θα παραμείνει στην ομάδα (αυτό έγινε δύο ημέρες αφότου υπέγραψε ο Piastri στη McLaren). Έτσι, θεωρήσαμε πως, ναι μεν υπάρχει ενδιαφέρον, ωστόσο μπορεί να μην υπάρχει καν θέση. Άρα, ο Oscar εξακολουθεί να είναι επιλογή για εμάς. Αυτό εξηγεί και τους λόγους για τους οποίους επιλέξαμε να τον προωθήσουμε σε οδηγό”. (όταν ανακοινώθηκε η συμφωνία Alonso-Aston Martin).
“Ο Otmar (Szafnauer) του μίλησε για το θέμα και τον ανακοινώσαμε. Δεν ξέραμε ποτέ πως είχε συμφωνήσει. Ποτέ δεν μας το είπε. Ακόμα πιστεύαμε πως η προοπτική της Williams ήταν εξαιρετική. Ήταν μια καλή ευκαιρία για τον ίδιο να μάθει σε ένα περιβάλλον με λιγότερη πίεση, μια καλή ομάδα για να μάθεις και να μεγαλώσεις ένα ταλέντο, όπως είδαμε και στην περίπτωση του George (Russell)”.
“Καταλαβαίναμε όμως πως τον έλκυε η προοπτική μιας πιο ανταγωνιστικής ομάδας. Νιώθαμε πως είχαμε την ευκαιρία να του προσφέρουμε καλύτερη θέση (στην Alpine), δεδομένου ότι είμαστε εργοστασιακή ομάδα, ενώ και ο Ricciardo θα έμενε. Δεν υπήρχε καλύτερη επιλογή”.
“Λειτουργήσαμε πολύ λογικά, ευθυγραμμισμένοι με τα όσα είχαμε δεσμευτεί προς το πρόσωπό του. Από την πλευρά μας, η ιστορία είναι απλή. Δεν πιστεύω πως θα μπορούσαμε να είχαμε δώσει περισσότερα σε άλλον οδηγό, για να είμαι ειλικρινής”.
Πριν από μια εβδομάδα, το CRB (Contract Recognition Board) επιβεβαίωσε πως το μοναδικό συμβόλαιο που δέσμευε τον Piastri ήταν αυτό που είχε υπογράψει στις 4 Ιουλίου με τη McLaren, κάτι που φέρνει τον Αυστραλό και επίσημα στο Woking, πλάι στον Lando Norris του χρόνου.
Ο λόγος που φτάσαμε στην απόφαση αυτή είναι πως μεταξύ Alpine και Piastri ουδέποτε υπογράφτηκε κάποιο επίσημο, από νομικής πλευράς, έγγραφο που να δέσμευε τις δύο πλευρές. “Ποτέ δεν υπέγραψε τα συμβόλαια που του θέσαμε”, τόνισε ο Rossi. “Του δώσαμε συμβόλαια πολλές φορές. Ποτέ δεν υπογράφτηκαν. Δεν μπορούσαμε να τον κρατήσουμε επειδή δεν είχε υπογράψει ποτέ μαζί μας. Περιμέναμε να φανεί πιο πιστός σε μας”.
Our Monday Motivation goes out to our crew, working tirelessly throughout the triple header. We’ve come out the other side extending our P4 position in the Championship 💪 pic.twitter.com/c7fu5Ak8b0
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) September 12, 2022
Ο Rossi παραδέχτηκε πως έγιναν λάθη από την ομάδα του, η οποία επέδειξε αφέλεια με το πώς χειρίστηκε την κατάσταση. Ωστόσο, πιστεύει πως όλοι λειτούργησαν με τον τρόπο αυτό καλή τη πίστη.
“Κάναμε κάποια λάθη, κάποια τεχνικά λάθη από νομικής πλευράς”, παραδέχτηκε ο CEO της Alpine. “Αφήσαμε ορθάνοιχτη την πόρτα, μιας και δεν αναγκάσαμε ποτέ τον Piastri να υπογράψει μαζί μας ώστε να μην μπορεί να φύγει. Και γιατί το κάναμε αυτό; Επειδή ποτέ δεν θεωρήσαμε πως, έχοντας δώσει τόσα πολλά σε κάποιον, προπόνηση, ρόλο τρίτου οδηγού, θέση σε άλλη ομάδα, θα τα ξεχνούσε, έχοντας λάβει μάλιστα και υποστήριξη από μας για πολλά χρόνια και έχοντας κερδίσει τίτλους με την υποστήριξη αυτή”.
“Όπως ο George, πριν απ’ αυτόν, που πήγε στη Williams πριν γυρίσει στη Mercedes, όπως ο Charles που πήγε στη Sauber πριν την επιστροφή στη Ferrari, όπως ο Max και ο Sebastian που πήγαν στην Toro Rosso πριν τη Red Bull, όλοι έκαναν θητεία σε μια “junior” ομάδα πριν ανέλθουν στην πρώτη ομάδα”.
“Είμαι έκπληκτος που ο Oscar θεώρησε πως του ταιριάζει κάτι καλύτερο από τη Williams. Μπορώ να καταλάβω πως από, αγωνιστική σκοπιά, η McLaren προκαλεί περισσότερο ενδιαφέρον από πλευράς αποτελεσμάτων σε σχέση με τη Williams αλλά δεν περιμέναμε πως μετά από τόση υποστήριξη και εμπιστοσύνη, θα πήγαινε στα κρυφά να μιλά με άλλες ομάδες και να παίρνει συμβόλαια που θεωρεί καλύτερα για τον ίδιο. Δεν λειτουργούμε με βάση αυτές τις αξίες”.
“Έτσι βλέπω την ιστορία εγώ. Φυσικά, κάναμε λάθη, αλλιώς δεν θα ήμασταν εδώ για να συζητάμε για τα θέματα αυτά. Αλλά νιώθουμε πως μείναμε σταθεροί στις αξίες μας, τις δεσμεύσεις μας και όσα είπαμε προς τον Oscar”.
“Αλλά θα πω πως όλα συμβαίνουν για κάποιο λόγο. Δεν μοιραζόμαστε την ίδια προοπτική για τα πράγματα και ίσως δεν μοιραζόμαστε και τις ίδιες αξίες. Έτσι, πιθανώς ό,τι έγινε, έγινε για καλό”.
Ακολουθεί αύριο το 2ο μέρος της συνέντευξης του Laurent Rossi στον Lawrence Barretto, όπου αναφέρεται στην ηγεσία της Alpine, την ακαδημία και τα επερχόμενα project της και το τί μέλλει γενέσθαι με τη δεύτερη θέση ενόψει 2023!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!