O διευθυντής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto, απέδωσε το κακό πρώτο pit stop του Carlos Sainz στο Ολλανδικό Grand Prix σε «εντολή της τελευταίας στιγμής» για αλλαγή ελαστικών.
Ο Sainz βρισκόταν τρίτος στους πρώτους εκ των 72 γύρων, μπροστά από την επιτιθέμενη Mercedes του Lewis Hamilton, πριν ο αγώνας του οδηγού της Ferrari καταρρεύσει στα pits.
Με σκοπό την την αντιμετώπιση του γρήγορου ρυθμού του Hamilton με τα μεσαία ελαστικά, η Ferrari επέλεξε να αντιδράσει καλώντας τον Sainz να μπει για pit stop, επιχειρώντας να διατηρήσει τη θέση του στην κατάταξη.
Ωστόσο, η εντολή αυτή δόθηκε ενώ ο Sainz έπαιρνε την τελευταία στροφή, το οποίο οδήγησε σε ένα καταστροφικό pit stop, καθώς οι μηχανικοί της Ferrari δεν είχαν καταφέρει να έχουν έτοιμο το πίσω αριστερό ελαστικό.
Το μεγάλο σε διάρκεια stop έριξε τον Sainz πίσω, στις τελευταίες θέσεις της πρώτης δεκάδας, όταν τελικά βγήκε ξανά στην πίστα.
Όταν του ζητήθηκε να εξηγήσει τι έγινε με το pit stop του Sainz, το οποίο ο Binotto αποκάλεσε «χαοτικό» σε εκείνη τη φάση, ο διευθυντής της Ferrari δήλωσε «Στο πρώτο του, αυτό που έγινε ήταν ότι ξέραμε πως ο Lewis ετοιμαζόταν για pit stop το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε undercut.
Προσπαθήσαμε απλά να κινηθούμε πριν από αυτόν, που ήταν ο καλύτερος τρόπος να διατηρήσουμε τη θέση μας στην κατάταξη, επειδή ξέραμε ότι ο Lewis ήταν πολύ γρήγορος σε εκείνο το stint του αγώνα.»
Η αντίδραση αυτή, ωστόσο, ήρθε σε πολύ κακή χρονική συγκυρία για την ομάδα.
«Όταν είδαμε τους μηχανικούς της Mercedes να βγαίνουν στο pit lane καλέσαμε μέσα τον οδηγό μας, αλλά τότε βρισκόταν στην τελευταία στροφή και ήταν πολύ αργά για να προετοιμαστούν οι δικοί μας μηχανικοί. Ήταν μια πολύ αργοπορημένη εντολή, βάσει της κρίσης μας.»
Ο Sainz τελικά θα έφτανε στην καρό σημαία πέμπτος, πριν υποβιβαστεί στην όγδοη θέση ύστερα από ποινή πέντε δευτερολέπτων, την οποία δέχτηκε για επικίνδυνη απελευθέρωση του μονοθεσίου στο pit lane μετά το δεύτερο stop του.
Ο Binotto δήλωσε ότι θεωρεί τη συγκεκριμένη ποινή «πολύ αυστηρή,» καθώς ο οδηγός του βρέθηκε στην πορεία της διερχόμενης Alpine του Fernando Alonso λόγω της τοποθέτησης των μηχανικών της McLaren που δούλευαν πάνω στο μονοθέσιο του Lando Norris στο μπροστινό pit box.
«Στο δεύτερο με την επικίνδυνη απελευθέρωση και την ποινή που κόστισε αρκετά στον Carlos, νομίζω ότι η απόφαση της FIA και των αγωνοδικών είναι πολύ αυστηρή,» πρόσθεσε.
«Ο λόγος είναι ότι, όταν μπήκε στο box, η McLaren πέρασε δίπλα και κρατήσαμε τον Carlos στη θέση του επειδή ξέραμε ότι θα ήταν επικίνδυνο να τον αφήσουμε να φύγει εκείνη τη στιγμή.
Περιμέναμε μέχρι να έχουμε τον κατάλληλο χώρο με την Alpine που ερχόταν και τότε τον αφήσαμε να φύγει.»
Η κίνηση αυτή, δυστυχώς, σχεδόν οδήγησε σε σύγκρουση με τον Alonso, καθώς ο Sainz στη συνέχεια υποχρεώθηκε να σταματήσει το μονοθέσιο προκειμένου να αποφύγει μηχανικούς της McLaren.
«Μετά από αυτό χρειάστηκε να επιβραδύνει και σχεδόν να σταματήσει γιατί οι μηχανικοί της McLaren κινούνταν γύρω από το μονοθέσιό τους και προκειμένου να μην τους βάλει σε κίνδυνο έμεινε σχεδόν ακίνητος, ενεργοποιώντας και το anti-stall.
Η απελευθέρωσή του στο pit lane δεν ήταν επικίνδυνη, ήταν ασφαλής. Το πως αντέδρασε ο Carlos ήταν ασφαλές, και για αυτό πιστεύω ότι συνολικά η απόφαση ήταν αυστηρή.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!