Στην McLaren Racing είναι ενθαρρυμένοι από τις τελευταίες εξελίξεις στο βιβλίο των κανονισμών της κατηγορίας LMDh και αυτό είναι ενδιαφέρον για όσους θέλουν να παραμείνουν στο πρόγραμμα, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της εταιρίας Zak Brown.
Ο Βρετανός κατασκευαστής παρακολουθεί εδώ και πολύ καιρό την πορεία των μελλοντικών αγωνιστικών prototype και έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την κατηγορία LMDh που έχουν από κοινού οι κατασκευαστές των πρωταθλημάτων του IMSA και της ACO.
Ο Brown δήλωσε στο Sportscar365.com ότι η αποκάλυψη περισσότερων τεχνικών λεπτομερειών για την LMDh στις 24 ώρες του Le Mans πριν από δύο εβδομάδες απάντησε “σχεδόν όλες τις ερωτήσεις” που είχε η McLaren σχετικά με τα protoype.
Αλλά πρότεινε επίσης ότι ένα πρόγραμμα για την McLaren στην LMDh θα ήταν εφικτό μόνο υπό τις σωστές οικονομικές συνθήκες, συνυπολογίζοντας την κατάσταση της πανδημίας του κορονοϊού, και την διασφάλιση ίσου ανταγωνισμού με τα αυτοκίνητα της LMH στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA.
Η κατηγορία LMDh είναι η φυσική συνέχεια της τρέχων κατηγορίας DPi στο πρωτάθλημα IMSA στις ΗΠΑ, η McLaren θέλει να επωφεληθεί από την πλατφόρμα παγκόσμιας συμμετοχής εφαρμόζοντας την στο WEC.
“Εμείς βρεθήκαμε στο τραπέζι και κάναμε όλες αυτές τις συναντήσεις και ενδιαφερόμαστε πραγματικά για τα sports car”, δήλωσε ο Brown. “Πιστεύω ότι ταιριάζει πολύ στην μάρκα της McLaren και μας αρέσει αρκετά.
“Με την κατηγορία LMDh, εμείς θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι θα υπάρχει πραγματική “ισορροπία” μεταξύ της LMH και της LMDh.
“Ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι τετρακίνητο ενώ ένα άλλο (κατηγορίας LMDh) να μην είναι, επομένως είναι ένα θέμα η ισορροπία δύο αυτοκινήτων στην στεγνή πίστα με καινούργια ελαστικά. Αλλά, για παράδειγμα, πως θα έχεις ισορροπία στις 2:00πμ με την πίστα να είναι βρεγμένη στο Le Mans;
“Είμαι πολύ χαρούμενος με τους κανονισμούς της LMDh και είμαι επίσης πολύ χαρούμενος για την συνεργασία και το εγχείρημα μεταξύ της ACO και της IMSA.
“Πιστεύω ότι ήταν σωστό αυτό που έκαναν και νομίζω ότι πρόκειται να έχει επιτυχία. Νομίζω ότι πρέπει να εξασφαλίσουμε πως υπάρχει πραγματική ισότητα μεταξύ των LMH και LMDh επειδή αυτό δεν είναι εύκολο να το κάνουμε.”
Ο Brown εξέφρασε αισιοδοξία του για τα έξοδα των πλάνων που ανακοινώθηκαν στο Le Mans, με την τιμή ενός αυτοκινήτου περίπου στο € 1 εκατομμύριο ($ 1.173 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ) και επιβεβαιωμένο ανώτερο όριο κόστους τις €300,000 ($351,000) για το υβριδικό σύστημα και €345,000 ($404,000) για την βάση του σασί στην κατηγορία LMP2.
Για την McLaren είναι πιο ελκυστική η κατηγορία LMDh έναντι της LMH που επικεντρώνεται στο χαμηλότερο κόστος που προκύπτει από τα περισσότερα τυπικά κριτήρια συμπεριλαμβανομένου των ηλεκτρικών κινητήρων με τις προδιαγραφές της Bosch.
Η εταιρία αυτή την στιγμή έχει δύο προγράμματα υψηλού επιπέδου στην Formula 1 και στο NTT IndyCar Series, όπου συμμετέχει σε συνεργασία με την Schmidt Peterson Motorsports.
“Θα έλεγα ότι ο αγωνιστικός μας προϋπολογισμός συμβαδίζει με τις προσδοκίες μας,” είπε ο Brown.
“Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να επικεντρωθούμε στην πλευρά της παραγωγής εσόδων, να συγκεντρώσουμε αρκετά χρήματα για να καλύψουμε τα έξοδα. Αλλά είμαι ευχαριστημένος με το κόστος που χρειάζεται.
“Αυτό συνεχίζει να είναι υπό εξέταση, και έχουμε σχεδόν όλες τις ερωτήσεις μας απαντημένες για να συνεχίσουμε την αξιολόγηση μας. Είναι κάτι που θα θέλαμε να κάνουμε.
“Απλώς πρέπει να δούμε αν είναι κάτι που μπορούμε να το συνδυάσουμε με ένα τρόπο που να αντέχουμε οικονομικά και δεν πρέπει να φύγουμε ή να αποσπάσουμε την προσοχή μας από το πρόγραμμα της Formula 1. Αυτή είναι η πρώτη μας προτεραιότητα.
“Καταφέραμε να το πετύχουμε αυτό με τα IndyCar, όπου είμαστε στην 3η θέση του πρωταθλήματος.
“Αυτό συμπληρώνει το πρόγραμμα της Formula 1, οπότε για να μπεις στην κορυφαία κατηγορία του Le Mans, πρέπει να συμπληρώσεις αυτά τα κουτάκια. Είναι ένα έργο σε εξέλιξη.”
Ο Brown πρόσθεσε ότι στην McLaren έχουν ενθαρρυνθεί από την πρόσφατη είσοδο της Peugeot στην LMH, όπου έχει δώσει επιπλέον στήριξη στον αριθμό των ομάδων για το μελλοντικό grid της κορυφαίας κατηγορίας του WEC.
“Σίγουρα χρειαζόμαστε ανταγωνισμό,” είπε αυτός. “Κατά την γνώμη μου, χρειάζονται τρεις κατασκευαστές, αλλά το έχουμε σχεδόν αυτό με την δέσμευση της Toyota, την δέσμευση της Peugeot, και πιστεύω ότι θα έρθουν και άλλοι κατασκευαστές από τις ΗΠΑ και την κατηγορία DPi.
“Δεν θα μας ενδιέφερε ένα πρωτάθλημα με έναν ή δύο κατασκευαστές, αλλά είμαι πολύ σίγουρος ότι θα δείτε τέσσερις οι πέντε όπου αυτό θα είναι υπέροχο.
“Προτεραιότητα μας θα είναι το WEC. Η Αμερική είναι μία σημαντική αγορά για εμάς οπότε θα θέλαμε να εμφανιστούμε στην Daytona η στο Sebring, ίσως να έχουμε έναν πελάτη ή μία εργοστασιακή υποστήριξη εκεί.
“Αλλά για εμάς, το IndyCar καλύπτει την Βορειοαμερικανική αγορά, έτσι θα είναι το πρόγραμμα του WEC που θα προηγείται.”
Το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα εισόδου της McLaren
Ο Brown σημείωσε ότι εάν η McLaren δεσμευτεί με το πρόγραμμα της LMDh, θα ήταν πρόθυμη να συμμετάσχει το 2023 ή το 2024 αλλά όχι πιο νωρίς ή πιο αργά.
Το πλήρες ντεμπούτο του προγράμματος έχει καθυστερήσει μέχρι την αγωνιστική χρονιά του 2023, όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος του IMSA John Doonan, ενώ τα αυτοκίνητα της LMDh θα δικαιούνται να συμμετάσχουν στο υπόλοιπο grid με τα αυτοκίνητα DPi το 2022, εάν είναι έτοιμοι κάποιοι από τους κατασκευαστές μέχρι τότε.
“Νομίζω ότι δεν υπάρχει περίπτωση να είμαστε έτοιμοι για το 2022,” δήλωσε ο Brown.
“Εάν θέλαμε να είμαστε για το 2023, θα πρέπει να πάρουμε μία απόφαση από το πρώτο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς. Εάν θέλουμε να είμαστε έτοιμοι για το 2024 θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε αυτή την απόφαση και μετά από 12 μήνες.
“Δεν θα ήθελα να συμμετέχουμε σε αυτές τις σειρές για λιγότερο από τρία χρόνια. Εάν δεν το κάνουμε από την αρχή της χρονιάς του 2024, τότε δεν θα έχει νόημα να γίνει για δύο χρόνια.
“Είναι το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους εάν θέλουμε να είμαστε έτοιμοι για το 2023 και το πρώτο μισό των επόμενων χρόνων για το 2024, και εάν δεν λάβουμε την απόφαση μας μέχρι τότε, το ρολόι θα δείξει την απόφαση.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!