Σε αποδοχή της παράβασής τους σχετικά με το cost cap προχώρησαν πριν λίγη ώρα και επίσημα οι Red Bull και Aston Martin, με τα αποτελέσματα να αναμένονται να δουν τη δημοσιότητα την Παρασκευή.
Μετά την Aston Martin, και η Red Bull ήρθε σε Συμφωνία Αποδοχής Παράβασης με τη FIA, κάτι που επικυρώνει επί της ουσίας το ότι η ομάδα αναγνωρίζει ότι έχει προβεί σε ατόπημα και αποδέχεται τις όποιες κυρώσεις επέλθουν.
Με την Aston Martin επίσης να έχει έρθει στη συγκεκριμένη Συμφωνία, οι λεπτομέρειες αναφορικά με τις παραβάσεις των δύο ομάδων αναμένονται να δημοσιευτούν αύριο, ημέρα Παρασκευή.
Η FIA αναμένεται να εξηγήσει τις περιοχές που τέθηκαν υπό αμφισβήτηση και για τις δύο ομάδες, ενώ θα αναφερθούν και οι επιβαλλόμενες ποινές σε αμφότερες.
Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, είχε εκτενείς συζητήσεις με τον Mohammed Ben Sulayem, Πρόεδρο της FIA, στο GP των ΗΠΑ, αν και τεχνικά οι συζητήσεις αυτές ήταν εκτός των επίσημων διεργασιών.
Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές τέθηκαν σε προσωρινή παύση μετά την απώλεια του συνιδρυτή της Red Bull, Dietrich Mateschitz, ωστόσο επανεκκίνησαν αυτή την εβδομάδα.
Η Red Bull έχει βρεθεί ένοχη και για διαδικαστικές παραβάσεις αλλά και για “μικρά” έξοδα εκτός πλαφόν, με την περίσσεια αυτή να πιστεύεται πως βρίσκεται κοντά στις 1,8 εκατ. λίρες. Αναμένεται λοιπόν στους Κόκκινους Ταύρους να δοθούν τόσο οικονομικές όσο και αγωνιστικές ποινές.
Γίνεται κατανοητό πως οι τελευταίες θα περιλαμβάνουν περιορισμούς στην αεροδυναμική εξέλιξη ενόψει 2023. Ως πρωταθλητές Κατασκευαστών, η ομάδα θα έχει ήδη μικρότερο χρόνο σε αεροσήραγγα και CFD από τις υπόλοιπες ομάδες, με τη διαφορά αυτή να μεγεθύνεται μετά την ποινή που αναμένεται να έρθει.
Για τη Red Bull, το θέμα που πιστεύεται πως βρέθηκε υπό αμφισβήτηση ήταν τα έξοδα για το catering στο εργοστάσιο της ομάδας και η σίτιση του προσωπικού που δεν τίθεται υπό το πλαφόν, οι αναρρωτικές άδειες και η διαχείριση των επιπλέον εξαρτημάτων στο τέλος του 2021 και η κατανομή αυτών στο τμήμα κληρονομιάς της ομάδας.
Πιστεύεται επίσης πως ίσως υπάρχουν και λογιστικά ζητήματα που έχουν προκύψει.
Ερωτώμενος την προηγούμενη εβδομάδα από το Motorsport.com για το ζήτημα των επιπλέον εξαρτημάτων, ο Horner δήλωσε πως “είχε επιπτώσεις επταψήφιου αριθμού στα λογιστικά που υποβάλλαμε”, κάτι που δείχνει πως ήταν και ο πρωταγωνιστικός παράγοντας στην υπέρβαση του ορίου του μπάτζετ από την ομάδα.
Επίσης, ο Βρετανός απέρριψε την άποψη πως η Red Bull κέρδισε σε ρυθμό από την υπέρβαση αυτή του πλαφόν.
“Αυτό που θα πρέπει να θυμάστε είναι πως η κατάθεση των λογιστικών μπορεί να περιλαμβάνει και 75.000 μονάδες. Έτσι, υπάρχει τεράστιος όγκος δεδομένων που θα πρέπει να μπουν σε αυτές τις λογιστικές υποβολές και θεωρώ πως είναι φυσικό στην πρώτη χρονιά που μπήκαν αυτοί οι πολύ περίπλοκοι κανονισμοί, να είναι σχεδόν αδύνατο να τα κάνεις όλα σωστά. Σχεδόν αδύνατο”.
Η Aston Martin από τη μεριά της βρέθηκε ένοχη για διαδικαστικά παραπτώματα, το οποίο θεωρείται πως σχετίζεται με φορολογικό ζητήματα του Ηνωμένου Βασιλείου που η ομάδα τα εξέλαβε διαφορετικά εν συγκρίσει με τις F1 και FIA.
Η ποινή που θα δοθεί στην ομάδα του Lawrence Stroll αναμένεται να είναι μόνο οικονομικής φύσεως, όπως έγινε και με τη Williams όταν κρίθηκε πως είχε προβεί σε διαδικαστική παράβαση, καταθέτοντας έγγραφα μετά την εκπνοή της προθεσμίας φέτος.
“Θεωρώ πως είναι ένα αρκετά περίπλοκο πακέτο κανονισμών”, σχολίασε στο Austin επί του θέματος ο Mike Krack. “Και δεν είναι εκνευριστικό, απλά μας δείχνει πως θα πρέπει στο μέλλον να κάνουμε καλύτερη δουλειά, ώστε να μην αντιμετωπίζουμε ξανά τέτοια θέματα”.
“Αλλά στο τέλος της ημέρας, θεωρώ πως πιθανώς το πιο σημαντικό είναι ότι ως ομάδα το πιάσαμε το πλαφόν. Τα υπόλοιπα είναι διαδικαστικά”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!