Οι FIA και Red Bull βρίσκονται σε συζητήσεις σχετικά με μία Συμφωνία Αποδοχής Παραβίασης (ΑΒΑ), σχετικά με την υπόθεση υπέρβασης του Cost Cap από την Αυστριακή ομάδα. Παράλληλα, περισσότερες λεπτομέρειες για την φύση της παράβασης ήρθαν στο φως της δημοσιότητας.
Στην πραγματικότητα, μία ABA σημαίνει ότι η ομάδα παραδέχεται ότι παραβίασε τους κανόνες με τις δαπάνες της για το 2021 και αποδέχεται την τιμωρία που θα επιβληθεί.
Εάν μια ομάδα δεν συμφωνήσει σε μία ABA, η υπόθεση θα περάσει στο επόμενο στάδιο, το οποίο είναι μια έρευνα από την Επιτροπή Διαδικασίας Ανώτατου Κόστους.
Είναι κατανοητό ότι ο επικεφαλής της ομάδας Christian Horner είναι πιθανό ότι μπορεί να εξηγήσει τη θέση της ομάδας σχετικά με την παραβίαση του ανώτατου ορίου κόστους σε μια Συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή στο Austin, αν και αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη από την ομάδα. Ωστόσο, δεδομένου του χρόνου, είναι απίθανο να έχει επιτευχθεί κάποια συμφωνία πριν μιλήσει.
Από τότε που οι φήμες για μια υποτιθέμενη παραβίαση από τη Red Bull εμφανίστηκαν για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix της Σιγκαπούρης, ο Horner επέμεινε ότι η ομάδα είχε απόλυτη πίστη στους αριθμούς που υπέβαλε στη FIA τον Μάρτιο.
Την επομένη του GP της Ιαπωνίας, η FIA επιβεβαίωσε επίσημα ότι η ομάδα ήταν ένοχη για «διαδικαστικές και μικρές παραβιάσεις υπερδαπάνης» μετά από εξέταση των εγγράφων που υποβλήθηκαν από όλες τις ομάδες.
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις υποτιθέμενες έξτρα δαπάνες της Red Bull Racing έχουν αρχίσει να εμφανίζονται, αν και τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα από τη FIA ή την ομάδα.
Το συνολικό ποσό που εμπλέκεται πιστεύεται ότι είναι περίπου 1,8 εκατομμύρια δολάρια, γεγονός που τοποθετεί την παράβαση εντός του ορίου «μικρής παραβίασης» του 5% πάνω από το ανώτατο όριο, το οποίο είναι λίγο πάνω από τα 7 εκατομμύρια δολάρια.
Η ομάδα φαίνεται να έχει παραβιάσει αρκετούς τομείς των οικονομικών κανονισμών της FIA, οι οποίοι ενημερώνονται τακτικά με τροποποιήσεις που δεν έχουν δημοσιευθεί στον ισότοπό της ή δεν έχουν δημοσιοποιηθεί.
Το ένα είναι η κατανομή του κόστους τροφοδοσίας στο εργοστάσιο και στην πίστα. Επιπλέον, πιστεύεται ότι υπάρχουν ζητήματα απολύσεων και αμοιβών ασθενείας που σχετίζονται με βασικούς υπαλλήλους.
Ένα θέμα που σχετίζεται πιο άμεσα με το κόστος λειτουργίας των αυτοκινήτων είναι η κατανομή της αξίας των αχρησιμοποίητων ανταλλακτικών.
Διαβιβάστηκαν στο τμήμα πολιτιστικής κληρονομιάς στο τέλος της σεζόν για χρήση σε εκθεσιακά αυτοκίνητα και τυχόν δοκιμές του μοντέλου του 2021 το 2022, κάτι που δεν εμπίπτει στους περιορισμούς ανώτατων ορίων.
Γίνεται κατανοητό ότι η FIA εξέδωσε μια διευκρίνιση τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, τρεις μήνες αφότου οι ομάδες υπέβαλαν τα έγγραφά τους, σχετικά με το πώς αυτά τα μέρη έπρεπε να ληφθούν υπόψη από τις ομάδες.
Υπάρχει επίσης ένα συγκεκριμένο φορολογικό ζήτημα για το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο πιστεύεται ότι είναι παρόμοιο με μια διαδικαστική παράβαση που αφορά την Aston Martin.
Εάν ο Horner μιλήσει την Παρασκευή, αναμένεται να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τη θέση της ομάδας σε όλους τους τομείς.
Εφόσον όμως οι παραβιάσεις δεν εμπλέκονται άμεσα με την εξέλιξη του αυτοκινήτου του 2021, το ενδεχόμενο να επιβληθεί βαρύτατη ποινή πχ αφαίρεση τίτλου του Verstappen, είναι εξαιρετικά απίθανο, ειδικά αν η Red Bull εγκρίνει την ABA. Το πιθανότερο σενάριο μοιάζει πρόστιμο και κυρώσεις στις αεροδυναμικές δοκιμές του 2023. Όμως αν αποφασίσει να πάει την υπόθεση στην Επιτροπή Διαδικασίας Ανώτατου Κόστους, οι ποινές που θα επιβληθούν εκεί αν κριθεί ξανά ένοχη μπορεί να είναι βαρύτατες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!