Σε δηλώσεις του σε Αυστριακό μέσο ενημέρωσης, ο Δρ. Hemlut Marko αποκάλυψε ότι σύντομα θα βρεθεί στην Ιαπωνία για να συζητήσει με την Honda περί της επιστροφής της από το 2026. Παράλληλα αποκάλυψε ότι επαφές υπήρξαν παλιότερα και με την Ferrari για να προμηθεύει την ομάδα με κινητήρες!
Ο σύμβουλος της Red Bull, Δρ. Helmut Marko, αποκάλυψε ότι σύντομα θα ταξιδέψει στην Ιαπωνία για να ξαναρχίσει συνομιλίες με τη Honda, με την αυτοκινητοβιομηχανία να δείχνει ένα φαινομενικό ενδιαφέρον να επιστρέψει στο άθλημα.
Η Honda αποχώρησε επίσημα από το πρωτάθλημα στο τέλος της περασμένης σεζόν, αλλά συνεχίζει να προσφέρει υποστήριξη στη Red Bull μέσω της συνεργασίας μεταξύ των Αυστριακών και της Honda Racing Corporation.
Ο κατασκευαστής συνεχίζει να παρέχει υποστήριξη στη Red Bull, επειδή οι μονάδες ισχύος τους βασίζονται στο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας. Ωστόσο, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών μεταξύ της Red Bull και της Porsche, η Honda φέρεται να θέλει να επιστρέψει.
Είχε βγει προς τα έξω, ότι η Porsche θα προμήθευε τη Red Bull με μονάδες ισχύος από το 2026, όταν θα εισαχθούν οι νέοι κανονισμοί κινητήρα. Ωστόσο, αποκαλύφθηκε από τους Αυστριακούς ότι οι Γερμανοί ουσιαστικά απαιτούσαν πάρα πολλά για να συμφωνήσουν στη συνεργασία. Η Porsche ήθελε όχι μόνο το 50% της ομάδας, αλλά και τον καθολικό έλεγχο των PU της.
Και οι δύο αυτοί τομείς ήταν ζητήματα για τη Red Bull, με την Αυστριακή ομάδα να μην είναι πρόθυμη να εγκαταλείψει τόσο μεγάλο ποσοστό, αλλά και να έχει πρόσφατα ανοίξει το δικό της τμήμα μονάδας ισχύος.
Ο Marko εξήγησε ότι στην πραγματικότητα το σκεπτικό για το άνοιγμα ενός τμήματος κινητήρων προέκυψε αφού έμεινε με άδεια χέρια μακροπρόθεσμα μετά την αποχώρηση της Honda.
Μάλιστα ο Marko αποκάλυψε, η Red Bull μίλησε ακόμη και στους ανταγωνιστές της στη Ferrari για μια συμφωνία μονάδας ισχύος!
«Όταν η Honda ανακοίνωσε την απόσυρσή της, δεν είχαμε πολλές επιλογές», είπε ο Marko σε Αυστριακό μέσο ενημέρωσης. «Μιλήσαμε ακόμα και με τη Ferrari εκείνη την εποχή.»
«Αλλά μπορείτε εύλογα να φανταστείτε ότι αν είχαμε έναν κινητήρα Ferrari τώρα, πιθανότατα δεν θα λειτουργούσε όπως ένας εργοστασιακός κινητήρας σε μια Ferrari».
Με τη Honda να αποχωρεί, την Porsche να απαιτεί πάρα πολλά και τη Ferrari ξεκάθαρα εκτός κάδρου, οι ηγέτες του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών σκοπεύουν να έχουν τον 100% δικό τους κινητήρα από το 2026.
Ο Marko αποκάλυψε ότι η ομάδα που ασχολείται με το project και είναι γεμάτη από τους «καλύτερους ανθρώπους», συμπεριλαμβανομένων πρώην υπαλλήλων της Mercedes, έχει ήδη δημιουργήσει το πρώτο της πρωτότυπο του 2026, κάτι που περιγράφει ως ένα εκπληκτικό επίτευγμα.
«Φτιάξαμε το δικό μας εργοστάσιο σε χρόνο ρεκόρ», είπε ο Marko. «Ο πρώτος κινητήρας ήδη λειτουργεί στον πάγκο δοκιμών. Προσλάβαμε 300 κορυφαίους ειδικούς, μερικοί από τους οποίους ήταν επίσης πρώην υπάλληλοι της Mercedes-Benz. Φυσικά θέλουμε τους καλύτερους ανθρώπους.»
«Δεν έχουμε ακόμη την τεχνογνωσία στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, αλλά έχουν ήδη γίνει επαφές για να γίνουμε οι καλύτεροι και σε αυτόν τον τομέα. Είμαστε ανεξάρτητοι, μπορούμε να κάνουμε τα πάντα ανεξάρτητα.»
«Αλλά είμαστε επίσης ανοιχτοί σε μια συνεργασία για να μειώσουμε την προσπάθεια για τη Red Bull. Υπάρχουν συζητήσεις με τη Honda, η οποία πλέον ενδιαφέρεται να ξανασυνεργαστεί. Αλλά πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε το DNA της Red Bull να μην αλλοιωθεί. Αφορά πρωτίστως την απίστευτη ευελιξία μας να αντιδρούμε εξαιρετικά γρήγορα σε μια συνεχώς εναλλασσόμενη κι εξελισσόμενη αγορά.»
Ο Δρ.Helmut Marko δήλωσε στο τέλος, πως θα βρεθεί στην Ιαπωνία το επόμενο χρονικό διάστημα για να διαπραγματευτεί την εκ νέου εμπλοκή της Honda στα δρώμενα της Formula 1 με την ομάδα της Red Bull.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!