Σε αποκλειστική του συνέντευξη, ο Flavio Briatore ανέφερε τα σχέδια που έχει ώστε να δει ξανά την Alpine να στέφεται πρωταθλήτρια.
Μπορεί ο 74χρονος Ιταλός να δείχνει αρκετά πιο γερασμένος και ήσυχος από τα χρόνια της Benetton τη δεκαετία του ’90, ωστόσο η όρεξή του για επιτυχίες παραμένει άσβεστη.
Έχουν περάσει 8 μήνες απ’ όταν και η αμφιλεγόμενη φιγούρα που ακούει στο όνομα Flavio Briatore επέστρεψε σε διαχειριστικό ρόλο στην ομάδα της Alpine στη F1. Η έλευσή του συνέπεσε με την απόφαση της ομάδας να φύγει από τη λογική της ίδιας ανάπτυξης κινητήρων, κάτι στο οποίο πιστεύεται πως ο Briatore έβαλε σίγουρα και το χεράκι του.
Αν και εξακολουθεί να υπάρχει κόσμος στα paddock που θεωρεί πως στον Briatore δεν θα έπρεπε να επιτραπεί καμία εμπλοκή με τη F1 μετά το σκάνδαλο Crashgate του 2008, ο Briatore συνεργάζεται εδώ και χρόνια με τον CEO της F1, Stefano Domenicali, ενώ πλέον αναφέρεται στον ίδιο τον CEO της Renault, Luca de Meo.
Σε αποκλειστική του, λοιπόν, συνέντευξη με το Motorsport.com, ο Ιταλός έδωσε απαντήσεις σχετικά με το όραμα που έχει για την Alpine αλλά και για το πώς επέστρεψε στη Formula 1.
“Αυτή η ομάδα, μιλώντας για την Alpine, είναι η ίδια τόσα χρόνια. Είναι μια Benetton, μια Renault, μια Alpine. Αλλάζεις τα χρώματα, αλλάζεις λίγο την επίδοση, όμως πρόκειται για την ίδια ομάδα”.
“Μετά από 15 χρόνια εκτός F1, παρακολούθησα κάποιους αγώνες στην TV. Μια ημέρα, λοιπόν, τηλεφώνησα στον Luca. Του είπα πως λυπάμαι να βλέπω σε αυτή την κατάσταση την ομάδα, επειδή την ένιωθα δική μου, εγώ τη δημιούργησα. Εγώ έχτισα το εργοστάσιο και κερδήθηκαν πρωταθλήματα μέσα σε αυτό”.
“Ήθελα να κάνω κάτι λοιπόν. Ξεκινήσαμε να συζητάμε στο τηλέφωνο. Μια ημέρα συναντηθήκαμε στο Παρίσι, ήμουν πολύ απασχολημένος με τις επιχειρήσεις εστιατορίων που διαθέτω. Αρχικά είχα 1200 άτομα και έπειτα 600. Πούλησα το 50% για να εξοικονομήσω χρόνο”.
“Είπα στον Luca το να εξετάσω εάν είναι εφικτό να ασχοληθώ ξανά για να βοηθήσω την ομάδα. Εάν ακόμα έχω τις ίδιες ικανότητες με πριν, να στήσω την ομάδα. Και ξεκινήσαμε συζητήσεις πάνω σε αυτό, όμως υπήρχε μια συνθήκη. Έπρεπε να έχω τον πλήρη έλεγχο”.
Ο Briatore μπορεί να πήρε εν τέλει λευκή επιταγή από τον de Meo, ωστόσο λαμβάνει πολύτιμη βοήθεια από τον Oliver Oakes, τον επικεφαλής της ομάδας. Απ’ όταν το συγκεκριμένο δίδυμο αντικατέστησε τον Bruno Famin, στα μέση της περσινής σεζόν, η αλλαγή σκηνικού εντός του οργανισμού είναι έκδηλη.
“Θα πρέπει να είσαι δίκαιος και διαφανής με τον κόσμο σου”, συνέχισε ο Briatore. “Και αυτό είναι μια διαδικασία που ξεκινήσαμε. Ο Brune έκανε εξαιρετική δουλειά στο να εξασφαλίσει ότι ο David Sanchez θα έρθει σε εμάς, όμως χρειαζόμουν έναν επικεφαλής γιατί κάποιος έπρεπε να βρίσκεται στο πεδίο”.
“Η καλύτερη ευκαιρία που μας παρουσιάστηκε ήταν ο Olly. Είναι νέος, φιλόδοξος, γνωρίζει τον τρόπο που λειτουργούν τα πράγματα, είναι ομαδικός παίχτης, καλός με τον κόσμο. Και επίσης μένει 20 λεπτά από το εργοστάσιο”.
