Ο επικεφαλής της Formula 1, Ross Brawn, δήλωσε πως τα σχέδια για χαμηλότερα budget το 2021 βρίσκονται κοντά στην οριστικοποίηση, και παραδέχτηκε πως το βασικό πρόβλημα είναι το πόσο χαμηλά μπορεί να φτάσουν αυτά στις μελλοντικές σεζόν.
Ο Brawn έδωσε έμφαση στο ότι τα αφεντικά των εταιρειών που στηρίζουν τις μεγάλες ομάδες, οι οποίες επηρεάζονται άμεσα από το πλαφόν στα budget, θέλουν πολύ να δουν περικοπές στα κόστη, όπως και στις μικρές ομάδες.
Το πλαφόν του 2021 ανακοινώθηκε στα 175 εκατ. $ πέρυσι, αλλά σε πρόσφατες συζητήσεις, είχε συμφωνηθεί, ελέω και COVID-19, να πέσει στα 145 εκατ. $.
Μια ακόμα μείωση στα 130 εκατ. $ συζητιέται για τη δεύτερη σεζόν των οικονομικών περιορισμών, το 2022, κάτι που θα επέτρεπε τις μεγαλύτερες ομάδες να μειώσουν το προσωπικό τους μετά την αρχική εστίαση στον σχεδιασμό των μονοθεσίων με τους νέους κανονισμούς. Ύστερα, άλλη μια μείωση θα ερχόταν.
Η Ferrari, ωστόσο, ήταν ιδιαίτερη διστακτική σε τόσο μεγάλη περικοπή στα κόστη, γι’ αυτό και οι συζητήσεις συνεχίζονται τόσο καιρό.
“Θεωρώ πως οι λεπτομέρειες θα δοθούν στις ομάδες στις επόμενες ημέρες”, δήλωσε ο Brawn στο Sky F1. “Υπήρξαν πολλές διαβουλεύσεις. Και νομίζω πως τώρα βρισκόμαστε στα τελικά στάδια, έτσι σύντομα όλα θα ξεκαθαριστούν”.
“Ο αρχικός στόχος του πλαφόν στα budget ήταν να δημιουργηθεί ένα πιο ανταγωνιστικό grid. Και θεωρώ πως με την κατάσταση που επικρατεί, η οικονομική βιωσιμότητα της F1 είναι η προτεραιότητα”.
“Πιστεύω πως αυτό ισχύει τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρές ομάδες. Και έχει γίνει πολύ σαφές από τους ανθρώπους που βρίσκονται πάνω από τους επικεφαλείς των ομάδων και της διοίκησης αυτών, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο, πρέπει να περικοπούν κόστη”.
“Ξεκινήσαμε από τα 175 εκατ.$. Αυτό το νούμερο προέκυψε μετά από πολλή μάχη. Και με την τωρινή κρίση, θα ξεκινήσουμε από τα 145 εκατ.$. Οι συζητήσεις που κάνουμε ασχολούνται με το πόσο περισσότερο μπορούμε να μειώσουμε αυτό το νούμερο για τα επόμενα χρόνια”.
Ο Brawn επιμένει πως το άθλημα θα έχει ένα υγιές μέλλον εάν οι ομάδες αναγκαστούν να ξοδεύουν λιγότερα.
“Πιστεύω πως θα υπάρχει ένα πολύ πιο δίκαιος διαμοιρασμός χρημάτων στη νέα Συμφωνία (Concorde agreement). Έτσι, ειδικά οι ομάδες στη μέση του grid θα είναι πολύ καλύτερες από πλευράς μεριδίου από το χρηματικό έπαθλο”.
“Έτσι, υπάρχει ισορροπία προς πάσα κατεύθυνση, μειώνουμε το ποσό των χρημάτων που θα μπορούσαν να ξοδευτούν στη F1 και βελτιώνουμε την κατανομή του χρηματικού επάθλου ανάμεσα στις ομάδες”.
