Το 2022, η Alpine δεν κατάφερε να βρεθεί μαζί με τις τρεις αμιγώς εργοστασιακές ομάδες, τερμάτισε όμως 4η, δείχνοντας πως η δυναμική ενός in-house κινητήρα είναι μεγάλη.
Η A522 ήταν ένα μονοθέσιο που προφανώς και δεν ήταν το καλύτερο του grid, ωστόσο έδειχνε να παρουσιάζει αρετές σε περιπτώσεις όπως στις στροφές χαμηλών ταχυτήτων και στις πίστες μεγάλης αεροδυναμική αποδοτικότητας. Εν τέλει, ήταν αρκετά καλό ώστε η Renault να αναδειχθεί νικήτρια στο midfield.
Μετά από τρεις σερί σεζόν με τερματισμούς στην 5η θέση, τόσο ως Renault όσο και ως Alpine, η ομάδα του Enstone κατάφερε το 2022 να κάνει το συμβολικό βήμα παραπάνω, τερματίζοντας 4η, μπροστά από τη McLaren, με την οποία πάλεψε κυρίως για τη συγκεκριμένη θέση. Στο περσινό της ταξίδι, η Alpine πέτυχε συνολικά 173 βαθμούς, 18 περισσότερους από το 2021, όπου πάλι έγιναν 22 αγώνες.
Αυτό αποτέλεσε πρόοδο για τη γαλλική ομάδα, ωστόσο όχι απόλυτη. Εξ’ άλλου, και το 2018 η ομάδα τερμάτισε 4η, ενώ το 2020 πέτυχε περισσότερους βαθμούς σε λιγότερους μάλιστα αγώνες από το 2022, χωρίς το format των Sprint να έχει εισαχθεί τότε.
Ωστόσο, για τις ομάδες που πάντα βρίσκονται γύρω από τις παρυφές του top-6, η συνολική συγκομιδή βαθμών μπορεί να αποτελέσει παραπλανητικό στατιστικό. Μόλις ένας με δύο απρόβλεπτοι αγώνες μέσα σε μια σεζόν αρκούν ώστε να φέρουν τερματισμούς εντός του βάθρου για τις ομάδες αυτές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε και η νίκη του Esteban Ocon στην Ουγγαρία το 2021. Τέτοια αποτελέσματα, τα οποία θεωρούνται “outliers” με την αυστηρή έννοια της στατιστικής, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τη θέση μιας ομάδας στο τέλος της σεζόν.
Να σημειωθεί πως η περσινή συγκομιδή της Alpine επηρεάστηκε αρνητικά από αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας, τα οποία έπληξαν ιδιαίτερα τον Fernando Alonso. Από την άλλη, οι δυσκολίες της McLaren στο να επιλύσει προβλήματα που συνάντησε πριν καν η σεζόν ξεκινήσει, συν τις κακές εμφανίσεις του Daniel Ricciardo, άφησαν τον Lando Norris να τραβά μόνος του το “κουπί” στο Woking.
Συνολικά, το 2022 ήταν μια θετική αλλά όχι θεαματική σεζόν για την Alpine. Αποτελεί, όμως, ένα καλό σημείο ώστε η ομάδα να χτίσει, καθώς το άθλημα μπαίνει στη δεύτερη σεζόν των νέων αεροδυναμικών κανονισμών.
Στη Renault, όμως, δεν θέλουν να παλεύουν συνεχώς για τη θέση του best of the rest. Στην τελική, είναι μια πλήρως εργοστασιακή ομάδα. Γι’ αυτό πριν τις αρχές του 2022, τέθηκε ο στόχος των “100 αγώνων”, που οι Γάλλοι εκτιμούν ότι είναι ο καιρός που θα απαιτηθεί ώστε η ομάδα να τα βάλει με τους πρώτους επί ίσοις όροις.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισε η ομάδα πέρυσι ήταν αυτό της αξιοπιστίας. Ήταν, όμως, ένα πρόβλημα που στην Alpine το περίμεναν, δεδομένου ότι έδωσαν αρχικά έμφαση στην επίδοση, δουλεύοντας πάνω στην αξιοπιστία σε δεύτερο χρόνο, μιας και το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων επιτρέπει τέτοιου τύπου βελτιώσεις.
“Είχαμε κάποια προβλήματα αξιοπιστίας”, δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας, Otmar Szafnauer. “Ανυπομονώ να τα λύσουμε, επειδή επιτρέπεται να γίνει αυτό”.
“Από πλευράς κινητήρα, μπορείς να προβείς σε τέτοιες αλλαγές και να έχεις έναν πιο αξιόπιστο κινητήρα, αν και κάποια από τα περσινά ζητήματα δεν ήταν του κινητήρα, ήταν βοηθητικά μέρη. Πρέπει, ωστόσο, να τα ανασχεδιάσουμε και να διορθώσουμε την κατάσταση”.
