Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, δεν αισθάνεται άνετα με το γεγονός ότι η FIA αφήνει τις ομάδες να επιτηρούν μόνες τους την ασφάλειά τους, υποστηρίζοντας ότι η ταλαντευόμενη πίσω πτέρυγα της Alpine χειροτέρεψε σημαντικά κατά τη διάρκεια του Καναδικού GP, γεγονός που αποτελεί σύγκρουση συμφερόντων.
Η Alpine A523 του Esteban Ocon τράβηξε την προσοχή του οδηγού της McLaren, Lando Norris, σε ένα συγκεκριμένο σημείο του αγώνα στον Καναδά, καθώς ο Βρετανός ακολουθούσε για λίγο τον Γάλλο. Συγκεκριμένα, η πίσω πτέρυγα του Ocon φάνηκε να ταλαντεύεται πολύ έντονα, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλειά της…
The last-lap dash to the finish line 🏃🏁
Esteban JUST managed to hold a charging Lando off! 😅#CanadianGP #F1 @McLarenF1 @AlpineF1Team pic.twitter.com/BXfu2Hc4qo
— Formula 1 (@F1) June 19, 2023
Ο Norris είπε στην ομάδα του ότι το κούνημα της εν λόγω πτέρυγας γινόταν “όλο και χειρότερο” και ήταν δυνητικά “επικίνδυνο” σε περίπτωση που αποκολληθεί.
Αυτή ήταν μια νεοεισαχθείσα πτέρυγα για την Alpine, με τον επικεφαλής της ομάδας, Otmar Szafnauer, να εξηγεί ότι οι δοκιμές τους έλεγαν ότι δεν θα ξεκολλούσε. Έτσι, αντί να ανησυχεί επειδή το κούνημα γινόταν πιο έντονο, ήταν χαρούμενος που η ομάδα αποδείχθηκε σωστή, καθώς η πτέρυγα παρέμεινε όπως είχε μελετηθεί.
Ο Andrea Stella, βέβαια, όντας το αφεντικό της McLaren προτρέπει τη FIA να επανεξετάσει τη θέση ότι οι ομάδες είναι αυτές που θα κρίνουν αν ένα εξάρτημα στο μονοθέσιό τους είναι σε ασφαλή κατάσταση ή όχι, λέγοντας ότι το παράδειγμα της Alpine είναι ένα από αυτά όπου τα όρια της επίδοσης και της ασφάλειας αρχίζουν να θολώνουν, καθώς η πτέρυγα φαινόταν να γίνεται όλο και πιο ασταθής καθώς ο αγώνας προχωρούσε.
“Η διεύθυνση του αγώνα αφήνει πλέον το καθήκον της ασφάλειας στις ομάδες,” επιβεβαίωσε ο Stella σύμφωνα με το Speedcafe.com.
“Είναι απόφαση της ομάδας να πει ‘πρέπει να αποσύρουμε το μονοθέσιο’ ή ‘πρέπει να αφήσουμε το μονοθέσιο εκτός’. Είναι ένα δύσκολο θέμα, επειδή οι ομάδες, όταν βρίσκονται σε έναν αγώνα, έχουν σύγκρουση συμφερόντων όσον αφορά την ασφάλεια όλων των εμπλεκομένων και τη μεγιστοποίηση του αποτελέσματός τους,” σχολίασε εύστοχα ο Ιταλός.
“Αυτή είναι μια συζήτηση που αξίζει περισσότερο χρόνο και είμαι σίγουρος ότι στην επόμενη Αθλητική Συμβουλευτική Επιτροπή θα τεθεί ξανά. Επειδή ο Lando είπε μερικές φορές ότι δεν είναι ωραίο όταν ακολουθείς ένα μονοθέσιο με ταλαντευόμενη πίσω πτέρυγα και μπορεί να σε χτυπήσει, και κατά κάποιο τρόπο δεν συνέβη τίποτα,” πρόσθεσε.
“Πρέπει να γνωρίζεις την κατασκευή του μονοθεσίου σου. Πρέπει να εκτιμήσεις τι δεν πάει καλά, και στη συνέχεια πρέπει να αναρωτηθείς “έχω βγάλει το μονοθέσιό μου και τα εξαρτήματά μου σε αυτή την κατάσταση;”. Πολύ πιθανόν, η απάντηση είναι ‘όχι, δεν το έχω κάνει’. Οπότε καταλήγουμε σε μια αίσθηση ευθύνης, την οποία κάθε ομάδα μπορεί να ερμηνεύσει με διαφορετικό τρόπο,” εξήγησε ο Stella σχετικά με το ζήτημα προσωπικής ευθύνης στην κάθε ομάδα.
“Όταν ο Lando ακολουθούσε τον Ocon, είπε ότι γινόταν όλο και χειρότερα, και αυτό ήταν το στοιχείο που ήταν ανησυχητικό. Κάποιες φορές έχουμε ήδη δει τις ταλαντεύσεις της πίσω πτέρυγας της Alpine, ίσως το έχετε παρατηρήσει κι εσείς. Αλλά μετά, όταν ο Lando το ανέφερε, άρχισε να φαίνεται ότι υπάρχει κάτι σπασμένο σε αυτή την πτέρυγα,” σχολίασε ο Ιταλός.
“Δεν μπορεί να ταλαντεύεται έτσι με φυσιολογική συμπεριφορά. Δεν θα γινόταν δεκτό από τη FIA. Δεν θα γινόταν αποδεκτό από την ίδια την ομάδα,” ανέφερε.
Ο Szafnauer επιβεβαίωσε ότι η FIA επισκέφθηκε το γκαράζ τους για να ελέγξει το ζήτημα με την ταλαντευόμενη πίσω πτέρυγα, ενώ η ομάδα είχε στη συνέχεια παρουσιάσει τα επιχειρήματά της για τους λόγους για τους οποίους δεν το έβλεπε ως πρόβλημα ασφαλείας.
Ο Ocon συνέχισε τελικά κανονικά τον αγώνα, κερδίζοντας μάλιστα τέσσερις βαθμούς για την Alpine, κατακτώντας την 8η θέση, ενώ ο Norris και ο team-mate του στην McLaren, Oscar Piastri, δεν κατάφεραν να κερδίσουν κάποιον βαθμό.
Το αποτέλεσμα του Norris προκάλεσε κάποια συζήτηση, καθώς αφού αρχικά πέρασε την γραμμή, ο Βρετανός είχε τερματίσει την 9η θέση. Ωστόσο, μια ποινή 5 δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε από την FIA για “αντιαθλητική συμπεριφορά” τον οδήγησε τελικά στην 13η θέση του αγώνα. Η τιμωρία του είχε να κάνει με μια καθυστέρηση που προκάλεσε ο Lando πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, καθώς η McLaren ήθελε να προλάβει χωρίς καθυστέρηση να κάνει διπλή αλλαγή ελαστικών υπό το καθεστώς του Αυτοκινήτου Ασφαλείας και στα 2 μονοθέσιά της.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!