Το κυβερνών σώμα της Formula 1 θα προχωρήσει στην εφαρμογή μιας σειράς αλλαγών μετά και τα προβλήματα που ανέκυψαν στο Ιαπωνικό GP πριν δύο εβδομάδες.
Αρκετοί οδηγοί εξέφρασαν ανοιχτά την αντίθεσή τους για την είσοδο του γερανού στην πίστα υπό βρεγμένες συνθήκες και με μονοθέσια εντός της, ώστε να ανακτήσει την F1-75 του Carlos Sainz μετά το ατύχημα του Ισπανού στον πρώτο γύρο.
Μιλώντας την Πέμπτη στη συνέντευξη τύπου ενόψει του GP των ΗΠΑ στο Austin, ο Charles Leclerc δήλωσε επί του θέματος: “Θεωρώ πως όλοι το καταστήσαμε σαφές στη FIA, δεν θέλουμε να δούμε ξανά κάτι τέτοιο. Το 2014, χάσαμε προφανώς τον Jules (Bianchi) από μια παρόμοια κατάσταση και ήμασταν πολύ ξεκάθαροι ενώπιον της FIA πως δεν το θέλουμε πάλι αυτό και θεωρώ πως κατάλαβαν…Πάντα έχουμε συζητήσεις μετά από τους αγώνες και φυσικά αυτή μας η δήλωση ήταν μέρος των συζητήσεων που έγιναν”.
Η FIA ξεκίνησε έρευνα για όσα έγιναν στη Suzuka και τις ενέργειες επί των περιστατικών, με τον Πρόεδρό της, Mohammed Ben Sulayem να συναντά αρκετούς οδηγούς, όπως τον Pierre Gasly που ενεπλάκη ενεργά στο περιστατικό με τον γερανό, αλλά και τον George Russell, Πρόεδρο του Οργανισμού Οδηγών Grand Prix (GPDA).
Η FIA σχολίασε πως, αν και εστίασε στην ασφαλή αποκομιδή της Ferrari του Sainz, ο Gasly, που μόλις είχε βγει απ’ τα pit μετά από αλλαγή εμπρός πτέρυγας, “δεν έγινε άμεσα αντιληπτός”.
Ο Gasly μπήκε ξανά στην πίστα και άρχισε να οδηγεί υπό τον ρυθμό που υποδεικνύει η είσοδος SC, ώστε να βρεθεί πίσω από τους υπόλοιπους οδηγούς. Καθώς προσέγγισε τη Στροφή 12, άνθρωποι της πίστας δούλευαν εκεί με τον γερανό.
“Η επιτροπή εξέτασης αναγνώρισε πως το να υπάρχουν τέτοιοι γερανοί αποκομιδής εντός της Suzuka υπό βροχερές συνθήκες είναι ένα ευαίσθητο γεγονός, υπό το φως περασμένων γεγονότων”, αναφέρει σε δήλωσή της η FIA.
“Η επιτροπή αποφάσισε πως, εκ των υστέρων, καθώς οι καιρικές συνθήκες άλλαζαν, θα ήταν πιο σώφρον να έχει καθυστερήσει η περισυλλογή του μονοθεσίου από τα οχήματα πλησίον της πίστας”.
Ενόψει του GP των ΗΠΑ, η FIA, υπό το πρίσμα όσων έγιναν στη Suzuka, προχωρά στις παρακάτω ενέργειες:
- Η FIA θα ειδοποιήσει τις ομάδες μέσω του επίσημου συστήματος μηνυμάτων ώστε να τις ενημερώσει για ύπαρξη οχήματος ανάκτησης στην πίστα. Αυτές με τη σειρά τους είναι υποχρεωμένες να ενημερώσουν τους οδηγούς τους.
- Θα αναπτυχθεί ένα live παράθυρο παρακολούθησης VSC/SC. Αυτό θα δείχνει και το status όλων των μονοθεσίων εντός της πίστας, πίσω από το SC και τα pit.
- Το κυβερνών σώμα θα “ορίσει καλύτερα την κατανομή των εργασιών εντός της ομάδας της Διεύθυνσης Αγώνων”, όπως είναι ο ρόλος της παρακολούθησης των μονοθεσίων που εισέρχονται στα pit υπό το SC.
- Ο Διευθυντής Αγώνα της FIA θα μιλήσει στους οδηγούς κατά τη διάρκεια της παραδοσιακής ενημέρωσης μετά τις δοκιμές της ημέρας.
- Μια νέα λειτουργία θα επιτρέψει την αλλαγή στον υποδεικνυόμενο ρυθμό (delta) που ακολουθεί ένας οδηγός, στα κομμάτια πριν και δίπλα από το συμβάν, ώστε να γνωρίζει που έχει συμβεί κάτι.
- Θα υπάρξει αναθεώρηση των δεδικασμένων για ποινές που έλαβαν οδηγοί που δεν σεβάστηκαν κανονισμούς σχετικά με τις κίτρινες, διπλές κίτρινες, VSC και SC.
- Θα γίνει αναθεώρηση των διαφημιστικών πινακίδων στην πίστα, αναφορικά με την κατασκευή τους, την τοποθέτηση και τα υλικά που χρησιμοποιούνται, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αυτές να ξηλωθούν και να εισέλθουν με κάποιο τρόπο στην πίστα.
Τέλος, η FIA διατηρεί τον Niels Wittich στον ρόλο του Διευθυντή Αγώνα για τα εναπομείναντα GP στο 2022, διακόπτοντας το format που υπήρχε και τον ήθελε να εναλλάσσει θέσεις με τον Eduardo Freitas, ο οποίος ήταν και Διευθυντής Αγώνα στη Suzuka.
Η FIA, ακόμα, τόνισε πως θα προχωρήσει σε ξεκαθάρισμα της διατύπωσης των κανονισμών αναφορικά με το χρονικό όριο των αγώνων και την κατανομή βαθμών κατά τη διάρκεια της επόμενης αναθεώρησης των Αγωνιστικών Κανονισμών, μετά και τη σύγχυση που υπήρξε στην Ιαπωνία.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!