Οι κινητήρες της Formula 1 από το 2026 θα παίρνουν την ισχύ τους από βιώσιμα καύσιμα, σε μια προσπάθεια του αθλήματος να χαράξει τον δρόμο στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Δημοσίευμα του BBC αναφέρει πως αυτό είναι μέρος των σχεδίων της F1 για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, με απώτερο στόχο το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2030.
Η επόμενη ευκαιρία για αλλαγές στους κινητήρες είναι το 2026 και το BBC Sport αναφέρει πως “μια ομάδα εργασίας, στην οποία συμπεριλαμβάνονται ειδικοί από κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές ενέργειας, θα διερευνήσει το πόσο μπορεί να συνδυαστεί η υβριδική τεχνολογία με τα καύσιμα χωρίς άνθρακα”.
Δήλωση της F1 πάνω στο θέμα αναφέρει: “Στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας, τόσο για τη βιωσιμότητα όσο και για το άθλημα, είναι να φτιάξουμε έναν οδικό χάρτη για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που να αντιμετωπίζει τους περιβαλλοντικούς στόχους των συνεργατών μας στην αυτοκίνηση και της κοινωνίας”.
“Αν και τα μονοθέσια οφείλονται μόνο για ένα μικρό ποσοστό του αποτυπώματος άνθρακα του αθλήματος (0,7%), είναι σημαντικό το πιο ορατό στοιχείο του αθλήματός μας να είναι βιώσιμο και να δίνει οφέλη στα προβλήματα του πραγματικού κόσμου”.
“Πιστεύουμε επίσης πως δεν υπάρχει μια λύση στις τεχνολογίες κινητήρων του μέλλοντος, αλλά ένας υβριδικός κινητήρας βιώσιμων καυσίμων θα είναι μια σημαντική στιγμή για το άθλημα και τον κλάδο της αυτοκίνησης”.
Οι κινητήρες της Formula 1 θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα περιεκτικότητας τουλάχιστον 10% σε βιοκαύσιμα από το 2021, αλλά για το να επιτευχθεί 100% βιωσιμότητα το BBC τονίζει πως η χρήση συνθετικών καυσίμων είναι κάτι που εξερευνάται και θα “συλλαμβάνουν άνθρακα από την ατμόσφαιρα κατά την παρασκευή τους, έτσι θα είναι ουδέτερα στο ισοζύγιο άνθρακα”.
Τα πλάνα της Formula 1 για το 2026, ωστόσο, ίσως απαιτήσουν και την εύρεση λύσης για την ακουστική των κινητήρων.
Οι υβριδικοί V6 tubro κινητήρες σήμερα, οι οποίοι βρίσκονται σε χρήση από το 2014 έχουν αποδειχτεί ιδιαίτερα μη δημοφιλείς, τόσο για την ακουστική τους όσο και για το κόστος τους σε σχέση με τους ατμοσφαιρικούς V8 που προϋπήρχαν.
Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, έχει προηγουμένως δηλώσει πως οι τωρινοί κινητήρες έκαναν τη Formula 1 να δείχνει σαν “μια συναυλία ροκ με τη μουσική χαμηλωμένη”.
“Θεωρώ πως ο ήχος στη Formula 1 πρέπει να αυξηθεί”, είχε δηλώσει στο Channel 4 ο Βρετανός.
“Θεωρώ πως για το άθλημα, πρέπει να βρούνε έναν κινητήρα για το μέλλον που θα αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα”.
“Για μένα, ένα κριτήριο είναι πως θα πρέπει να είναι οικονομικός, θα πρέπει να είναι θορυβώδης, να παράγει τον ήχο από V8 ή V10. Είτε είναι ένας V8 είτε V6 είτε V10, θεωρώ πως ο θόρυβος είναι κάτι που λείπει στους οπαδούς, είναι κάτι που λείπει και σε μας”.
“Και θα πρέπει να υπάρχει κοινωνική ευθύνη ως προς τη βιωσιμότητα. Αυτά είναι τα τρία κριτήρια που οι κινητήρες του μέλλοντος πρέπει να έχουν, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να προγραμματιστεί για πριν το 2026 μέχρι στιγμής”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!