Η FIA αναμένεται να συγκαλέσει συνάντηση με τους κατασκευαστές κινητήρων στη F1, με στόχο να συζητηθεί πιθανή επιστροφή των V8 στο άθλημα, ακόμα και από το 2030.
Μια πιθανή επιστροφή σε πιο παραδοσιακές τεχνολογίες κινητήρων συζητιέται αρκετά σαν σενάριο εδώ και κάποιους μήνες. Νωρίτερα μέσα στη σεζόν, μάλιστα, κυκλοφόρησε και σενάριο για εξέταση των V10.
Το κυβερνόν σώμα του αθλήματος, δια του προέδρου του Mohammen Ben Sulayem, δημοσίως έχει εκφραστεί υπερ τέτοιων σχεδίων. Ωστόσο, όλες οι σκέψεις μπήκαν στο “συρτάρι”, μετά από σχετική συνάντηση που είχε γίνει στο τριήμερο του Grand Prix του Bahrain.
Ο Ben Sulayem, είχε καθίσει τότε στο τραπέζι των συζητήσων με τους κατασκευαστές κινητήρων (ΟΕΜs), για να συζητηθεί η βιωσιμότητα μιας τέτοιας ιδέας. Ωστόσο, ομάδες όπως η Audi, εναντιώθηκαν σθεναρά.
Η γερμανική φίρμα έκανε γνωστή τη δυσαρέσκειά της, αναφέροντας πως ο επιπλέον εξηλεκτρισμός στο άθλημα, που αναμένεται από το 2026, ήταν και το βασικό κίνητρο που τους ώθησε να μπουν εξ’αρχής, εξαγοράζοντας το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Sauber.
Από του χρόνου, νέες, καινοτόμες τεχνολογίες θα εισέλθουν στη F1, όπου ναι μεν θα παραμείνουν οι υπάρχοντες V6, ωστόσο η συνεισφορά των ηλεκτρικών μπαταριών στην ισχύ θα είναι της τάξης του 50%.
Αυτό, έχει ήδη ανακατέψει τα πράγματα εντός των ομάδων, με αρκετούς οδηγούς να έχουν εκφραστεί ανοιχτά για κακή συμπεριφορά των μονοθεσίων στους προσομοιωτές, κάτι που θεωρητικά θα μπορούσε να ρίξει αρκετή σκιά στην επερχόμενη σεζόν και την απήχηση που θα έχει στο κοινό.
Αρκετοί απ’ τους πιλότους, όπως οι Charles Leclerc και Carlos Sainz, έχουν μιλήσει ανοιχτά υπέρ μιας επιστροφής σε πιο παραδοσιακούς κινητήρες.
Το κόστος και το βάρος δίνουν έρεισμα στους V8
Το ενδεχόμενο και η ιδέα επιστροφής των V8 δεν είναι μόνο μια προσδοκία και όνειρο των φιλάθλων, κυρίως πιο παραδοσιακών, του σπορ. Πλέον, μια υιοθέτηση των V8 γίνεται και πιο εύκολα χωνευτή από πλευράς περιβαλλοντικών παραγόντων.
Η χρήση αμιγώς βιώσιμων καυσίμων πλέον βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος των σχεδίων, καθώς επίσης και μια μείωση του κόστους που υπάρχει για να αναπτυχθούν οι κινητήρες. Επίσης, η συνολική μείωση στο βάρος των μονοθεσίων είναι ένα επιπλέον όφελος.
Πλέον, η ιδέα των V8 δείχνει να κερδίζει μέτρα, με το The Race να αναφέρει πως έχει κανονιστεί συνάντηση στις 11 Σεπτεμβρίου, με αντιπροσώπους των ομάδων, κατασκευαστές κινητήρων και, φυσικά, τη FIA.
Τα σχέδια που σταχυολογούνται κάνουν λόγω για V8 κινητήρες, 2,4 λίτρων, που χρησιμοποιούν μόνο βιοκαύσιμα, καθώς επίσης και σύστημα KERS, όπως είχαν τα μονοθέσια πριν το 2014.
Αυτό θα σήμαινε πως η ηλεκτρική συνιστώσα θα έπεφτε απ’ το 50% το 2026 στο μόλις 10%.
Κάποια πρώιμα μοντέλα κοστολόγησης κάνουν λόγο για μείωση 65% στο κόστος κατασκευής των μονάδων αυτών, ενώ τα μονοθέσια ενδέχεται να μειωθούν στο βάρος τους έως και 80 kg.
Ο Ben Sulayem δείχνει αποφασισμένος για τη συγκεκριμένη επιστροφή, αναφέροντας πίσω στο καλοκαίρι: “Για εμάς, οι V8 θα επιστρέφουν. Με τις ομάδες, τώρα, θεωρώ πως είμαι αρκετά αισιόδοξος”.
“Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες το βλέπουν σωστά πλέον”.
Μπορεί στο μυαλό του ο Ben Sulayem να θέλει να προχωρήσει άμεσα σε μια τέτοια αλλαγή, όμως δεν διαφαίνεται πως αυτή θα μπορέσει να γίνει πριν το 2030, χρονιά που αλλάζουν πάλι οι τεχνικοί κανονισμοί.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!