Οι οδηγοί της Aston Martin έμειναν έκπληκτοι από την υψηλή φθορά των φρένων όπου χρειάστηκε και στα τέσσερα εργοστασιακά αυτοκίνητα αλλαγή στα δισκόφρενα στον αγώνα 8 ωρών του Bahrain.
Τα προβλήματα στον τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA για την χρονιά 2019-2020 εμφανίστηκαν στο No. 97 της εργοστασιακής Aston Martin Vantage GTE η οποία αγωνίστηκε στις 24 ώρες του Le Mans με το ίδιο σετ φρένων.
Στο Bahrain, και οι δύο Vantages της GTE-Pro και τα δύο αυτοκίνητα της κατηγορίας GTE-Am των Aston Martin Racing και TF Sport μπήκαν στα pit για αλλαγή φρένων, που τους κόστισαν θέσεις και πιθανότητες εξασφάλισης του βάθρου.
Στην περίπτωση της TF Sport, είχε ως αποτέλεσμα ο τίτλος της GTE-Am να πάει στην AF Corse, η οποία τερμάτισε 2η στον αγώνα που πάλευε να ανατρέψει την βαθμολογία με το πλήρωμα της ιδιωτικής ομάδας της Aston Martin.
Just cemented this… https://t.co/AQiKOWkA7B
— Aston Martin Racing (@AMR_Official) November 14, 2020
Οι Nicki Thiim και Marco Sorensen εξασφάλισαν το πρωτάθλημα οδηγών της κατηγορίας GT με την 5η θέση για το αυτοκίνητο No. 95 της GTE-Pro, ενώ η Aston Martin είχε κερδίσει ήδη το πρωτάθλημα κατασκευαστών από τον αγώνα του Le Mans πριν από δύο μήνες.
“Στις δοκιμές όλα έδειχναν εντάξει και χρησιμοποιούσαμε τα φρένα που είχαμε και στο Le Mans,” δήλωσε ο Thiim.
“Η πίστα του Bahrain έδειχνε απλή στα χαρτιά αλλά ήταν τόσο σκληρή, ειδικά με τα φρένα, με τι θερμοκρασίες να είναι υψηλές.
“Αλλά στις ελεύθερες δοκιμές όλα έδειχναν εντάξει. Ήταν λίγο έκπληξη και είναι κάτι για το οποίο μπορούμε να πάμε σπίτι και να δουλέψουμε για αυτό.”
Το No. 95 ήταν δυνατό στην αρχή του αγώνα με τον Sorensen να κυνηγάει τον οδηγό της Porsche Kevin Estre κατά την διάρκεια του πρώτου stint, αλλά αυτός έχασε έδαφος λόγο της περιόδου ‘Full Course Yellow’ κατά την διάρκεια των τρίτων σετ pit stop πριν από την αλλαγή φρένων.
Ο Thiim δήλωσε ότι η μεγαλύτερη στάση από το προγραμματισμένο pit stop για την αλλαγή των φρένων άλλαξε την προσέγγιση αυτού και του Sorensen για το υπόλοιπο του αγώνα.
Οι οδηγοί του No. 95 της Aston Martin έφτασαν στο Bahrain με προβάδισμα 15 βαθμών απέναντι στον teammate τους Maxime Martin ο οποίος έχει κερδίσει στο Fuji, στο Bahrain πέρυσι και στο Circuit of The Americas.
“Σε εκείνο το σημείο ήμουν εντελώς νευρικός,” δήλωσε ο Thiim. “Για πρώτη και μοναδική φορά, επιδοκίμαζα τις Porsches επειδή αυτοί πάλευαν με τον No. 97. Αυτός ήταν ο τρόπος για να κερδίσουμε.
“Πρέπει να διαλέξεις τις μάχες, τι να επιλέξεις και τι όχι. Μπήκαμε στο σαββατοκύριακο πολύ θετικά. Ήμασταν πολύ πιο κοντά από το περσυνό FP1, όπου ήμασταν ενάμισι δευτερόλεπτο πίσω.
“Ήμασταν σωστοί στον ρυθμό μας, αλλά αυτή η πίστα είναι φτιαγμένη για την Porsche. Είναι τέλεια για την ιδέα του αυτοκινήτου.”
Το No. 97 της Aston Martin παρέμεινε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την αντικατάσταση των φρένων η οποία ήρθε στο τελευταίο pit stop μετά τα δύο stints του Westbrook και ένα του Martin, ο οποίος τερμάτισε μία θέση μπροστά από τον Thiim αλλά δεν μπόρεσε να μαζέψει αρκετούς βαθμούς για να κλέψει τον τίτλο.
“Σίγουρα αυτό δεν ήταν προγραμματισμένο,” δήλωσε ο Martin στο Sportscar365.com. “Δεν είχαμε προβλήματα κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών και όλα τα τέσσερα αυτοκίνητα ήταν εντάξει.
“Το αυτοκίνητο εξακολουθούσε να φρενάρει OK, απλά δεν υπήρχε υλικό. Ήταν επικίνδυνο να συνεχίσουμε.”
Message from a champion! Thanks so much @redbullracing!#AstonMartin #Vantage #WEC https://t.co/7JlW549tFQ
— Aston Martin Racing (@AMR_Official) November 16, 2020
Ο γενικός διευθυντής της AMR John Gaw εξήγησε ότι οι υψηλές θερμοκρασίες της ερήμου ήταν η αιτία που έβγαλαν εκτός λειτουργίας τα φρένα.
Η θερμοκρασία στον αέρα και στην πίστα ήταν υψηλότερες το τελευταίο σαββατοκύριακο από τον αγώνα του 2019 στο Bahrain τον τελευταίο Δεκέμβριο στον οποίο κέρδισαν οι Thiim και Sorensen.
“Η θερμοκρασία ήταν υπεύθυνη εδώ και από άποψη ασφάλειας,” δήλωσε ο Gaw.
“Δεν χρειαζόταν να κερδίσουμε τον αγώνα. Είναι απογοητευτικό για την TF Sport επειδή δεν άξιζαν αυτό μετά από την χρονιά που είχαν. Αλλά αυτά είναι τα μεγάλα και τα μικρά του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
“Φυσικά, θα ήταν ωραίο να κερδίζαμε τον αγώνα και φυσικά εάν ήμασταν πίσω από τους πρωτοπόρους θα συνεχίζαμε. Αλλά όταν αποφασίσαμε να αλλάξουμε τα φρένα, δεν υπήρχε κάποιος λόγος για μάχη.
“Οποιαδήποτε επαφή, όπως αυτή του No. 51 της Ferrari στην GTE-Pro, σε βγάζει εκτός πρωταθλήματος. Όταν έχεις δουλέψει για να φτάσεις σε αυτό το σημείο είναι ανόητο να βγεις εκτός με αυτόν τον τρόπο.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!