Η Ferrari αποκάλυψε τα σχέδιά της να φέρει μια μεγάλη αναβάθμιση κινητήρα αργότερα μέσα στο 2021, όταν θα χρησιμοποιήσει τις τελευταίες διαθέσιμες μονάδες ισχύος για τη σεζόν.
Αν και έχουν τεθεί περιορισμοί σχετικά με το ομολογκάρισμα (homologation) των μονάδων ισχύος από τους κατασκευαστές, κάτι που τους περιορίζει σε μόλις μια αναβάθμιση από πέρυσι, έχει γίνει αντιληπτό πως η Ferrari δεν έχει μέχρι στιγμής φέρει όλες τις αναβαθμίσεις που επιτρέπεται για τη μονάδα ισχύος του 2021.
Ενώ άλλοι κατασκευαστές έφεραν τις αναβαθμίσεις τους στην αρχή του φετινού πρωταθλήματος και πλέον είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν με τον ίδιο κινητήρα, η Ferrari εξακολουθεί να χρησιμοποιεί κάποια εξαρτήματα από τον κινητήρα του 2020.
Έχοντας χρησιμοποιήσει μέχρι στιγμής μόνο κάποια αναβαθμισμένα εξαρτήματα, της επιτρέπεται άρα να φέρει νέα εξαρτήματα για κάποια μέρη του κινητήρα, κάτι που θα γίνει στην τελευταία “δωρεάν” μονάδα ισχύος που θα χρησιμοποιήσουν για φέτος οι Charles Leclerc και Carlos Sainz.
Αν και το πότε ακριβώς θα γίνει η εισαγωγή αυτών των αναβαθμίσεων δεν είναι σίγουρο, ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, επιβεβαίωσε πως αυτό δεν πρόκειται να συμβεί πριν το Ιταλικό Grand Prix στη Monza τον Σεπτέμβριο.
Αυτό σημαίνει πως η μονάδα ισχύος που θα χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί της ομάδας για το Βελγικό Grand Prix θα είναι του τωρινού spec. Σε αυτό εντάσσεται και η νέα μονάδα ισχύος του Leclerc, μιας και η προηγούμενη υπέστη ανεπανόρθωτη ζημιά μετά το Ουγγρικό Grand Prix.
Μιλώντας σχετικά με το πλάνο αναβαθμίσεων της ομάδας, ο Binotto δήλωσε: “Θα φέρουμε αναβαθμίσεις στη μονάδα ισχύος”.
“Απλά για να ξεκαθαρίσω τα πράγματα σχετικά με τους κανονισμούς του 2021: μπορείς το 2021 να φέρεις μια εντελώς νέα μονάδα ισχύος. Αυτό σημαίνει πως μπορείς να φέρεις αναβάθμιση σε όλα τα εξαρτήματα του κινητήρα, είτε πρόκειται για τη ΜΕΚ, είτε για το turbo, την MGU-H, τις μπαταρίες, την MGU-K κ.λπ.”.
“Αλλά στην αρχή της σεζόν δεν φτιάξαμε έναν εντελώς νέο κινητήρα. Έτσι, εξακολουθούν να υπάρχουν εξαρτήματα που είναι ίδια με τα περσινά”.
“Και θα φέρουμε αναβαθμίσεις των εξαρτημάτων αυτών. Έτσι, θεωρώ πως για εμάς αυτό θα είναι ένα σημαντικό βήμα προόδου για το τέλος της σεζόν”.
Με τη νέα μονάδα ισχύος να μην έρχεται πριν το τέλος του Ιταλικού Grand Prix, η Ferrari έχει αρχίσει να προετοιμάζεται για δύο δύσκολους αγώνες σε Monza και Spa, δεδομένου ότι πρόκειται για δύο πίστες όπου οι κινητήρες κάνουν τη διαφορά.
Αναφερόμενος στις προοπτικές της ομάδας στα δύο αυτά Grand Prix, ο Binotto δήλωσε: “Θα είναι δύσκολοι αγώνες για μας, επειδή υστερούμε 7 δέκατα από τους πρώτους και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της υστέρησης, τουλάχιστον το 60%, έρχεται από τον κινητήρα”.
“Υστερούμε στο κομμάτι αυτό σε σχέση με τους καλύτερους και έτσι θεωρούμε πως βρισκόμαστε πίσω από τη Mercedes και τη Honda αυτή τη στιγμή”.
“Σε μια πίστα όπως το Βέλγιο, εάν δείτε τις προσομοιώσεις μας, είναι πίστες όπου ο κινητήρας παίζει μεγάλο ρόλο και σε ένα γύρο κατατακτηρίων θεωρώ πως η διαφορά θα είναι σημαντική”.
Σχετικά με τους κανονισμούς που έχουν τεθεί σε ισχύ για τις μονάδες ισχύος φέτος, στον απόηχο των οικονομικών δυσκολιών των ομάδων λόγω COVID-19, οι αναβαθμίσεις που μπορούν να υπάρχουν στις μονάδες ισχύος είναι μόνο μία.
Για φέτος, οι κανονισμοί αναφέρουν πως μπορεί μια αναβάθμιση να έρθει οποιαδήποτε στιγμή μέσα στη σεζόν, όποτε επιλέξουν οι ομάδες να το κάνουν.
Το Παράρτημα 2 των Τεχνικών Κανονισμών της F1 αναφέρει σχετικά με την εξέλιξη των κινητήρων: “Από το 2021 και έπειτα, μία εξελιγμένη έκδοση του κινητήρα είναι εφικτή μεταξύ του τέλους της προηγούμενης σεζόν και του τέλους της παρούσας σεζόν”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!