Η μορφή των κατατακτήριων στην Formula 1 θα μπορούσε να είναι πολύ διαφορετική από το επόμενο έτος, αφού υποστηρίζεται ότι η δράση του Σαββάτου μπορεί να χωρισθεί σε τέσσερις περιόδους. Η Auto Motor und Sport ανέφερε ότι η Liberty Media σχεδιάζει να προσθέσει και Q4 στις κατατακτήριες, ίσως ήδη από το 2019!
Τα προκριματικά χωρίζονται σήμερα σε τρία τμήματα, με πέντε οδηγούς να αποχωρούν στο Q1 και στο Q2 αντίστοιχα, πριν καθοριστεί στο Q3 η σειρά των κορυφαίων 10 και ποιος θα πάρει την pole.
Το AMuS ανέφερε ότι το Q4 θα καθορίσει τους οκτώ κορυφαίους οδηγούς και την pole position, αλλά η σύνθεση των υπολειπόμενων περιόδων δεν έχει ακόμη καθοριστεί.
Οι κανονισμοί των κατατακτήριων ήταν στο μικροσκόπιο στο Grand Prix της Σιγκαπούρης. Εκεί, όπως και σε κάθε αγώνα, τα ελαστικά της κορυφαίας 10αδας ήταν προκαθορισμένα από το Q2…
Ένα πρόβλημα που υπήρξε εκεί, ήταν το γεγονός πως οι Sergio Perez, Romain Grosjean, Esteban Ocon και Nico Hulkenberg βρέθηκαν άμεσα σε κίνδυνο. Συγκεκριμένα, μπορεί να προκρίθηκαν στην κορυφαία δεκάδα το Σάββατο, όμως βρέθηκαν εκτεθειμένοι στον αγώνα, καθώς έπρεπε να ξεκινήσουν με την καθόλου ανθεκτική hypersoft γόμα. Ταυτόχρονα οι οδηγοί που προκρίθηκαν λίγο πίσω τους, όπως ο Fernando Alonso και ο Carlos Sainz Jr, ξεκίνησαν με την ultrasoft γόμα έχοντας μεγάλο πλεονέκτημα, καθώς είχαν ελαστικά με πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Διατήρησαν έτσι πολύ καλό γυρολόγιο στο πρώτο stint, που διήρκεσε πολύ περισσότερο -σε σχέση με την hypersoft γόμα…
Αυτό έφερε εύκολα τους Fernando Alonso και Carlos Sainz Jr από την 11η και τον 12η θέση στην εκκίνηση, στις θέσεις 7 και 8 με το πέσιμο της καρώ σημαίας, χωρίς να “χύσουν πολύ ιδρώτα”.
Μετά την ολοκλήρωση στην 15η θέση, ο Grosjean δήλωσε:
“Νομίζω ότι ήταν ένας απογοητευτικός αγώνας για τον καθένα που κατετάγη μεταξύ της έβδομης και δέκατης θέσης με τα hypersoft.”
“Ήταν ένα τόσο κακό ελαστικό στον αγώνα. Κάναμε 10 γύρους και είχαν τελειώσει, ενώ τα ultrasoft έκαναν, δεν ξέρω πόσους γύρους, 40; Έτσι, ήταν σχεδόν καλύτερα να μην μπουν στην κορυφαία 10αδα!
“Ίσως πρέπει να το σκεφτούμε λίγο, επειδή αισθάνθηκα σαν να πίεζα πολύ σκληρά στα προκριματικά και στον αγώνα σε κάθε γύρο. Έκανα το καλύτερο που μπορούσα, αλλά στο τέλος δεν είχα καμία πιθανότητα να είμαι στους κορυφαίους 10. ”
Δεν υπάρχει καμία ένδειξη, σύμφωνα με το AMuS, ότι ο κανονισμός αυτός αλλάξει εάν υπάρξει αλλαγή στους κανόνες το επόμενο έτος βέβαια…
Το τρέχον σύστημα νοκ-άουτ των προκριματικών έχει τεθεί σε ισχύ από το 2006, εκτός από μια σύντομη αλλαγή με τη μορφή «ένα προς ένα» το 2016, που σύντομα εγκαταλείφθηκε μετά από ένα “γελοίο” ντεμπούτο στην Αυστραλία.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!