Η γαλλική ομάδα βρίσκεται σε συζητήσεις με αντίπαλες ομάδες ώστε να προμηθεύεται από αυτές μονάδες ισχύος από το 2026, εγκαταλείποντας την εργοστασιακή μονάδα της Renault.
Από το 2026 κι έπειτα, στην Alpine σκέφτονται να εγκαταλείψουν το status πλήρως εργοστασιακής ομάδας που έχουν με τις μονάδες ισχύος της Renault, έχοντας ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με αντίπαλους κατασκευαστές κινητήρων σχετικά με την πιθανότητα συνεργασίας και προμήθεια πελατειακών μονάδων αντ’ αυτού.
Ως μέρος της συνολικής αξιολόγησης του project της φέτος, στο πλαίσιο του πολύ δύσκολου ξεκινήματος στη σεζόν, προέκυψε πως η διοίκηση της Alpine αλλά και της Renault δεν έχουν αφήσει σενάριο που να μην εξετάσουν ώστε να βρουν τί μπορεί να ανατρέψει την κατάσταση.
Με την μονάδα ισχύος της Renault να υστερεί σε απόδοση από τους αντιπάλους της και χωρίς καμία εγγύηση πως αυτή η διαφορά θα κλείσει από το 2026, όταν ξεκινά ο νέος κύκλος κανονισμών για τους κινητήρες, αμφισβητείται εκ προοιμίου η αξία της τεράστιας επένδυσης για την εξέλιξη ενός πακέτου που εν τέλει δεν αποδίδει τα αναμενόμενα.
Γίνεται αντιληπτό πως, πλέον, υπάρχει πλάνο το οποίο εξετάζεται από τη Renault και περιλαμβάνει την πιθανότητα εγκατάλειψης του project κινητήρων και μετατροπής της Alpine σε μια πλήρως πελατειακή ομάδα.
Βάσει του Motorsport.com, ο επικεφαλής της Alpine, Bruno Famin, σκέφτεται το συγκεκριμένο σενάριο εδώ και αρκετές εβδομάδες, έχοντας κάνει συζητήσεις με κατασκευαστές για να εξετάσει τις εναλλακτικές του.
Ο πιο πιθανός προορισμός για την Alpine σε ένα τέτοιο σενάριο, χωρίς να δημιουργηθούν συγκρούσεις γύρω από τη Renault και τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι η Red Bull, η οποία από το 2026 θα έχει δικούς της, made in Milton Keynes, κινητήρες.
Ωστόσο, παρά τις συζητήσεις που έχουν γίνει με τους Κόκκινους Ταύρους, εκτιμάται πως οι πιθανότητες ενός τέτοιου deal είναι μικρές καθώς η Red Bull Powertrains θα καλούταν σε ένα τέτοιο σενάριο να παραδίδει κινητήρες σε τρεις ομάδες (Red Bull, VCARB και Alpine), κάτι που από πλευράς logistics είναι μεγάλος άθλος για ένα τόσο πρώιμο εγχείρημα.
Εάν το σενάριο Red Bull δεν ευδοκιμήσει, τότε ο πιο πιθανός προορισμός είναι η Mercedes, η οποία έχει το 2026 μια κενή θέση, λόγω της συμφωνίας της Aston Martin με τη Honda.
Οι συμφωνίες της Mercedes με ομάδες όπως η Aston αλλά και η McLaren δείχνουν πως οι Γερμανοί δεν φοβούνται να δώσουν τη μονάδα ισχύος τους σε άλλον κατασκευαστή στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς δεν βλέπουν μειονέκτημα από τη συγκεκριμένη συνεργασία στη F1.
Εάν η Alpine επιλέξει να πάει στον συγκεκριμένο δρόμο του πελατειακού κινητήρα και κανείς απ’ τους κατασκευαστές δεν θελήσει να προμηθεύσει κινητήρες, τότε μπαίνει στη θέση η F1 και οι κανονισμοί του σπορ. Βάσει αυτών, το άθλημα θα επιλέξει ένα προμηθευτή και αυτός θα είναι υποχρεωμένος να δώσει κινητήρες στα μονοθέσια της Alpine.
Σε μια τέτοια περίπτωση, η πιθανότερη επιλογή είναι η Honda, μιας και είναι ο μοναδικός κατασκευαστής αυτή τη στιγμή χωρίς δεύτερη ομάδα που να προμηθεύει με μονάδες.
F1 meets WEC 🤩
Supporting the #35 @SignatechAlpine car during Hyperpole 🙌 pic.twitter.com/x6FlsGHp6N
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 13, 2024
Παρά το γεγονός πως στο μέτωπο του κινητήρα τα πράγματα δείχνουν χλωμά, ο CEO της Renault, Luca de Meo, πρόσφατα ξεκαθάρισε πως το μέλλον της Alpine στη F1 ήταν εξασφαλισμένο, παρά το ενδιαφέρον πιθανών επενδυτών/αγοραστών.
Ωστόσο, σε συνέντευξή του στο Autocar, ξεκαθάρισε πως ουδέποτε η Renault κατάφερε πετυχημένα να ερμηνεύσει τους κανονισμούς για τις υβριδικές μονάδες, κάτι που της κόστισε σταθερά σε επίδοση όλα αυτά τα χρόνια.
“Όταν ξεκίνησε η υβριδική εποχή (το 2014), ο κινητήρας μας δεν ήταν καλός”, σχολίασε ο de Meo. “Πριν ήμασταν πρωταθλητές με τη Red Bull, αλλά με τα υβριδικά, τα πράγματα πήγαν στραβά”.
“Ακόμα και ο κινητήρας που εξελίξαμε το 2021 είχε μειονέκτημα περίπου 2 με 5 δέκατα στον γύρο. Και φέτος τα πήγαμε χάλια με το μονοθέσιο. Εάν συνδυάσεις όλα αυτά, τότε απέχουμε 1,5 δευτερόλεπτο από εκεί που θέλουμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!