Σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τις προσπεράσεις στο Grand Prix του Zandvoort, η FIA σκέφτεται να επιτρέψει την χρήση DRS κατά μήκος της περίφημης επικλινούς Arie Luyendijk.
Αυτό θα συμβάλει στην επέκταση της ζώνης DRS κατά περίπου 300 μέτρα και θα αυξήσει τις πιθανότητες για προσπέραση στην στροφή Tarzan.
Πέρυσι, η FIA επέτρεψε το DRS μόνο μετά την τελευταία στροφή, επειδή δεν ήταν σίγουρο πόσο ασφαλές θα ήταν να επιτραπεί στα αυτοκίνητα να τρέχουν με τις αεροτομές τους ανοιχτές στην πρόσφατα σχεδιασμένη επικλινή στροφή..
Ωστόσο, με αυξημένη εμπιστοσύνη στη φύση της πίστας, καθώς και τα χαρακτηριστικά της γενιάς των αυτοκινήτων του 2022, το DRS θα δοκιμαστεί στο FP1, με τη FIA στη συνέχεια να αποφασίζει εάν θα παραμείνει στη θέση του για το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου.
Ο αθλητικός διευθυντής του GP της Ολλανδίας, Jan Lammers, πιστεύει ότι ενώ οι οδηγοί δεν θα έχουν πρόβλημα να τρέξουν με το φτερό τους ανοιχτό στο κύριο μέρος της στροφής, θεωρεί ότι θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή καθώς η ανύψωση μειώνεται κατά την έξοδο.
Μιλώντας την Τετάρτη σε μια εκδήλωση χορηγού ενόψει του Grand Prix, ο Lammers είπε ότι οι οδηγοί μάλλον δεν θα το ευχαριστηθούν – αλλά προέβλεψε περισσότερες προσπεράσεις.
«Φέτος η στροφή θα τραβήξει την προσοχή σας», είπε. «Φτάνοντας με το DRS ανοιχτό και με 20 χλμ./ώρα συν επιπλέον ταχύτητα, δημιουργείτε πολλές πιθανότητες προσπέρασης στη στροφή Ταρζάν».
Μιλώντας για το πώς θα συμπεριφερθούν τα αυτοκίνητα στην επικλινή στροφή, ο Lammers είπε: «Όταν βγαίνεις από την στροφή 18 μοιρών είναι σχετικά εύκολο, αλλά όταν επιστρέφεις στην ευθεία και κατεβαίνεις κάπως απότομα, ενώ πέρυσι ήταν εύκολο κι επίπεδο, τώρα σίγουρα θα τραβήξει περισσότερη προσοχή. Νομίζω ότι θα προκαλέσει περισσότερο ενθουσιασμό από πέρυσι.»
Ο Lammers είπε ότι ήταν βέβαιος ότι το ολλανδικό GP θα παράγει κάποιους αξιοπρεπείς αγώνες, με βάση τα στοιχεία του περσινού αγώνα.
«Πέρυσι, και μιλώ ιδιαίτερα για τις εκδηλώσεις υποστήριξης, υπήρξαν πολλές προσπεράσεις», είπε. «Και στη F1, υπήρχαν περισσότερα προσπεράσματα από όσα προέβλεπε ο κόσμος – ιδιαίτερα στον πρώτο γύρο, με τον [Fernando] Alonso και [Antonio] Giovinazzi στο χορτάρι και όλα αυτά.»
«Έτσι η στροφή 3 εισάγει πολύ θέαμα γιατί οι άνθρωποι πηγαίνουν δίπλα δίπλα στην κορυφή του λόφου τρέχοντας προς τη στροφή 7. Αυτό δημιουργεί πολλές μάχες μεταξύ των οδηγών»
«Νομίζω ότι οι προσπεράσεις αυτές τις μέρες προέρχονται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες: προέρχεται από DRS, προέρχεται από υποβάθμιση ελαστικών. Οπότε σίγουρα θα υπάρξουν αρκετά προσπεράσματα – αλλά όχι με τους τρόπους που είδαμε τις δεκαετίες του 1970 και του 1980».
Ο Lando Norris της McLaren εκτιμά ότι υπήρχαν περιθώρια για καλύτερους αγώνες με τη νέα ζώνη DRS, σε συνδυασμό με την ώθηση που παρείχαν οι επικλινείς στροφές.
«Φυσικά με το DRS, όσο νωρίτερα μπορούμε να το έχουμε τόσο το καλύτερο», είπε.
«Αλλά η ταχύτητα που μπορείς να μεταφέρεις [στις στροφές] και η ταχύτητα που μπορείς να επιταχύνεις σε αυτές τις στροφές, είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι νομίζεις.»
«Στους πρώτους γύρους, νομίζεις ότι αυτό είναι το όριο, αλλά μετά κάθε γύρο πηγαίνεις όλο και πιο γρήγορα – οπότε είναι πολύ διασκεδαστικό».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!