Τα αφεντικά της Formula 1 συμμετείχαν σε άλλη μια ακόμα συζήτηση σχετικά με μέτρα αντιμετώπισης του COVID-19 τη Δευτέρα, με τα budget του 2021 να είναι σημαντικό θέμα στην ατζέντα τους.
Οι επικεφαλείς των ομάδων, μαζί με τον πρόεδρο της FIA, Jean Todt, και τον CEO της F1, Chase Carey και τον διαχειριστικό διευθυντή της, Ross Brawn, είχαν τηλεδιάσκεψη που διήρκεσε όλο το απόγευμα χθες. Πηγές αναφέρουν πως ήταν μια θετική και παραγωγική συζήτηση, με μερικές σημαντικές αποφάσεις να λαμβάνονται, αν και ο Todt επέμεινε πως οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, που έχουν ήδη αναβληθεί για το 2022, δεν θα μετατεθούν επιπλέον έναν χρόνο στο μέλλον.
Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της διάσκεψης αφορούσε το πλαφόν στα budget. Οι ομάδες έχουν άτυπα συμφωνήσει πως θα πρέπει να μειωθεί από το τωρινό επίπεδο των 175 εκατ. $ στα 150 εκατ.
Ωστόσο, καθώς η κρίση έχει κλιμακωθεί τις τελευταίες εβδομάδες, και μια παντελώς χαμένη σεζόν για το 2020 είναι πλέον ένα πραγματικό σενάριο, αρκετές ομάδες, όπως η McLaren, πιέζουν για πιο αυστηρά budget. Οι τρεις μεγάλες ομάδες, Mercedes, Ferrari και Red Bull, έχουν ακόμα ενδοιασμούς πάνω σε αυτό.
Ένα σημαντικό θέμα που προέκυψε από τη χθεσινή συζήτηση αφορούσε τα έξοδα σε Έρευνα και Ανάπτυξη που έχουν οι ομάδες που προμηθεύουν με κινητήρες ή εξαρτήματα άλλες ομάδες, πελατειακές ή δορυφορικές. Σε αυτό το κομμάτι θα γίνει ενδελεχής έρευνα πριν την επόμενη τηλεδιάσκεψη.
Η συζήτηση εστίασε στο να έχουν οι μεγάλες ομάδες ένα επιπλέον επίδομα το οποίο εν δυνάμει θα τους δίνεται από τις πελατειακές ομάδες και θα λαμβάνει υπόψη του τη δουλειά που έγινε στην κατασκευή αυτών των μηχανικών μερών που προμηθεύονται. Για παράδειγμα, εάν το πλαφόν είναι 100 εκατ., τότε η κατασκευάστρια ομάδα θα πρέπει να έχει budget 100 + x εκατ., ενώ η πελατειακή ομάδα 100 – x.
Το επιχείρημα πίσω από αυτό είναι πως δεν θα ήταν δίκαιο οι ομάδες που αγοράζουν κινητήρες να γλιτώνουν έξοδα από αυτό το κομμάτι τα οποία και μπορούν να διαθέσουν σε άλλους τομείς του R&D. Αυτό το θέμα τέθηκε επί τάπητος καθώς τα πλαφόν στα budget μειώθηκαν, έτσι κάθε εκατομμύριο δολάρια περαιτέρω μείωσης γίνεται αναλογικά όλο και πιο σημαντικό.
Οι οικονομικοί κανονισμοί του 2021 αναφέρουν επίσης πως “όλα τα κόστη αναφορικά την Έρευνα & Ανάπτυξη για δραστηριότητες της F1 θα πρέπει να περιλαμβάνονται στα σχετικά κόστη της περιόδου αναφοράς κατά την οποία προέκυψαν”.
Με άλλα λόγια, όποιες ενέργειες R&D γίνουν σχετικά με του κανονισμούς του 2022, μέσα στο 2021, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στο budget του 2021. Αυτός ο κανονισμός έχει γίνει πιο σχετικός τώρα, επειδή όταν αρχικά οι νέοι κανονισμοί είχαν τεθεί για το 2021, η δουλειά για αυτά τα μονοθέσια θα μπορούσε να διεξαχθεί το 2020, όπου δεν υπήρχαν οικονομικοί περιορισμοί.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!