Η Alpine είναι ανοιχτή στο να δανείσει τον Oscar Piastri του χρόνου, βλέποντας πως οι Esteban Ocon και Fernando Alonso θα παραμείνουν κάτοικοι Enstone και το 2023.
Ο εν ενεργεία πρωταθλητής της F2 βρίσκεται εκτός grid της F1 για φέτος, έχοντας συμφωνία με την ακαδημία της Alpine, την ίδια ώρα που στη γαλλική ομάδα τρέχουν οι Esteban Ocon και Fernando Alonso.
Το deal Piastri – Alpine περιλαμβάνει εκτενή sessions στους προσομοιωτές του εργοστασίου, παρουσία στα garage για τον εγκλιματισμό στις απαιτήσεις ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου αλλά και κάποιες συμμετοχές σε FP1 μέσα στο 2022. Αυτό μπορεί να επαρκεί για το 2022, ωστόσο για το 2023 ο Αυστραλός σίγουρα θέλει περισσότερα.
Την ίδια ώρα, η Alpine φαίνεται πως ούτε το 2023 θα είναι σε θέση να δώσει θέση οδηγού στον νεαρό Piastri. Ο Ocon έχει συμβόλαιο για τρία ακόμα χρόνια, ενώ ο Alonso, του οποίου το συμβόλαιο λήγει φέτος, δήλωσε μετά το GP της Αυστραλίας πως σχεδιάζει να παραμείνει στο άθλημα για “ακόμα 2-3 χρόνια”.
Ο CEO της Alpine, Laurent Rossi, δήλωσε πως δεν τον εξέπληξε το σχόλιο του Alonso, ενώ είναι αρκετά νωρίς μέσα στη σεζόν η παρούσα φάση, ώστε να παρθούν αποφάσεις για του χρόνου.
Τόνισε επίσης πως το μέλλον του Alonso δεν αλλάζει απαραίτητα τα σχέδια που υπάρχουν για τον Piastri.
“Είναι φυσιολογικό ο Fernando να μην σκέφτεται μόνο το τί θα κάνει φέτος”, σχολίασε ο Rossi.
“Είναι αναμενόμενο και, όσο οδηγεί τόσο καλά, εάν και εγώ ήμουν στη θέση του θα συνέχιζα απλά να τρέχω”.
“Είναι λίγο νωρίς μέσα στη σεζόν για να αξιολογήσουμε τους οδηγούς μας, κάτι που ισχύει και για τις άλλες ομάδες. Έτσι δεν στάθηκα πολύ στο σχόλιό του”.
“Θα εξελίξουμε τον Oscar μέσα από το πρόγραμμα που έχουμε φτιάξει γι’ αυτόν, αυτό δεν αλλάζει. Ύστερα, θα σιγουρευτούμε πως, δεν πρόκειται για ερώτηση του εάν, αλλά του πότε ο Oscar θα κάνει το βήμα στη Formula 1, και θα είναι όσο πιο έτοιμος γίνεται. Αυτό είναι το μόνο που μετρά για μένα”.
Εάν ο Alonso συνεχίσει να αποδίδει σε υψηλό επίπεδο για το 2022 και θελήσει να συνεχίσει και του χρόνου, τότε ο Rossi τόνισε πως η ομάδα του είναι ανοιχτή στο να δανείσει κάπου αλλού τον Piastri για να αποκτήσει αγωνιστική εμπειρία.
Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα γινόταν μονάχα με ρήτρα επιστροφής του Αυστραλού στην γαλλική ομάδα μετά το πέρας του δανεισμού.
“Εάν πρόκειται για μια λύση που θα μας επιτρέψει να τον πάρουμε πίσω πιο μετά, τότε μπορεί να το σκεφτώ”, σχολίασε ο Rossi. “Δεν είμαι αντίθετος με κάτι τέτοιο”.
“Καταλαβαίνετε πως θέλω να εξελίξουμε τον Oscar, δεν θέλω να τον έχω στον πάγκο να περιμένει για πάντα”.
“Θα πρέπει να είναι έτοιμος για όταν έρθει η ευκαιρία. Και θα έρθει η μέρα αυτή επειδή είναι πολύ ταλαντούχος, αξίζει στο έπακρο μια από τις 20 θέσεις της Formula 1. Και όντως πιστεύω πως έχει τις προοπτικές του να είναι μελλοντικός πρωταθλητής, είμαι πεπεισμένος γι’ αυτό. Έτσι, θα πρέπει να προπονηθεί όσο περισσότερο γίνεται στο μεταξύ”.
“Ο εν δυνάμει δανεισμός του πάντα ήταν μια παράμετρος που εξετάζαμε. Γνωρίζαμε πέρυσι πως ο Fernando αποδίδει σε ψηλό επίπεδο. Και θα ήταν μεγάλη έκπληξη για εμάς εάν μέσα στον χειμώνα έχανε αυτή του την οδήγηση”.
“Έτσι θέλαμε να είμαστε ρεαλιστές. Είναι σενάρια (αυτά του δανεισμού) που πρέπει να εξερευνήσουμε”.
Can we take a moment to appreciate @alo_oficial helmet cam 😍#AusGP pic.twitter.com/RZL6Rup8ZG
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 11, 2022
Δεδομένου πως ο Rossi πιστεύει στις δυνατότητες του Piastri, το ιδανικό σενάριο για την ομάδα θα ήταν να πάρει πίσω τον ταλαντούχο οδηγό της μετά από έναν δανεισμό, ειδικά εάν βλέπει πως έχει το μονοθέσιο για να χτυπήσει τίτλους.
“Αυτό συζητήσαμε μαζί του αλλά και τον Mark Webber (ο manager του Piastri)”, τόνισε ο Rossi. “Θα ήθελα όσο τίποτε άλλο να έχω οδηγό στην ομάδα μου τον Rossi, ειδικά στο μέλλον όταν θα βρεθούμε στην κορυφή”.
“Για μένα, το ιδανικό σενάριο θα είναι να κερδίσει αγώνες και τίτλους μαζί μας. Αυτό θα προσπαθήσουμε να πετύχουμε”.
Εμπόδιο στα σχέδια της Alpine να δανείσει τον Piastri είναι η έλλειψη πελατειακής ομάδας, μιας και καμία άλλη ομάδα στο grid δεν προμηθεύεται μονάδες ισχύος της Renault. Κάτι τέτοιο όμως, σύμφωνα με τον Rossi, δεν είναι αρκετό στο να αποτελέσει ανάχωμα για εν δυνάμει συμφωνία.
“Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να δομήσουμε σωστά την ομάδα μας και να έχουμε μια μονάδα ισχύος ικανή να ανταγωνιστούμε με τους άλλους στο grid”, υπογράμμισε ο CEO της Alpine.
“Αυτό έγινε. Ύστερα μπορεί να έχουμε ομάδες απ’ το grid ή και νέες εισόδους που να θέλουν να προμηθευτούν από εμάς μονάδες. Θα χαιρόμασταν να το δούμε αυτό και είναι η φυσική ροή των πραγμάτων”.
“Κάτι τέτοιο συνδέεται πλήρως όμως με τους οδηγούς; Φυσικά και παίζει ρόλο. Αλλά θα μπορούσα να το θέσω αλλιώς και να πω ότι δεν είμαι εναντίον του να κάνουμε συνεργασίες με ομάδες που δεν χρησιμοποιούν τον κινητήρα μας”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!