Στη Red Bull πιστεύουν πως το “αδυνάτισμα” της RB19 κατά 20 kg σε σχέση με τον προκάτοχό της ήταν το κλειδί στην κυριαρχία της ομάδας φέτος.
Η ομάδα του Milton Keynes ήταν σε μια κατηγορία μόνη της φέτος, κερδίζοντας τους 21 από τους 22 αγώνες, σφραγίζοντας τα Πρωταθλήματα σε Οδηγούς και Κατασκευαστές, ενώ Max Verstappen και Sergio Perez έκαναν και το 1-2 στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Την ώρα που ο ανταγωνισμός προσπαθούσε να βρει το τί ήταν αυτό που έκανε την RB19 τόσο ασυναγώνιστη, από τους Κόκκινους Ταύρους θεωρούν πως το πλεονέκτημά τους πηγάζει από το μειωμένο βάρος του μονοθεσίου τους.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, εξήγησε πως, με μεγάλο μέρος του μονοθεσίου να είναι ίδιο σε σχέση με την RB18, η μεγαλύτερη αλλαγή ήταν η εύρεση 20 παραπανίσιων κιλών σε όλο το σώμα του μονοθεσίου, τα οποία και “κόπηκαν” κατά τη μετάβαση από το 2022 στο 2023.
Amazing to come home to a factory full of Champions 🏆 Thank you everyone @redbullracing for making such an incredible season possible 🙌 pic.twitter.com/b5lfEL7BvU
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) December 14, 2023
Ερωτώμενος από το Motorsport.com αναφορικά με τους λόγους που έκαναν την RB19 τόσο ασυναγώνιστη, ο Βρετανός απάντησε: “Αυτό που θα πρέπει να θυμάστε ήταν πως με την RB19, μεγάλο μέρος των εξαρτημάτων προήλθαν από την RB18: κιβώτιο, μεγάλο ποσοστό επί του συστήματος ανάρτησης, και το μισό σασί. Επί της ουσίας το φετινό είναι ένωση δύο μονοθεσίων”.
“Το πιο σημαντικό ζήτημα που καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε ήταν αυτό του βάρους. Μπήκαμε πολύ αργά στους νέους κανονισμούς, πίσω στο 2021, λόγω της μάχης στο πρωτάθλημα. Έτσι, το μονοθέσιο του 2022 ήταν σχετικά βαρύ”.
“Έτσι, καταφέραμε να βρούμε 20kg από το μονοθέσιο μεταξύ 2022 και 2023, ενώ συμμαζέψαμε και κάποιες ατέλειες που είχε”.
“Μεγάλο μέρος όμως των εξαρτημάτων διατηρήθηκε ίδιο. Κάποια από τα εξαρτήματα πάνω στο μονοθέσιο του Max έχουν τρέξει και κερδίσει 19 αγώνες φέτος και 15 πέρυσι, έτσι ο συνδυασμός τους μας κάνει 34 αγώνες”.
Ο Horner πιστεύει πως η μείωση του βάρους είναι η μεγαλύτερη βελτίωση ανάμεσα σε RB18 και RB19, ωστόσο ξεκαθάρισε πως μικρές βελτιώσεις στο βάρος έχουν βρεθεί σε κάθε περιοχή του μονοθεσίου.
“Βρήκαμε λίγο από παντού. Δεν υπήρχε μια συγκεκριμένη περιοχή του μονοθεσίου που κόψαμε βάρος. Ουσιαστικά πετύχαμε μικρά κέρδη σε όλους τους τομείς”.
“Θεωρώ πως αυτή ήταν η ουσιαστική και θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα σε 2022 και 2023”.
Όταν ο Horner ρωτήθηκε το ανάποδο, δηλαδή το ότι η μείωση των 20 kg φέτος σήμαινε πως το μονοθέσιο του 2022 ήταν υπέρβαρο, αυτός απάντησε: “Ναι. Κουβαλούσαμε αυτή τη διαφορά για το μεγαλύτερο μέρος της περσινής χρονιάς”.
Pit stop in pitch black? Nooo problem 😄
Our pit crew were ready to completely new challenge ⏱️
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) December 15, 2023
Τέλος, όσον αφορά τον μοναδικό αγώνα που μια RB19 δεν ανέβηκε στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου φέτος, το Grand Prix της Σιγκαπούρης, ο Horner έδωσε εξηγήσεις, αναφέροντας πως η ομάδα παραπλανήθηκε στο στήσιμο του μονοθεσίου ήδη από την Παρασκευή, έχοντας στη διάθεσή της κακές προβλέψεις από τον προσομοιωτή.
“Θεωρώ πως ο αγώνας είναι η απόλυτη πραγματικότητα. Μπορεί συχνά να δείχναμε πως κερδίζαμε με άνεση φέτος. Όμως το να νικάς ποτέ δεν είναι εύκολο”.
“Θεωρώ πως ο αγώνας αυτός (στη Marina Bay) μας απέδειξε πως εάν χαθεί ο στόχος, τότε οι διαφορές είναι πραγματικά μικρές. Από πλευράς στησίματος, ξεκινήσαμε με ένα στήσιμο που προήλθε από τα εργαλεία προσομοιώσεων που έχουμε και ήταν εν τέλει λανθασμένος. Απλά δεν λειτούργησε στην πίστα τη συγκεκριμένη ημέρα, ιδίως στις κατατακτήριες”.
“Στον αγώνα, ανεβάσαμε ρυθμό. Αλλά πιστεύω πως, εάν εκ των προτέρων γνωρίζαμε πώς θα έβαιναν τα πράγματα, τότε θα μπορούσαμε να είχαμε βρεθεί σε πολύ πιο ανταγωνιστική θέση”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!