Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 το 2009, και οδηγός σπορ αυτοκινήτων Jenson Button θα τρέξει τρεις αγώνες στο NASCAR Cup Series με ντεμπούτο στις 26 Μαρτίου στο COTA!
Ο Jenson Button, ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 του 2009, του οποίου η ικανότητα ως οδηγός αγώνων εκτείνεται πολύ πέρα από την σχεδόν δύο δεκαετίες καριέρα του στη F1, θα συνεχίσει να εμπλουτίζει το αγωνιστικό του βιογραφικό τρέχοντας τρεις αγώνες NASCAR Cup Series μες το 2023.
Με την υποστήριξη της Mobil 1, της κορυφαίας μάρκας συνθετικών λιπαντικών στον κόσμο, ο Button θα κάνει το ντεμπούτο του στην Cup Series στις 26 Μαρτίου στο Circuit of the Americas (COTA) στο Austin του Τέξας. Στη συνέχεια θα συμμετάσχει στον εναρκτήριο αγώνα του Chicago Street Race στις 2 Ιουλίου, προτού ολοκληρώσει την τριπλέτα αγώνων του στο Cup Series στις 13 Αυγούστου στο Indianapolis Motor Speedway Road Course.
Η Rick Ware Racing (RWR) θα παρέχει το Νο. 15 Mobil 1 Ford Mustang που θα οδηγήσει ο Button σε κάθε αγώνα της Cup Series. Η υποστήριξη μάρκετινγκ και προώθησης διευκολύνεται από τη Stewart-Haas Racing (SHR), τον επί μακρόν συνεργάτη της ομάδας NASCAR του Mobil 1. Η RWR και η SHR συνεργάστηκαν με παρόμοιο τρόπο πέρυσι για πολλούς αγώνες με λίγους οδηγούς.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που ανακοινώνουμε τον Jenson Button καθώς κάνει το ντεμπούτο του στη σειρά NASCAR Cup Series και τον υποστηρίζουμε στο ταξίδι του για να κάνει ένα από τα αγωνιστικά του όνειρα πραγματικότητα», δήλωσε ο Rob Shearer, Διευθυντής Global Lubricants Marketing Services, εκ μέρους της Mobil. 1. «Αυτό που μας σπρώχνει είναι η αγάπη για την οδήγηση και δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε περισσότερους ανθρώπους να βρίσκονται πίσω από το τιμόνι – όπου κι αν βρίσκονται. Μέσω της συνεργασίας μας, ελπίζουμε να συνεχίσουμε να εμπνέουμε και να εξυπηρετούμε τους οδηγούς παντού – ενθαρρύνοντάς τους να επωφεληθούν περισσότερο από τις οδηγικές τους ικανότητες και να επανασυνδεθούν με την περιπέτεια του δρόμου».
Ο Button κέρδισε 15 GP, συμπεριλαμβανομένης μιας κυρίαρχης σεζόν με έξι νίκες το 2009 που του χάρισε τον τίτλο της F1. Από όταν αποσύρθηκε από τη F1 το 2017, ο Βρετανός οδηγός έχει αντιμετωπίσει διάφορες προκλήσεις. Ξεκίνησε με σπορ αυτοκίνητα στην κατηγορία GT500 της ιαπωνικής σειράς Super GT, όπου κέρδισε το πρωτάθλημα του 2018. Στη συνέχεια έτρεξε σε πέντε αγώνες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA 2018-2019, μια σεζόν που περιελάμβανε τις 24 Ώρες του Le Mans. Ο Button έχει αγωνιστεί ακόμη και σε αγώνες αντοχής εκτός δρόμου, τρέχοντας το Mint 400 και το Baja 1000 το 2019.
Η Mobil 1 ήταν εκεί σχεδόν για όλα, με την προσπάθεια του Button στο NASCAR να προσθέτει άλλο ένα κεφάλαιο σε μια συνεργασία που ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια.
«Κέρδισα το παγκόσμιο πρωτάθλημα με τη Mobil 1 και οι 14 από τις 15 νίκες μου στη Formula 1 ήταν με τη Mobil 1, καθώς και το πρωτάθλημα Super GT μαζί τους. Είχαμε μια πολύ στενή σχέση όλα αυτά τα χρόνια και δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο συνεργάτη σε όλο αυτό», είπε ο Button.
«Η Mobil 1 συμμετείχε σε μεγάλο βαθμό στην περάτωση αυτών των αγώνων NASCAR για μένα, οπότε τους ευχαριστώ πολύ που μου έδωσαν αυτή την ευκαιρία. Ανυπομονώ να δουλέψω δίπλα στη μάρκα για να αποκομίσω το καλύτερο από κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο.»
Μέσω της κοινής τους αγάπης για την οδήγηση και της βαθιάς ιστορίας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, οι Mobil 1 και Button θα συνδεθούν με την αγωνιστική κοινότητα με νέους και συναρπαστικούς τρόπους – με έμφαση στην παροχή αποκλειστικού περιεχομένου και την ένωση των φιλάθλων της αγωνιστικής οδήγησης.
