Οι ελπίδες της Andretti για είσοδο στη Formula 1 δέχτηκαν πλήγμα, με τη Liberty Media να αποφασίζει σήμερα να απορρίψει την αίτηση εισόδου της ομάδας στο grid από το 2025!
Στη μακροσκελή ανακοίνωση που αναφέρονται οι λόγοι απόρριψης της Andretti από τη FOM, ωστόσο, μαζί με όλα όσα αναφέρει για να δικαιολογήσει την απόφασή της, η F1 αφήνει την πόρτα ανοιχτή στην Andretti ώστε να γίνει το 2028 η 11η ομάδα του grid.
Πίσω στον Οκτώβριο, η FIA είχε ανακοινώσει πως, ύστερα απ’ την εκδήλωση ενδιαφέροντος από διάφορους οργανισμούς, μόνο η Andretti πληρούσε τις τεχνικές προδιαγραφές ώστε να δικαιολογηθεί η είσοδός της στο άθλημα από πλευράς ανταγωνιστικότητας.
Ωστόσο, ως μέρος της διαδικασίας ένταξης νέων ομάδων στο grid, η οποία τίθεται επί τάπητος στη Συμφωνία Ομονοίας, χρειάζεται και εμπορική συμφωνία ανάμεσα στην Adretti και τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, πριν επιτραπεί οριστικά σε έναν ενδιαφερόμενο να βρεθεί στη F1.
Η επίτευξη αυτής της συμφωνίας ουδέποτε ήταν κάτι εύκολο, καθώς η F1 είχε καταστήσει σαφή τα μικτά της αισθήματα αναφορικά με την επέκταση του grid, εκτός και εάν ο ενδιαφερόμενος ήταν σε θέση να δώσει ένα σαφές όφελος στο προϊόν.
Μετά από μήνες διαβουλεύσεων και ελέγχων με βασικούς ενδιαφερόμενους, η F1 κατέληξε στο συμπέρασμα πως δεν θεωρεί ότι μια είσοδος της Andretti είναι η σωστή κίνηση αυτή τη στιγμή.
Στην σημερινή ανακοίνωση, αναφέρεται συγκεκριμένα: “Η διαδικασία αξιολόγησής μας καθόρισε πως η παρουσία μιας 11ης ομάδας δεν θα έδινε από μόνη της αξία στο πρωτάθλημα. Ο πιο σημαίνων τρόπος με τον οποίο μια νεοεισερχόμενη ομάδα θα δώσει αξία θα ήταν με την άμεση ανταγωνιστικότητά της. Δεν πιστεύουμε πως ο αιτών θα ήταν ένας ανταγωνιστικός συμμετέχοντας”.
Επιπλέον, προστίθεται πως η ύπαρξη επιπλέον ομάδας στο grid θα έθετε αχρείαστα οικονομικά βαρίδια στους διοργανωτές.
“Η προσθήκη μιας 11ης ομάδας θα έθετε ένα λειτουργικό κόστος στους διοργανωτές αγώνων, σε κάποιους απ’ αυτούς θα επέφερε σημαντικές ζημίες και θα μείωνε τον τεχνικό, λειτουργικό και εμπορικό χώρο που διατίθεται για τις υπόλοιπες ομάδες”, συνεχίζει η δήλωση.
“Δεν μπορέσαμε να εντοπίσουμε κάποιο θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα, το οποίο θα μπορούσε να είναι ενδείκτης προστιθέμενης αξίας στο Πρωτάθλημα”.
Βασικό επίσης στοιχείο στη στάση της F1 προς την Andretti είναι και το κομμάτι των κινητήρων, με την ομάδα να είχε δηλώσει ενδιαφέρον για προμήθεια πελατειακών κινητήρων ενόψει 2025 και 2026, μια συμφωνία που ενδεχομένως θα βάρυνε τους υπάρχοντες κατασκευαστές.
Από την πλευρά της F1 εκτιμήθηκε πως αυτή η ανάγκη ενδεχομένως να μην βοηθούσε προς την εξυγείανση του αθλήματος. Ωστόσο, η συγκεκριμένη ανησυχία ενδεχομένως να καμφθεί στο μέλλον, ειδικά όταν τα πλάνα της Andretti για τεχνολογική συνεργασία στους κινητήρες με την Cadillac πάρουν σάρκα και οστά, ενδεχομένως εγκαίρως για το πρωτάθλημα του 2028.
“Θα εξετάζαμε διαφορετικά μια αίτηση για την είσοδο μιας ομάδας στο πρωτάθλημα του 2028 με μια μονάδα ισχύος της GM, είτε ως εργοστασιακή ομάδα της GM είτε ως πελατειακή ομάδα που σχεδιάζει εντός όλα τα εξαρτήματα που επιτρέπονται”, υπογράμμισε η ανακοίνωση.
“Στην περίπτωση αυτή, θα υπήρχαν επιπλέον παράγοντες που θα έπρεπε να συμπεριληφθούν αναφορικά με την προστιθέμενη αξία του αιτούντος προς το Πρωτάθλημα, ιδιαίτερα υπό το φως της προσέλκυσης ενός νέου και με πρεστίζ κατασκευαστή στο άθλημα, υπό τον ρόλο του προμηθευτή κινητήρων”.
Μιλώντας αναφορικά με το κομμάτι της απόφασης επί της αίτησης της Andretti, πίσω στο καλοκαίρι, ο CEO της F1, Stefano Domenicali, είχε αναφέρει: “Όπως πάντα λέγαμε, θα πρέπει να σιγουρευτούμε πως η απόφαση θα είναι σωστή για το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Και αυτό θεωρώ πως είναι το καθήκον της FIA αλλά και το δικό μας, και θα πρέπει να πάρουμε απόφαση βάσει αυτού”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!