Ο επικεφαλής της McLaren Formula 1, Andrea Stella, θεωρεί ότι η ποινή του Lando Norris στο Grand Prix Καναδά προέκυψε ως «νέο σημείο αναφοράς» από τη FIA για τέτοιες καταστάσεις.
Ο Stella δήλωσε ότι η ομάδα βρέθηκε προ εκπλήξεως ακούγοντας ότι επιβλήθηκε ποινή στον οδηγό της για αντιαθλητική συμπεριφορά, με τον Norris να κατηγορείται ότι επιβράδυνε υπερβολικά κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας που προκάλεσε η επαφή του George Russell με τον τοίχο, για να μπορέσει η ομάδα να τον βάλει για αλλαγή ελαστικών αμέσως μετά τον Oscar Piastri, χωρίς απώλεια χρόνου.
Οι κανόνες, κατά γράμμα, απαγορεύουν στους οδηγούς να επιβραδύνουν για τέτοιο σκοπό στο pit lane. Ο Norris ωστόσο έκοψε ρυθμό εντός πίστας, μειώνοντας ταχύτητα στην τελευταία φουρκέτα και υποχρεώνοντας σε καθυστέρηση τον Alex Albon πίσω του, που επίσης σκόπευε να μπει για αλλαγή ελαστικών.
Οι αγωνοδίκες αναφέρθηκαν στον ασύρματο της McLaren στην έρευνά τους για το συμβάν. Βάσει της επικοινωνίας μεταξύ οδηγού και ομάδας, αποφάσισαν ότι, αν και η McLaren δεν είχε πει ξεκάθαρα στον Norris να επιβραδύνει, του είχε δώσει αρκετές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της διαφοράς του από τον Piastri, ώστε ο Βρετανός να καταλάβει τι αναμενόταν να κάνει.
«Lando, αυτοκίνητο ασφαλείας, αυτοκίνητο ασφαλείας. Είσαι το δεύτερο μονοθέσιο, είσαι το δεύτερο μονοθέσιο. Ο Oscar στα τρία.»
Συνήθως, για τέτοια συμβάντα, οι αγωνοδίκες επικαλούνται τον κανονισμό περί άσκοπα αργής οδήγησης, αλλά εδώ αναφέρθηκαν στο Διεθνή Αθλητικό Κώδικα και στο κομμάτι που μιλά για «οποιαδήποτε παραβίαση των αρχών του δίκαιου ανταγωνισμού, συμπεριφορά με αντιαθλητικό πνεύμα ή προσπάθεια να επηρεαστούν τα αποτελέσματα ενός διαγωνισμού, με τρόπο που αντιτίθεται στην αθλητική ηθική.»
Το αποτέλεσμα αυτού ήταν μια ποινή 5 δευτερολέπτων, που κόστισε ακριβά στον Norris καθώς τον έριξε από την 9η θέση και τους βαθμούς στη 13η μετά τον τερματισμό.
Βάσει αυτής της ασυνήθιστης προσέγγισης και συγκεκριμένα της αναφοράς σε αντιαθλητική συμπεριφορά – ένας όρος που σπανιότατα χρησιμοποιείται στις αποφάσεις των αγωνοδικών εκτός περιπτώσεων ασπρόμαυρης σημαίας – η McLaren πιστεύει ότι η FIA ίσως θέλει να θέσει νέο σημείο αναφοράς και προηγούμενο για περιπτώσεις όπως το double stacking.
«Στην πραγματικότητα, πήγαμε και μιλήσαμε στους αγωνοδίκες αμέσως μετά τον αγώνα επειδή νομίζαμε ότι αυτές οι ταχύτητες πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας ή ακόμα και με εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας δε θα ήταν λογική παράβαση,» δήλωσε ο Stella.
«Υπάρχει πιθανότητα οι αγωνοδίκες να θέλουν να θέσουν νέα σημεία αναφοράς. Συνεχίζουμε να το συζητούμε μαζί τους.
Στην τελική, εμπιστευόμαστε την κρίση τους αλλά κοιτάμε για άλλη μια φορά αυτήν τη στιγμή που μιλάμε τη συμπεριφορά του Lando, επειδή τελειώσαμε αυτόν τον αγώνα πολύ ξαφνιασμένοι που αυτό προκάλεσε ποινή.»
Χωρίς να κατηγορήσει ευθέως τους αγωνοδίκες, ο Stella άφησε να εννοηθεί ότι η ομάδα ήταν θύμα νέας προσέγγισης.
«Είναι μια από αυτές τις περιπτώσεις που πρέπει πραγματικά να μπεις σε πολλές λεπτομέρειες πριν εκφράσεις απόλυτες απόψεις. Οπότε αφήστε με να κάνω τις διαδικασίες δέουσας επιμέλειας,» ανέφερε.
«Καταλαβαίνουμε τη θέση των αγωνοδικών. Καταλαβαίνουμε ότι μπορεί να θέλουν να θέσουν προηγούμενο ώστε να υπάρχει κάποια νέα μορφή ερμηνείας του τρόπου που πρέπει να οδηγείς πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Αν αυτή είναι η προσέγγιση, έχει καλώς. Αλλά είναι λίγο κρίμα το ότι εμπλεκόμαστε σε αυτόν τον καθορισμό νέου προηγουμένου.»
Ο επικεφαλής της McLaren πρόσθεσε ότι δε γνώριζε κάτι για αλλαγή στην αντιμετώπιση των θεμάτων του double stacking από τη FIA.
«Όχι από όσο ξέρω. Αλλά όπως είπα, αφήστε με να κάνω τις διαδικασίες δέουσας επιμέλειας, επειδή κατά τη διάρκεια του αγώνα μπορείς να κοιτάξεις λίγο τέτοιες λεπτομέρειες, αλλά εξακολουθεί να εκτυλίσσεται ένας αγώνας. Μαχόμασταν επίσης για βαθμούς,» απάντησε ο Stella.
«Και επίσης, νομίζω ότι αν θα μπορούσαμε να έχουμε προσπεράσει αντί να μας μπλοκάρουν, τότε θα είχαμε καλύψει τα πέντε δευτερόλεπτα.
Οπότε κάνουμε κάποια από τη δουλειά που δεν μπορούσαμε να κάνουμε κατά τη διάρκεια του αγώνα όσον αφορά το να εξετάσουμε ακριβώς τα γεγονότα που συνδέονται με αυτό το επεισόδιο.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!