«Η αγάπη μας για τους αγώνες στη Mobil 1 είναι βαθιά και είμαστε περήφανοι που αγωνιζόμαστε και παίζουμε ρόλο σε τόσες πολλές διαφορετικές σειρές αγώνων», δήλωσε ο Jei Gort, Global Motorsports and Sponsorships Manager, εκ μέρους της Mobil 1. «Αυτή η συνεργασία με τον Jenson ενώνει δύο από τις πιο σημαντικές σειρές αγώνων – NASCAR και F1 – και είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που συμμετέχουμε στην επιδίωξή του για επιτυχία στο κορυφαίο τμήμα της NASCAR. Μέσω της συνεργασίας μας, στοχεύουμε να γιορτάσουμε περαιτέρω την αγάπη μας για την οδήγηση και να εξυψώσουμε το πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό».
Ο Button είναι ένας από τους πιο έμπειρους οδηγούς της F1 με 306 εκκινήσεις στην καριέρα του. Η τελευταία του εκκίνηση στη F1 ήταν το Grand Prix του Μονακό του 2017, όταν αντικατέστησε τον Fernando Alonso, ο οποίος παρέλειψε το Μονακό για να αγωνιστεί στο Indianapolis 500. Η τελευταία πλήρης σεζόν του Button στην F1 ήταν το 2016.
«Ο λόγος που μπόρεσα να μείνω στη Formula 1 για τόσο καιρό ήταν επειδή πάντα ένιωθα ότι μάθαινα. Υπήρχε πάντα κάτι νέο όσον αφορά τις τεχνολογίες, ή θα μπορούσα ακόμα να βελτιώσω τις δεξιότητές μου στην οδήγηση ή τη μηχανική στη Formula 1. Όταν έφτασα στο 17ο έτος της F1, ένιωσα ότι έχασα λίγο αυτή την πείνα γιατί δεν ήταν πια καινούργιο. Δεν υπήρχε κάτι νέο να μάθουμε», είπε ο Button.
«Η αποχώρηση από τη F1 μου έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσω διαφορετικές σειρές που με ενθουσίασαν. Έτρεξα Super GT στην Ιαπωνία. Έτρεξα στο Le Mans. Έτρεξα εκτός δρόμου γιατί ήταν άλλη μια δεξιότητα που ήθελα να μάθω. Βάζω τον εαυτό μου σε μια ελαφρώς ευάλωτη θέση επειδή δεν είναι το πλήρες σύνολο δεξιοτήτων μου και υπάρχουν ακόμα περισσότερα για να μάθεις και να γίνεσαι όλο και καλύτερος. Μου αρέσει αυτή η πρόκληση να οδηγώ νέα πράγματα. Είναι λίγο έξω από όσα ξέρω και αυτό το ανακάλυψα με τα οχήματα εκτός δρόμου.
«Προφανώς, ο αγώνας με ένα αυτοκίνητο Cup Series είναι πολύ διαφορετικός από αυτό που έχω συνηθίσει. Είναι πολύ βαρύτερο με πολύ λιγότερη ισχύ και, βασικά, χωρίς κάθετη δύναμη. Έχει ένα διαδοχικό κιβώτιο ταχυτήτων όπου πρέπει να αφήνω το γκάζι, επομένως υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να μάθω σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
«Αλλά ενθουσιάζομαι με αυτή τη νέα πρόκληση και όταν μπαίνω σε κάτι, είμαι 100% μέσα. Δεν το κάνω μόνο για διασκέδαση σε κάποια μεμονωμένη περίπτωση. Θέλω να είμαι ανταγωνιστικός και ξέρω ότι για να είμαι ανταγωνιστικός, θα χρειαστεί λίγος χρόνος. Γι’ αυτό το να κάνεις αυτούς τους τρεις αγώνες λειτουργεί πολύ καλά αυτή τη σεζόν».
Ο Button δεν είναι εντελώς άγνωστος με ένα αυτοκίνητο της σειράς NASCAR Cup. Είναι μέρος της σειράς οδηγών Garage 56, η οποία παίρνει ένα ελαφρώς τροποποιημένο αυτοκίνητο της Cup Series στο φετινό 24 Hours of Le Mans, 10-11 Ιουνίου στο Circuit de la Sarthe.
«Την πρώτη φορά που μπήκα σε αυτοκίνητο Garage 56, ήταν σαν, «Τι έκανα;» Αυτό είναι τόσο διαφορετικό, και αυτό κράτησε περίπου τέσσερις γύρους. Τότε ήταν σαν, «Περίμενε, είναι απλώς ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Έχει τέσσερα ελαστικά που αγγίζουν το δρόμο. Είναι ένα μηχανικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, το οποίο είναι ακόμα καλύτερο για εκμάθηση.» Μου άρεσε πολύ η πρόκληση», είπε ο Button, ο οποίος έχει δοκιμάσει τώρα αυτοκίνητο Garage 56 στο Sebring International Raceway, Daytona International Speedway και νωρίτερα αυτή την εβδομάδα στο COTA.
