Ο Dr Helmut Marko αξιολόγησε τις πιθανότητες της Red Bull να πάρει υπό τη σκέπη της την εξέλιξη των κινητήρων της Honda, δίνοντας ένα 80-85% πιθανότητες.
Ο επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης οδηγών της Red Bull και σύμβουλος στην ομάδα, δήλωσε πως αναφορικά με την προμήθεια κινητήρων από το 2022 και έπειτα “η προσοχή μας βρίσκεται ολόκληρη πάνω στο project της Honda”.
Η Red Bull καλείται να βρει εναλλακτική πηγή για τους κινητήρες της όταν η Honda αποσυρθεί από τη Formula 1 στο τέλος του 2021.
Θα μπορούσε η αυστριακή ομάδα να προσεγγίζει τους ήδη υπάρχοντες κατασκευαστές, Mercedes, Ferrari και Renault, αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν μονάχα μια βραχυπρόθεσμη επιλογή. Στον αντίποδα, η προτιμώμενη λύση είναι να αποκτήσει η ομάδα την πνευματική ιδιοκτησία του προγράμματος της Honda.
Σε συνέντευξη που έδωσε στο Motorsport-total.com, ο Marko ρωτήθηκε να δώσει ένα ποσοστό για την πιθανότητα η Red Bull να στήσει δικό της πρόγραμμα για τους κινητήρες, όπου απάντησε: “Θα έλεγα πως είναι 80-85%”.
Επίσης, όταν ρωτήθηκε για το εάν υπήρχαν στο παρασκήνιο συζητήσεις με τον πρώην προμηθευτή κινητήρων της ομάδας, Renault, για ένα πιθανό plan B, απάντησε πως “η προσοχή μας είναι αποκλειστικά στο project της Honda”.
“Τα σχέδιά μας είναι να διεξάγουμε εμείς την συντήρηση των κινητήρων στις εγκαταστάσεις μας και να προσαρμόσουμε έναν χώρο για τους κινητήρες”, δήλωσε ο Αυστριακός.
“Φυσικά, η επιλογή αυτή είναι πιο ακριβή. Αλλά αρχικά, παίρνουμε τον κινητήρα ο οποίος, σε συντονισμό με το τμήμα του σασί, έχει τις καλύτερες υποσχέσεις, αναφορικά με την χωροθέτηση της μονάδας ισχύος”.
Η Red Bull έχει τονίσει πως ένα πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων θα ήταν καθοριστικός παράγοντας στο να ενθαρρυνθεί η ομάδα να προχωρήσει με την προτιμώμενη επιλογή, για λόγους κόστους. Ο Marko παραμένει ελπιδοφόρος πως αυτό εν τέλει θα γίνει.
“Όλα είναι στο σωστό δρόμο. Οι συζητήσεις με τη FIA και τη Liberty είναι σε προχωρημένο στάδιο. Ελπίζουμε να ληφθεί μια κατάλληλη απόφαση φέτος”.
“Είναι ξεκάθαρο πως δεν συμφωνούν όλοι οι κατασκευαστές. Αλλά πιστεύω πως υπάρχει συμφωνία στον ορίζοντα. Από την άποψη της κοινής λογικής, έχει νόημα να μην δεχτούμε τεράστια κόστη εξέλιξης με έναν απίστευτα περίπλοκο κινητήρα εάν γνωρίζουμε πως ο κινητήρας αυτός θα χρησιμοποιηθεί μονάχα για ένα λογική χρονικό διάστημα”.
Ο Marko επιβεβαίωσε επίσης πως η διαδικασία της ίδιας συντήρησης κινητήρων από τη Red Bull αντιμετωπίζεται ως μια προσωρινή λύση, μέχρι να βγει η νέα μορφή των κινητήρων που θα εισαχθεί στο άθλημα το 2025 ή το 2026.
“Εάν οι ενδείξεις είναι σωστές πως ο νέος κινητήρας θα είναι απλούστερος, πως η MGU-H δεν απαιτείται πλέον, πως παραμένει καινοτόμος αλλά το ετήσιο όριο κόστους είναι περίπου στα 50 εκατομμύρια, τότε αυτό δεν είναι τόσο περίπλοκο σαν θέμα όσο οι τωρινοί κινητήρες”.
“Αυτό σημαίνει πως θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τις εγκαταστάσεις που έχουμε στο MIlton Keynes ώστε να εξελίξουμε έναν τέτοιο κινητήρα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!