Τα διοικητικά όργανα της Formula 1 μπορεί να απαγορεύσουν το αμφιλεγόμενο “T-wing” που βρίσκεται σε κάποια μονοθέσια στο grid.
Το αεροδυναμικό αυτό εξαρτήματα δεν είναι δημοφιλές από άποψη αισθητικής και θα μπορούσε επίσης να υπάρξει θέμα ασφάλειας μετά από τις δύο αστοχίες αποκόλλησης από το μονοθέσιο της Mercedes πρόσφατα.
‘Έκανε περίπου 50.000 λίρες (59.012 ευρώ) βλάβη στο μονοθέσιο του Max Verstappen στο Μπαχρέιν, έτσι νομίζω ότι πρέπει να απαγορευθεί για λόγους ασφάλειας και κόστους”, δήλωσε το αφεντικό της Red Bull, Christian Horner.
Από αυτό προέκυψε το ότι η F1 έχει προγραμματίσει μια συνάντηση της “Τεχνικής ομάδας εργασίας” για την επόμενη Παρασκευή, για το μέλλον των Τ-wing και Shark Fin που βρίσκονται στην ατζέντα. Η Mercedes διατάχθηκε από την FIA για την ενίσχυση του σχεδιασμού του T-wing της στο Μπαχρέιν, αλλά το αφεντικό της, Toto Wolff δεν είναι βέβαιο ότι η απαγόρευση είναι απαραίτητη.
“Μπορώ να φανταστώ ότι ο Christian θέλει ένα μέρος ενός αντίπαλου μονοθεσίου να απαγορευτεί” χαμογέλασε, επιμένοντας πως ακόμη και ένα “ρόπαλο του μπέιζμπολ” δεν θα βλάψει το ενισχυμένο T-wing της Mercedes τώρα. Όταν ρωτήθηκε αν το Τ-wing θα απαγορευθεί πριν από το Ρωσικό Grand Prix, ο Τεχνικός Διευθυντής της Williams, Paddy Lowe απάντησε: “Δεν ξέρω. Ρωτήστε τον Charlie Whiting.”
Ποιος είναι ο σκοπός του T-wing;
Το T-wing είναι κυρίως μια συσκευή “κλιματισμού ροής”, η οποία έχει μια μικρή επίδραση στην τακτοποίηση της ροή του αέρα προς την πίσω πτέρυγα. Η πίσω πτέρυγα πρέπει να συνεργάζεται σωστά με τον αέρα για να «ενεργοποιήσει» τον διαχύτη (το κομμάτι στο πίσω μέρος του πατώματος) που παράγει περίπου το 60% της συνολικής κάθετης δύναμης του οχήματος με συνέπεια την πολύ μικρή αντίσταση. Ο λόγος που φαίνεται τόσο παράξενο είναι ότι υπάρχει ένα 50 χιλιοστών “παραθυράκι” στους κανονισμούς που επιτρέπει την πτέρυγα με μέγιστο μήκος χορδής τα 50 χιλιοστά. Το διπλό στρώμα του T-wing χρησιμοποιείται επίσης για την ρύθμιση της θέσης του κέντρου της πίεσης (CoP) για αεροδυναμική σταθερότητα. Οι Mercedes (διπλό T-wing), Ferrari, Williams και Haas έχουν το T-wing από την αρχή της σεζόν.
Ποια είναι η γνώμη σας για το T-wing και την επικινδυνότητα του, όταν αποκόπτεται από κάποιο μονοθέσιο και πέφτει στην πίστα;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!