Η Ferrari παραδέχτηκε πως ακολούθησε τη λάθος στρατηγική για τον Carlos Sainz στο Πορτογαλικό Grand Prix, κάτι που του κόστισε τη δυνατότητα να βαθμολογηθεί.
Ο Ισπανός τερμάτισε 11ος στο Portimao, με τα προβλήματά του να ξεκινάνε πίσω από το Q2 όταν χρειάστηκε έναν τελευταίο γύρο με τη μαλακή γόμα ώστε να σιγουρευτεί πως θα περάσει στο Q3.
Αυτή η επιλογή περιόρισε τον αγώνα του και, αν και ο Sainz είχε μια καλή εκκίνηση, εκκινώντας 5ος δίπλα από άλλα μονοθέσια με τη μέση γόμα, η επανεκκίνηση του αγώνα μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν το σημείο καμπής.
Στόχος για τη Ferrari ήταν τουλάχιστον ένας από τους οδηγούς τους να καταφέρει να τερματίσει πάνω από τον Lando Norris της McLaren για πρώτη φορά φέτος. Έτσι, οι δύο της οδηγοί δοκίμασαν διαφορετικές στρατηγικές για το σκοπό αυτό.
Ο Charles Leclerc, ο οποίος εκκινούσε 8ος, ξεκίνησε με τη μέση και έβαλε σκληρή γόμα, ενώ ο Sainz άλλαξε τη μαλακή για τη μέση, ως μια προσπάθεια να κάνει το undercut στον Norris, κάτι που αποδείχτηκε ανεπιτυχές.
Αλλάζοντας ελαστικά στον 20ο γύρο, ο 26χρονος, στον τρίτο του αγώνα μόλις με τη Scuderia, άρχισε να βλέπει τα ελαστικά του να παθαίνουν graining στα τελευταία στάδια του αγώνα, ακόμα και εάν η υποβάθμιση των ελαστικών είναι σχετικά μικρή στο Portimao.
Ο Inaki Rueda, επικεφαλής στρατηγικής της Ferrari, εξήγηση τί συνέβη στη σύσκεψη μετά το τέλος του αγώνα: “Οι δύο οδηγοί ξεκίνησαν με διαφορετικά ελαστικά, ο Carlos είχε τη μαλακή και ο Charles τη μέση. Μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, ήταν και οι δύο πίσω από τον Norris και θέλαμε με τη στρατηγική να κάνουμε τα πράγματα όσο πιο δύσκολα γίνονταν για τον οδηγό της McLaren”.
“Το καλύτερο πράγμα που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να επιτεθούμε και με τα δύο μονοθέσιο σε μια στιγμή όπου ήταν ξεκάθαρο πως τα ελαστικά τους όδευαν προς το τέλος τους”.
“Βάλαμε στα pits τον Carlos στον 20ο γύρο και ο Norris αναγκάστηκε να αλλάξει ελαστικά έναν γύρο μετά. Εντωμεταξύ, ο Charles είχε καθαρό αέρα και τον φέραμε στα pits πέντε γύρους μετά για να του βάλουμε τη σκληρή γόμα. Το σχέδιο ήταν να εκμεταλλευτούμε αυτά τα πιο φρέσκα ελαστικά στο τέλος του αγώνα”.
“Θεωρήσαμε πως η μέση γόμα ήταν το καταλληλότερο ελαστικό για τον αγώνα. Ωστόσο, μερικοί οδηγοί, και ειδικά ένας από τους δικούς μας, ο Carlos, υπέφερε από graining στα ελαστικά του”.
“Όταν κάναμε την αλλαγή στον 20ο γύρο, νομίζαμε πως θα τερματίζαμε μια χαρά με το ελαστικό αυτό αλλά εν τέλει χάσαμε πολλή απόδοση λόγω του graining”.
Ήταν η πρώτη φορά που ο Sainz τερμάτιζε εκτός βαθμών από τη Ρωσία το 2020 και την εγκατάλειψή του.
Ο Ισπανός δήλωσε: “Κάναμε λάθος με τη στρατηγική του να πιέσουμε τα ελαστικά. Πήγαμε για το undercut και δυστυχώς δεν το καταφέραμε να πετύχει”.
“Εκ των υστέρων, πιέζαμε υπερβολικά πολύ από πολύ νωρίς και προσπαθούσαμε πολύ σκληρά να βρούμε μια θέση. Εκ των υστέρων, δεν θα έπρεπε να το είχαμε επιχειρήσει αυτό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!