Ο Szafnauer περιμένει αυτές οι αλλαγές να αποδώσουν το 2023. “Θεωρώ πως εάν τα λύσουμε, με την εξέλιξη των κινητήρων παγωμένη, και έχω κάθε αισιοδοξία πως θα το πετύχουμε, του χρόνου θα πετύχουμε περισσότερους βαθμούς. Πιθανώς ακούσατε τον Fernando όταν είπε πως θα είχε 60 περισσότερους βαθμούς ή κάτι τέτοιο”.
“Σίγουρα πρόκειται για πολλούς βαθμούς, διψήφιο άθροισμα. Θα μπορούσαμε να έχουμε 50 ή 70 περισσότερους, κάτι τέτοιο. Εάν απλά λύσουμε την αξιοπιστία και τα επίπεδα επίδοσης μείνουν ίδια σχετικά, τότε θα πρέπει να βελτιωθούμε συνολικά”.
“Πρέπει, όμως, να βρούμε και επίδοση. Είναι δυσκολότερο να γίνει κάτι τέτοιο από την πλευρά του κινητήρα, εξαιτίας του παγώματός του. Θα πρέπει να το πετύχουμε λοιπόν μέσω του σασί, αλλά και δύο οδηγών που θα βαθμολογούνται συνεχώς”.
Pre-season preparations at Enstone 👊#Alpine pic.twitter.com/jnAF21As6j
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) January 19, 2023
Ο Szafnauer έφερε μια σημαντική αλλαγή στη φιλοσοφία της Alpine κατόπιν της έλευσής του, η οποία θεωρεί πως θα συνεχίσει να αποφέρει καρπούς και το 2023.
“Ένα από τα μεγάλα πράγματα που άλλαξα όταν πρωτοήρθα ήταν το πόσο πολύ μας έπαιρνε σε χρόνο ώστε να φέρουμε αναβαθμίσεις στην πίστα”, τόνισε ο Szafnauer. “Μας έπαιρνε πολύ χρόνο, περισσότερο σε σχέση με άλλες ομάδες απ’ τις οποίες πέρασα”.
“Αναθέσαμε λοιπόν σε μια ομάδα να εξετάσει το πώς μπορούμε να κάνουμε τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο, ταυτοχρόνως, να φέρνουμε αναβαθμίσεις λίγο πιο γρήγορα από την αεροσήραγγα, να ξεκινάμε το κομμάτι της κατασκευής λίγο νωρίτερα, ίσως και με το κόστος του να πρέπει να προχωρήσουμε σε αλλαγές μετέπειτα, επειδή τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν, άλλα συνήθως όχι. Θα γλιτώσουμε έτσι χρόνο”.
“Ένα από τα μεγάλη οφέλη ήταν πως μπορούσαμε να φέρουμε νέο πάτωμα στον μισό χρόνο απ’ ότι παλιά. Πιθανώς το πάτωμα συνεισφέρει περισσότερο απ’ όλα στην παραγωγή κάθετης δύναμης. Εάν μπορείς να φέρεις πατώματα ταχύτερα, θεωρώ πως φέραμε συνολικά τέσσερις διαφορετικές εκδοχές στο πάτωμα, με την καθεμία να έχει παραχθεί σε 5 κομμάτια, τότε αυτό είναι κέρδος”.
Τέλος, ο Szafnauer παραδέχτηκε πως η Alpine στερείται ορισμένων, ανώτερων, πόρων που έχουν άλλες ομάδες, όπως είναι, για παράδειγμα ένας εξελιγμένος προσομοιωτής. “Πρέπει να επενδύσουμε σε εργαλεία, δεν βρισκόμαστε ακόμα στο σημείο που θέλουμε. Θεωρώ πως οι άλλες ομάδες έχουν προχωρήσει πολύ με τους προσομοιωτές τους”.
“Πρέπει να συμβαδίσουμε μαζί τους εάν θέλουμε να παίρνουμε καλύτερες αποφάσεις ταχύτερα μέσω των προσομοιώσεων, χωρίς να θέλουμε χρόνο στην πίστα για να αποφασίσουμε. Ναι, είναι πιο εξελιγμένοι στο κομμάτι αυτό. Προσπαθούμε να συμβαδίσουμε”.
Τη φετινή σεζόν, η οποία αρχίσει σε λίγες μόλις εβδομάδες, η Alpine θα προσπαθήσει να κάνει το βήμα παραπάνω και να βρεθεί πιο κοντά στις Red Bull, Ferrari και Mercedes, ανανεωμένη στο κομμάτι των οδηγών, με τον Esteban Ocon να πλαισιώνεται από τον υποσχόμενο και αρκετά ταλαντούχο, Pierre Gasly.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!