Μετά από μία σεζόν χωρίς νίκη το 2016, η Ferrari ξεκινά τη νέα εποχή της F1 με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην Αυστραλία…
Ο Sebastian Vettel εξασφάλισε την πρώτη νίκη της Ferrari σε έναν εναρκτήριο αγώνα της σεζόν, μετά από όταν ο Fernando Alonso κέρδισε στο ντεμπούτο του για τη Scuderia στο Μπαχρέιν το 2010. Θα πρέπει να πάμε ακόμη πιο πίσω για την τελευταία νίκη της Ferrari στην Αυστραλία: 2007, όταν ένας άλλος νέο στο ντεμπούτο του για την ομάδα – ο Kimi Raikkonen – θριάμβευσε.
Ήταν 43η νίκη του Vettel, τέταρτη του για τη Ferrari, και πρώτη για την ομάδα από το 2015 και το Grand Prix της Σιγκαπούρης, 28 αγώνες πριν.
Είναι μόλις η δεύτερη φορά στην καριέρα του που ο Vettel κέρδισε το πρώτο γύρο της σεζόν. Η άλλη φορά ήταν το 2011, όταν οδήγησε το πρωτάθλημα από την αρχή μέχρι το τέλος…
Και μιλώντας για την κούρσα του πρωταθλήματος, ο Vettel είναι ο πρώτος οδηγός εκτός της Mercedes που οδηγεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα από όταν ο… Sebastian Vettel, ήταν στην κορυφή στο Abu Dhabi το 2013, όταν κέρδισε το τέταρτο παγκόσμιο τίτλο του.
Η Ferrari εν τω μεταξύ οδηγεί τώρα το πρωτάθλημα για πρώτη φορά από την Ιαπωνία το 2012 – 1625 ημέρες μετά. Και πάλι, αυτό δεν είναι ίσως έκπληξη – η νίκη του Vettel ήταν μόνο η ένατη της Ferrari από το 2011…
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο αγώνας κερδήθηκε από τον οδηγό που ξεκίνησε από τη 2η θέση. Και στις δύο περιπτώσεις, ο Hamilton ήταν στην pole – στην πραγματικότητα ο Βρετανός έχει πλέον μετατρέψει σε νίκη μόνο δύο από τις έξι pole του στην Αυστραλία.
Με τη δεύτερη θέση, ωστόσο, ο Hamilton έχει πάει στις 105 θέσεις στο βάθρο στους αγώνες του βιογραφικού του, και τώρα είναι μόλις ένα βήμα πίσω από τον Alain Prost για τη δεύτερη θέση στη λίστα όλων των εποχών. Ο Michael Schumacher κατέχει το ρεκόρ με 155 θέσεις στο βάθρο.
Ο Hamilton μπορεί να είναι μακριά από το ρεκόρ βάθρων του Schumacher, αλλά πλέον είναι μαζί με τον γερμανό μύθο ως ένας από τους μόλις δύο οδηγούς στην ιστορία της F1 που να έχει οδηγήσει στη κορυφή για περισσότερους από 3.000 γύρους. Ομοίως, οι Hamilton και Schumacher είναι οι μόνοι οδηγοί που έχουν οδηγήσει στη κορυφή σε πάνω από 100 αγώνες.
Ο Valtteri Bottas έκανε το ντεμπούτο του αγώνα για τη Mercedes με το δέκατο βάθρο της καριέρας του. Ο Φινλανδός είναι ο τέταρτος οδηγός που ανεβαίνει στο βάθρο για τα Silver Arrows μετά την επιστροφή τους στην F1 το 2010, μετά από τους Nico Rosberg, Michael Schumacher και Lewis Hamilton.
Ο Kimi Raikkonen έχασε το βάθρο στη τέταρτη θέση, αλλά ο Φινλανδός είχε προσθέσει στην εντυπωσιακή συγκομιδή του με τους ταχύτερους γύρους, λαμβάνοντας την τιμή για την 44η φορά στην καριέρα του. Μόνο ένας οδηγός στην ιστορία έχει πάνω από τον Raikkonen – και πάλι είναι ο Michael Schumacher με 77.
Το ρεκόρ γύρου του Schumacher για τη Μελβούρνη – 1:24.125 από το 2004 – παρέμεινε άθικτο, παρά τις προβλέψεις πριν από τον αγώνα πως θα μπορούσε να πέσει. Ο ολοκληρωτικά ταχύτερος γύρος ποτέ στο Albert Park έπεσε αυτό το Σαββατοκύριακο, ωστόσο, με την pole position του Hamilton.
Η πέμπτη θέση αποτελεί το καλύτερο τερματισμό του Max Verstappen στην Αυστραλία σε τρεις προσπάθειες, αλλά η Red Bull δεν θα κοιτά πίσω στην κούρσα με ιδιαίτερη συμπάθεια. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά απέτυχε να φέρει ένα από τα αυτοκίνητά της στο grid εκκίνησης, αν και ο Ricciardo τελικά ξεκίνησε τον αγώνα από τα pits.
Ο Felipe Massa κράτησε ένα καλό σερί με τρία χρόνια σερί στην Αυστραλία να τερματίζει στην πρώτη εξάδα.
Οι Force India και Toro Rosso ήταν μαζί με τις Mercedes και Ferrari στο να φέρουν και τα δύο αυτοκίνητά τους στο τερματισμό και μέσα στους βαθμούς.
Με την δέκατη θέση, ο Esteban Ocón πήρε το πρώτο βαθμό στην F1 στον δέκατο του αγώνα. Ο οδηγός της Force India είναι ο 36ος Γάλλος στους αγώνες Grand Prix.
Για την Toro Rosso είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που έχει πάρει βαθμούς με δύο αυτοκίνητα στην Αυστραλία.
Ο Daniil Kvyat ειδικότερα ήταν στην ευχάριστη θέση να φτάσει την καρό σημαία που ούτε καν έφτασε στην εκκίνηση στην Αυστραλία για τα τελευταία δύο χρόνια. Η ένατη θέση του ταιριάζει με το που τελείωσε στο ντεμπούτο του για την ιταλική ομάδα το 2014.
Και ο Kvyat όχι μόνο κέρδισε βαθμούς, αλλά ξεπέρασε και τον Vitaly Petrov σε εκκινήσεις (58) για Ρώσο οδηγό στην F1.
Ο Αντόνιο Giovinazzi τερμάτισε 12ος στο ντεμπούτο σε Grand Prix για τη Sauber. Αυτός είναι ο καλύτερος τερματισμός για έναν Ιταλό από το 2010 και το κορεάτικο Grand Prix, όταν ο Tonio Liuzzi ήταν έκτος. Τούτου λεχθέντος, πριν από σήμερα, κανένας ιταλός δεν είχε αγωνιστεί στη F1 από το τέλος του 2011…
Και τέλος, από το 2000, 11 από τους 17 νικητές αγώνα του πρώτου GP, έχουν συνεχίσει στο να κερδίσουν τον τίτλο. Ο Sebastian Vettel θα αυξήσει τη πλευρά του 11 ή των άτυχων έξι;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!