Η Peugeot ανακοίνωσε επίσημα την ενασχόληση της ξανά με τους αγώνες αντοχής πριν από ένα μήνα και το ενδιαφέρον της για την καινούργια κατηγορία LMDh το 2022. Η Γαλλική εταιρία έδειξε από νωρίς ενδιαφέρον μέσω του αυτοκίνητου και των σχεδίων ενός Le Mans Hypercar.
Ο Jansonnie, πρώην τεχνικός διευθυντής της Peugeot στο Dakar και στο πρόγραμμα WRX που συνεργάζεται με την Ligier Automotive, δήλωσε ότι με τους καινούργιους κανονισμούς της FIA και της ACO το 2021 θα πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα όπου ήταν δεδομένα.
Το ενδιαφέρον της Peugeot ήταν ξεκάθαρο για την κορυφαία κατηγορία LMDh όμως δεν παύουν να έχουν δείξει ενδιαφέρουν τόσο για την LMP1 όσο και για την LMP2, την ίδια ώρα που στην Γαλλική κατασκευάστρια εταιρία φαίνεται να έχουν τον τελευταίο λόγο τα δύο εργοστάσια παραγωγής.
Η παρουσία της Peugeot στους αγώνες αντοχής μόνο τυχαία δεν είναι καθώς έχει σημαντική παρουσία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με αρκετές από συμμετοχές στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans να ξεχωρίζουν. Παρακάτω θα δούμε όλες τις παρουσίες από το μακρινό 1937, το “θρυλικό” μονοθέσιο του 1992, και την εντυπωσιακή είσοδο της στην υβριδική εποχή το 2009.
1937-1938: Θρίαμβος για την Γαλλική εταιρία στις 24 ώρες του Le Mans στην κατηγορία 2L
Έπειτα από την μη διεξαγωγή του Le Mans το 1936 λόγο των απεργιών εκείνης της εποχής στην Γαλλία, η Peugeot έκανε την παρουσία της στο κλασσικό Γαλλικό αγώνα το 1937 και το 1938 με τον ιδιοκτήτη και κατασκευαστή του αυτοκινήτου Émile Darl’mat στην κατηγορία 2L.
Το 1937 η Peugeot τερμάτισε στην 2η, 3η και 5η θέση στην κατηγορία 2L με τα αυτοκίνητα να κοντράρονται από την Γερμανική Adler και να χάνουν την νίκη με διαφορά δύο γύρων.
Ωστόσο την επόμενη χρονιά η παρουσία των Γάλλων ήταν ακόμα καλύτερη κερδίζοντας την πρωτιά στην 2L με το Peugeot 402 και οδηγούς τους Charles de Cortanze και Marcel Contet. Τα άλλα δύο πληρώματα δεν είχαν την ίδια τύχη καθώς εγκατέλειψαν από πολύ νωρίς τον αγώνα.
1991-1993: Η Peugeot στην κορυφή με το 905 να αφανίζει όλους τους αντιπάλους του στην πίστα
Το 1991 η Peugeot Talbot Sport τερμάτισε 2η στο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών, κερδίζοντας 3 από τους συνολικά 8 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Sportscar. Το No. 5 κέρδισε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Suzuka με τον Ιταλό Mauro Baldi και τον Γάλλο Philippe Alliot στο τιμόνι της 905. Το No. 6 κέρδισε 2 αγώνες, στο Magny-Cours και στο Μεξικό, με οδηγούς τον Keke Rosberg και τον Yannick Dalmas, παρότι δεν κατάφεραν να τερματίσουν στους υπόλοιπους αγώνες της χρονιάς.
Ο αγώνας 24 ωρών του Le Mans δεν ήταν καλός και για τα τρία αυτοκίνητα της Γαλλικής κατασκευάστριας εταιρίας καθώς εγκατέλειψαν όλα τα πληρώματα εκείνη την χρονιά.
Το 1992 η Γαλλική κατασκευάστρια εταιρία κέρδισε 5 από τους 6 αγώνες στην κατηγορία C1 κατακτώντας το πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών. Το No. 1 των Yannick Dalmas και Derek Warwick βρέθηκε στην 1η θέση και το No. 2 στην 2η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών. Ακόμη το No. 1 κέρδισε τον αγώνα του Le Mans με τους Warwick, Dalmas και Blundell ενώ το No. 2 πήρε την 3η θέση, το No. 31 εγκατέλειψε ύστερα από 208 γύρους.
Μία χρονιά αργότερα το 1993 χαρακτηρίστηκε η πιο επιτυχημένη χρονιά για τον 24ωρο αγώνα του Le Mans με την τριπλή παρουσία στο βάθρο για το Peugeot 905 Evo 1B.
2007-2011: Η Peugeot μπαίνει δυναμικά στην υβριδική εποχή με το 908 HDi FAP να αφήνει εποχή ύστερα από την νίκη στο Le Mans το 2009
Η Peugeot εισέρχεται στην υβριδική εποχή το 2007 και συμμετέχει στο πρωτάθλημα Le Mans Series κερδίζοντας όλους του αγώνες στην LMP1. Την επόμενη χρονιά η Peugeot συνέχισε στον ίδιο ρυθμό κερδίζοντας 4 από τους 5 αγώνες.
