Στη Ferrari αποκάλυψαν πως η απόφαση να διακόψουν την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου μέσα στη χρονιά ήρθε καταναγκαστικά, λόγω του ότι κάτι τέτοιο θα ανάγκαζε τη Scuderia να υπερβεί το πλαφόν στο budget.
Η ομάδα του Maranello ξεκίνησε τη σεζόν ως το σημείο αναφοράς για τις υπόλοιπες ομάδες, ωστόσο στην πορεία έμεινε πίσω σε σχέση με τη Red Bull, και εσχάτως όπως όλα δείχνουν και από τη Mercedes.
Στην ιταλική ομάδα παραδέχονται ανοιχτά πως η ανταγωνιστικότητά τους έχει πληγεί σε σημαντικό βαθμό από το ότι έβαλαν “φρένο” στις αναβαθμίσεις της F1-75 στο δεύτερο μισό της σεζόν.
Ωστόσο, αν και η συγκεκριμένη απόφαση αρχικά θεωρείτο πως έγινε για στρατηγικούς λόγους, ώστε να κατανεμηθούν περισσότεροι πόροι στο 2023, αυτό πλέον φαίνεται πως αποφασίστηκε για οικονομικούς λόγους.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, δήλωσε μετά το GP της Βραζιλίας πως η Ferrari δεν είχε άλλη επιλογή μέσα στη σεζόν παρά να διακόψει την εξέλιξη του μονοθεσίου της. Ειδάλλως, θα ξεπερνούσε τα 145 εκατ. δολάρια, που είναι και το ταβάνι για τις ομάδες.
“Δεν είχαμε επιλογή. Μας τελείωσε ο χώρος στο budget cap”, δήλωσε ο Ιταλός. “Βρισκόμασταν κοντά στο όριο. Δεν υπήρχαν άλλες ευκαιρίες να εξελίξουμε το μονοθέσιο. Έτσι παραμείναμε στο ίδιο σημείο”.
Αν και η έλλειψη αναβαθμίσεων στην F1-75 σίγουρα βοήθησε τη Mercedes να κλείσει την ψαλίδα και να ξεπεράσει τη Scuderia από πλευράς ρυθμού, ο Binotto δεν θεωρεί πως αυτό σημαίνει κάτι ενόψει της νέας σεζόν.
Ο επικεφαλής της ιταλικής ομάδας τόνισε πως, αν και η ομάδα του δεν είχε την ικανότητα να ξοδέψει λεφτά στο να φέρει αναβαθμίσεις, η δουλειά πίσω στο Maranello για ιδέες σχετικά με το επόμενο μονοθέσιο συνεχίζεται κανονικά.
“Προφανώς και δεν πρόκειται να περιορίσουμε την εξέλιξη του μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς”, σχολίασε. “Αλλά σίγουρα, αποφασίσαμε να σταματήσουμε τη φετινή, επειδή πέρα από τη δουλειά που πρέπει να κάνεις για να σχεδιάσεις την αναβάθμιση, θα πρέπει να παράξεις και τα εξαρτήματα αυτά και να τα φέρεις στην πίστα. Και αυτό πρόσθετε επιπλέον έξοδα που δεν μπορούσαμε να κάνουμε”.
Από τον Ιούλιο στην Αυστρία και το Red Bull Ring έχει να κερδίσει μονοθέσιο της ομάδας, με τη Mercedes εσχάτως να προκύπτει άξιος ανταγωνιστής της Red Bull, κάνοντας το 1-2 προχθές στο Interlagos.
A job well done. Time to seal the deal in Abu Dhabi 🤝#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/yTgzojoz8j
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 14, 2022
Ερωτώμενος από το Motorsport.com σχετικά με το εάν η βελτίωση της Mercedes σε τέτοιο βαθμό τον εκπλήσσει, ο Binotto απάντησε: “Δεν είναι έκπληξη. Θεωρώ πως ήταν όντως γρήγοροι στη Βραζιλία”.
“Δεν αποτελεί έκπληξη, επειδή, εάν δείτε τους τελευταίους αγώνες, ίσως με κάποιες διαφορετικές επιλογές στα ελαστικά, θα μπορούσαν ήδη να είχαν κερδίσει αγώνες. Και πιστεύω πως απλά δεν κέρδισαν επειδή δεν έκαναν τις σωστές επιλογές ελαστικών τότε”.
“Στους τελευταίους αγώνες είναι το ταχύτερο μονοθέσιο. Δεν αποτελεί έκπληξη αυτό, εδώ στη Βραζιλία. Έφεραν νέο πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων στο Austin, το οποίο θεωρώ πως τους δουλεύει σωστά και επωφελούνται αυτού”.
19 βαθμοί χωρίζουν Mercedes και Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τον τελευταίο αγώνα στο Abu Dhabi, το ερχόμενο τριήμερο να κρίνει και οριστικά τη 2η θέση στις ομάδες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!