“Μια καλή ομάδα στο μέσον του grid θα μπορεί πλέον να πετυχαίνει βάθρα, ίσως και νίκες και θα βγάζει ένα μικρό κέρδος. Και εάν μπορούμε να το επιτύχουμε αυτό, τότε έχουμε ένα πολύ βιώσιμο μέλλον”.
Η Liberty Media ανακοίνωσε πρόσφατα πως, ύστερα από μετακίνηση περιουσιακών στοιχείων μεταξύ των εταιρειών, ο οργανισμός της F1 είχε πλέον διαθέσιμα 1.4 εκατ. $ σε ρευστό, κάτι που θα έδινε το δικαίωμα να στηριχθούν οι ομάδες, για παράδειγμα με μισθούς προκαταβολικά.
“Θα κρίνουμε σε ποιο επίπεδο θα πρέπει να στηρίξουμε το χρηματικό έπαθλο μέσα στους επόμενους 6-12 μήνες, επειδή προφανώς, θέλουμε να το κρατήσουμε ζωντανό. Εάν χάσουμε στο μεσοδιάστημα κάποιες ομάδες, θα είναι τραγωδία. Έτσι, δουλεύουμε πολύ σκληρά με έναν σωστό και δίκαιο τρόπο με τις ομάδες”.
“Θεωρώ πως η Liberty έχει δείξει τη δύναμή της, και δημιούργησε αυτό το fund, και τώρα πρέπει να δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα”.
“Πρέπει να κοιτάξουμε το πως θα είναι το πρόγραμμα, ποιο θα είναι το εισόδημα για το υπόλοιπο της σεζόν. Και ύστερα να καθίσουμε κάτω με τις ομάδες και να δούμε πως μπορούμε να βρούμε έναν τρόπο ώστε να διασφαλίσουμε πως όλοι θα συνεχίσουμε αυτό το ταξίδι, επειδή το μέλλον δείχνει τόσο καλό. Έχουμε 10 πολύ καλές ομάδες στην F1, ας το κρατήσουμε έτσι”.
Ο Brawn τόνισε πως οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί δεν θα παραταθούν ακόμα για έναν χρόνο, παρά την υπόθαλψη αυτής της ιδέας από κάποιες ομάδες, με μια από αυτές να θεωρείται πως είναι η Red Bull.
“Σίγουρα θα έρθουν το ’22. Νομίζω πως μερικές ομάδες πίεσαν για περαιτέρω καθυστέρηση ακόμα έναν χρόνο. Υπάρχει δικαιολογημένη ανάγκη αυτή τη στιγμή τα τωρινά μονοθέσια να συνεχίσουν και του χρόνου, επειδή βρισκόμαστε στη μέση της σεζόν”.
“Οι πρωτοβουλίες που φέρνουμε με τους κανονισμούς αυτούς θα κάνουν το άθλημα πιο βιώσιμο οικονομικά όσον αφορά την πολυπλοκότητα, το πού ξοδεύονται τα χρήματα”.
“Με τα μονοθέσια που υπάρχουν τώρα, υπάρχει τεράστια πολυπλοκότητα. Όσο πιο πολύ ξοδεύεις, τόσο πιο γρήγορος είσαι. Και πρέπει να το φέρουμε αυτό σε μια ισορροπία, αυτό τον ρυθμό, και να δημιουργήσουμε μια κατάσταση όπου τα λεφτά δεν θα είναι το μοναδικό κριτήριο αναφορικά με το πόσο γρήγορος θα είσαι”.
“Ακόμα θέλουμε οι μεγάλες ομάδες να κερδίζουν. Πρέπει να διατηρήσουμε την ακεραιότητα της F1. Είναι ένα άθλημα, θα πρέπει και πάλι να κερδίζουν οι καλύτεροι. Μπορούμε να έχουμε μια ανταγωνιστική μορφή αγώνων στο μέλλον με τους νέους κανονισμούς στα μονοθέσια. Και, ενώ καθυστέρησαν για έναν χρόνο, σίγουρα θα έρθουν το 2022”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!