Το 2007 το αυτοκίνητο της Peugeot 908 HDi FAP τερμάτισε στην 2η θέση με το No. 8 και οδηγούς τους Stéphane Sarrazin, Pedro Lamy και Sébastien Bourdais, ενώ το 2008 με το ίδιο αυτοκίνητο τρία πληρώματα τερμάτισαν στην 2η, 3η και 5η θέση.
Ο αγώνας 24 ωρών του Le Mans το 2009 θα γραφτεί στην ιστορία καθώς η Peugeot Sport Total με το μονοθέσιο 908 HDi FAP κατέκτησε την 1η και 2η θέση. Εκείνη την χρονιά η Γαλλική εταιρία κυριάρχησε στον αγώνα έναντι των Audi με το No. 9 όπου τερμάτισε 1ο και με πλήρωμα τους David Brabham, Marc Gené και Alexander Wurz. Το άλλο αυτοκίνητο με το No. 8 πήρε την 2η θέση με τους Franck Montagny, Sébastien Bourdais, Stéphane Sarrazin.
Ο κλασσικός Γαλλικός αγώνας αντοχής εκείνης της χρονιάς είχε ενδιαφέρον από την αρχή της εβδομάδας με την ομάδα της Peugeot να έχει αρκετή πίεση καθώς έπρεπε να κερδίσει την Audi παρά την πρωτοπορία της Γερμανικής εταιρίας καθ’ όλη την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών. Στις κατατακτήριες ο Stéphane Sarrazin έκανε τον ταχύτερο γύρο στο τέλος των κατατακτήριων παίρνοντας της pole position!
Ωστόσο, το αξιοσημείωτο ήταν η έφεση της Peugeot στην Audi για μία λεπτομέρεια στην μπροστινή αεροτομή του μονοθέσιου της, οι δύο κατασκευάστριες εταιρίες είχαν μεγάλη κόντρα εντός και εκτός πίστας με τους κανονισμούς συγχρόνως της ACO να είναι αρκετά αυστηροί και να μην επιτρέπουν την παραμικρή λεπτομέρεια.
Στον αγώνα η Peugeot είχε το προβάδισμα. Μαζί με τις ατυχίες της Audi στην αρχή του αγώνα και προς το τέλος αυτού η Peugeot με κινητήρα πετρελαίου HDi 5.5 L Turbo V12 τερμάτισε με 382 γύρους έναντι 381 της άλλης Peugeot.
To 2010 η ομάδα δεν θα καταφέρει κάτι αξιοσημείωτο στο Le Mans καθώς και τα 3 αυτοκίνητα εγκατέλειψαν ενώ το 2011 ο Γάλλος κατασκευαστής θα κατακτήσει την 2η και 3η θέση με την Audi να κερδίζει την Peugeot παρότι βρίσκονταν στον ίδιο γύρο προς το τέλος του αγώνα.
Το 2009 ήταν μία χρονιά όπου οι Γάλλοι δεν έδειξαν ενδιαφέρον για το πρωτάθλημα Le Mans Series συμμετέχοντας μόνο στον αγώνα του Spa-Francorchamps όπου και κέρδισαν. Μία χρονιά αργότερα το 2010 η Peugeot συμμετέχει στους δύο από τους πέντε αγώνες της χρονιάς όπου τους κέρδισε. Ωστόσο την τελευταία χρονιά παρουσίας της στους αγώνες αντοχής το 2011 θα κερδίσει τρεις αγώνες από τους πέντε συνολικά με τους Sébastien Bourdais και Anthony Davidson.
2012 και έπειτα: Η Peugeot δεν συνέχισε έπειτα από τις αλλαγές στους νέους κανονισμούς των αγώνων αντοχής
Μετά το τέλος του 2011 και την επιτυχημένη πενταετία στους αγώνες αντοχής, η Peugeot αποφασίζει να μην συνεχίσει στην νέα μορφή αγώνων και την δημιουργία του FIA WEC. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής σε μία προσπάθεια να μεγαλώσει το ενδιαφέρον συγκέντρωσε όλες τις ομάδες που ενδιαφέρονταν για τους αγώνες ανοχής και την δημιουργία ενός νέου prototype αυτοκίνητου σε μία κατηγορία όπως της LMP1.
Η Γαλλική εταιρία είχε κατασκευάσει ωστόσο ένα νέο prototype του 908, γνωστό ως 90X, το 2009, και συνεχίστηκε η παραγωγή του και η εξέλιξη του το 2011, όμως το πρόγραμμα της Γαλλική εταιρίας σταμάτησε το 2012 και με την δημιουργία των νέων κανονισμών είχαμε την αποχώρηση της μάρκας από το 2012. Ωστόσο η Oreca συνέχισε να αγωνίζεται με την 908 HDi FAP.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!