“Όταν χτίζεις ένα σπίτι, χρειάζεσαι ένα άτομο ειδικό για τα θεμέλια. Δεν είχε κανένα απολύτως νόημα να βάλουμε μια σκεπή και μετά όλα να καταρρεύσουν”.
“Αυτός ήταν τα θεμέλια και, μετά, σιγά σιγά, χτίζαμε. Προσλάβαμε περισσότερο κόσμο και η ομάδα άρχισε να βελτιώνει την αξιοπιστία της. Πρόκειται για ένα project. Βρήκαμε νέους χορηγούς, και ξεκινήσαμε να ψάχνουμε και για οδηγούς”.
“Εν τέλει, επέστρεψα επειδή πιστεύω πως υπάρχει δυνατότητα να ανατρέψουμε το σκηνικό στην ομάδα”.
Back at base. The final push continues 👊
1️⃣0️⃣ days until we’re back on-track in Aus 🇦🇺 pic.twitter.com/d1Dj9Ivdh5
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) March 4, 2025
Πόσο καιρό θα χρειαστεί, ωστόσο, να γίνει αυτό; Ειδικά σε μια εποχή που η McLaren έδειξε τον δρόμο του να βρεθείς από το midfield στην κορυφή μέσα σε δύο μόλις σεζόν.
“Δύο με τρεις εβδομάδες”, δήλωσε αρχικά γελώντας ο Briatore. “Η φετινή σεζόν είναι σημαντική επειδή θα πρέπει να προετοιμαστούμε για το όταν και καλούμαστε να ξεκινήσουμε να κερδίζουμε αγώνες”.
“Τότε, θα έχουμε κινητήρες Mercedes και, στο ενδιάμεσο, θα πρέπει να βρούμε περισσότερο κόσμο με εμπειρία για την ομάδα μας. Είναι όπως έγινε και στη Benetton, όλοι έλεγαν πως ήμασταν ένα αστείο επειδή η φίρμα έφτιαχνε ρούχα. Όμως μετά ξεκινήσαμε να κερδίζουμε αγώνες και όλοι ήθελαν να έρθουν στην ομάδα, άρχισαν να μας προσέχουν. Έτσι έγινε και στη Renault”.
“Εάν όλοι συνεργαστούμε σωστά, πιστεύω πως το 2026 είναι πιθανό να κερδίσουμε αγώνες και το 2027 να παλέψουμε για το πρωτάθλημα”.
Who else can’t wait to see this beauty back on track?? 🙋 pic.twitter.com/5MpHZFaOOY
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) March 6, 2025
Μια ερώτηση που έχει προκύψει μέσα στον χειμώνα σχετικά με τη γαλλική ομάδα είναι το ποιοι οδηγοί θα την οδηγήσουν σε πιο νικηφόρες ημέρες.
Αυτή τη στιγμή, τη σεζόν θα ξεκινήσουν οι Pierre Gasly και Jack Doohan, όμως μέσα στον χειμώνα υπήρξαν συμφωνίες με αρκετά ακόμα άτομα για εφεδρικό ρόλο εντός της ομάδας, όπως οι Ryo Hirakawa, Paul Aron και ο Franco Colapinto.
Στην προσέγγισή του σχετικά, ο Briatore δήλωσε πραγματιστής, τονίζοντας ότι εάν ένας οδηγός δεν αποδίδει, τότε η ομάδα πρέπει να έχει ανοιχτές επιλογές για να τον αντικαταστήσει.
“Προτιμώ να κάνω το βέλτιστο για την ομάδα. Εάν έχεις δύο οδηγούς, η επιλογή είναι ανάμεσα σε αυτούς. Εάν έχεις πέντε, τότε η επιλογή σου είναι ανάμεσα σε αυτούς. Από τον κόσμο που βρήκα στο εργοστάσιο όταν επέστρεψα, γνώριζα το 20%, όμως αυτοί θυμούνται τις νίκες με τον Fernando Alonso”.
“Εξακολουθώ να βλέπω την ποιότητα της ομάδας αυτής. Το πρόβλημα ήταν ο εκνευρισμός γύρω από το πώς ήταν στημένη. Θα πρέπει όλα να είναι κάτω από την ίδια σκεπή. Το κάναμε με τη Benetton. Το κάναμε με τη Renault. Εάν δείτε όσα κάναμε με τη Benetton και τη Renault, θα δείτε πως ουσιαστικά πρόκειται για την ίδια ταινία, απλά αλλάξαμε τους ηθοποιούς”.
“Στη Benetton, ο ηθοποιός ήταν ο Michael Schumacher και στη Benetton ο Fernando Alonso. Πλέον, πρέπει να βγάλουμε μια νέα ταινία, αλλά δεν ξέρουμε ακόμα ποιος θα είναι ο ηθοποιός”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!