Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 Lewis Hamilton έδωσε τη δική του άποψη στη δυνητική επαναφορά του V10 κινητήρα στο άθλημα.
Υπνεθυμίζεται ότι η FIA έχει βεβαιώσει πως η περίπτωση επιστροφής των ίσως πιο εμβληματικών κινητήρων στην ιστορία της Formula 1 δεν αποκλείεται, όσο συνδυάζονται με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, αν και κάτι τέτοιο έχει μερικά σοβαρά εμπόδια μπροστά του, τουλάχιστον για το εγγύς μέλλον.
«Οπωσδήποτε η πρόοδος με τα βιώσιμα καύσιμα έχει οδηγήσει σε απόψεις ότι ίσως οι κινητήρες μπορούν να γίνουν πιο απλοί,» σχολίασε κατά τη διάρκεια του Grand Prix Κίνας ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA Νικόλας Τομπάζης.
«Η παγκόσμια οικονομία οδηγεί σε προοπτικές ότι ίσως πρέπει να μειώσουμε το κόστος λίγο περισσότερο και ότι οι τωρινές μονάδες ισχύος είναι υπερβολικά ακριβές. Αυτό είναι γεγονός.
Γι’αυτό και ο πρόεδρος (σ.σ. ο Mohammed Ben Sulayem) έκανε και τα σχόλια σχετικά με V10 κινητήρες το 2028 και ούτω καθ’εξής. Και αυτό είναι κάτι που αξιολογούμε με τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος.»
Τα σχόλια εκ των έσω από τη FIA έχουν δημιουργήσει ενθουσιασμό, σκεπτικισμό και πολλές συζητήσεις ανάμεσα σε οδηγούς, θεατές και γενικά όσους ασχολούνται με το άθλημα. Ο νυν πρωταθλητής Max Verstappen έχει ήδη εκφράσει τη στήριξή του και τώρα ο Hamilton προσθέτει τη δική του φωνή σε αυτό το στρατόπεδο, αναφερόμενος μεταξύ άλλων και σε ένα από τα πλέον παλιά παράπονα που αφορούν τους τωρινούς υβριδικούς V6, που δεν είναι άλλο από τον ήχο τους.
«Θέλω να πω, δεν είναι μυστικό ότι οι V6 ποτέ δεν ακούγονταν καλοί. Θυμάμαι την πρώτη φορά που πήγα σε αγώνα Formula 1 το 1996 στο Spa και θυμάμαι τον Michael (σ.σ. Schumacher) να έρχεται από τη στροφή 1 και ήμουν 12 ή 13 και τα πλευρά δονούνταν και κόλλησα,» αναπόλησε ο οδηγός της Ferrari.
«Ήταν ότι πιο εκπληκτικό είχα νιώσει ή ακούσει ποτέ και στο πέρασμα των χρόνων το χάσαμε αυτό. Οπότε, αν μπορέσουμε να επιστρέψουμε πίσω σε αυτούς τους καταπληκτικούς ηχητικά κινητήρες και να εξακολουθούμε να μπορούμε να ανταποκριθούμε σε όλους τους στόχους βιωσιμότητας, τότε ναι, γιατί όχι;
Αλλά ήταν μια ενδιαφέρουσα μεταβολή όταν πέρασαν από τους V10 στους V6 όπου είπαν ότι ήταν για να μειώσουν το κόστος και έχει κοστίσει τόσα λεφτά το να κάνουν αυτούς τους V6 να δουλέψουν και το κατά πόσο είναι όντως πιο βιώσιμοι με όλες τις μπαταρίες που έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα χρόνια,» πρόσθεσε.
«Ίσως θα πρέπει να εστιάσουμε στα βιώσιμα καύσιμα που θα ήταν καλύτερο καθώς προχωρούμε.»
Παρά τις πολλές συζητήσεις και δηλώσεις, η επιστροφή των V10 κάθε άλλο παρά σίγουρη είναι και υπάρχουν σοβαρά εμπόδια που πρέπει να αντιμετωπιστούν ακόμα και αν η γενική προτίμηση της FIA στραφεί προς τα κει. Όπως και να’χει, οι κανόνες του 2026 δεν αλλάζουν σε αυτό το στάδιο, οπότε ό,τι προκύψει αφορά ένα πιο μακρινό μέλλον.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!