«Ένα αυτοκίνητο Cup έχει πολύ λιγότερη κάθετη δύναμη και είναι πολύ βαρύτερο, αλλά το αυτοκίνητο Garage 56 μου έδωσε μια ιδέα για το πώς θα είναι μαζί με μια κατεύθυνση, η οποία είναι πραγματικά χρήσιμη. Ξέρω ότι στον πρώτο μου αγώνα δεν αναμένεται να προκριθώ ακριβώς μπροστά και δεν αναμένεται να παλέψω για μια νίκη. Σέβομαι πολύ τους οδηγούς που αγωνίζονται στο Cup Series. Υπάρχει τόσο πολύ ταλέντο εκεί, είτε πρόκειται για οβάλ είτε για πίστα.»
«Πριν από δέκα χρόνια, οι άνθρωποι συνήθιζαν να λένε ότι τα παιδιά της NASCAR δεν μπορούν να οδηγήσουν σε μια πίστα, αλλά νομίζω ότι έχουν αποδείξει ότι μπορούν. Κάθε φορά που ένας πρώην οδηγός της F1 μπαίνει σε ένα stock αυτοκίνητο αυτές τις μέρες, αρχικά δυσκολεύεται. Χρειάζεται λίγος χρόνος για να ανέβουν ταχύτητα, οπότε δεν περιμένω να είμαι ακριβώς μπροστά, αμέσως. Γι’ αυτό, για μένα, το να κάνω περισσότερους από έναν αγώνες είναι πραγματικά το κλειδί, ώστε να μπορώ να βγάλω το καλύτερο από τον εαυτό μου και το καλύτερο από το μονοθέσιο».
Όσον αφορά τις προσδοκίες, ιδιαίτερα στο COTA όπου ο Button έκανε πέντε εκκινήσεις στη F1, δεν έχει ιδιαίτερες προσδοκίες.
«Το πιο σημαντικό πράγμα για μένα είναι να το απολαμβάνω», είπε ο Button. «Θέλω να αισθάνομαι άνετα στο αυτοκίνητο γνωρίζοντας ότι μπορώ να πάρω το μέγιστο από το αυτοκίνητο σε οποιαδήποτε κατάσταση όσο και άλλοι οδηγοί στην πίστα. Το αποτέλεσμα είναι κάτι διαφορετικό και θα δούμε τι θα συμβεί, αλλά θέλω να αποκτήσω αυτοπεποίθηση για να φρενάρω όσο αργά θέλω, να πετύχω μεγάλη τελική στις στροφές υψηλής ταχύτητας και να βρεθώ ρόδα ρόδα με το υπόλοιπο grid.»
Εάν υπάρχει ένα άτομο που κατανοεί τη μετάβαση που θα αντιμετωπίσει ο Button από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα με ανοιχτούς τροχούς σε αυτοκίνητα stock, αυτός είναι ο πρεσβευτής της Mobil 1, Tony Stewart. Πριν γίνει τρεις φορές πρωταθλητής της σειράς NASCAR Cup, ο Stewart ήταν ο πρωταθλητής της σειράς IndyCar το 1997. Ο Stewart έχει ακόμη και λίγη εμπειρία στη Formula 1 – οδήγησε την McLaren MP4-23 του 2008 που κέρδισε το πρωτάθλημα ο Lewis Hamilton στις 14 Ιουνίου 2011 στο Watkins Glen International σε μια αλλαγή αυτοκινήτων που ενορχηστρώθηκε από την Mobil 1.
«Είναι πάντα πρόκληση να δοκιμάζεις μια νέα αγωνιστική πειθαρχία και το καλύτερο πράγμα που μπορείς να προσφέρεις σε μια νέα ευκαιρία όπως αυτή είναι ένα ανοιχτό μυαλό», είπε ο Stewart. «Ο Jenson το έκανε αυτό σε όλη του την καριέρα. Αυτά τα μονοθέσια της F1 εξελίσσονται κάθε χρόνο και ο Jenson πάντα έβρισκε έναν τρόπο προσαρμογής. Και όταν βγήκε από τη F1, μπήκε σε σπορ αυτοκίνητα και κέρδισε άλλο ένα πρωτάθλημα. Έχει κάνει ακόμη και εκτός δρόμου. Υπάρχουν πολύ λίγα πράγματα που δεν έχει βιώσει σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Είναι νέος στο NASCAR, αλλά δεν είναι νέος στους αγώνες. Αυτό θα είναι διασκεδαστικό για όλους μας και εκτιμούμε πολύ την Mobil 1 που τον έφερε εδώ».
Το ντεμπούτο του Button στο NASCAR Cup Series ξεκινά το Σάββατο 25 Μαρτίου στο COTA με δοκιμές και προκριματικά για το EchoPark Automotive Grand Prix. Ο αγώνας 68 γύρων γύρω από την πίστα 3.426 μιλίων και 20 γύρων ξεκινά στις 3:30 μ.μ. EDT την Κυριακή 26 Μαρτίου με ζωντανή κάλυψη από το FOX και το SiriusXM NASCAR Radio.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!