Η McLaren αποκάλυψε στις δοκιμές του GP του Las Vegas μια νέα, αναθεωρημένη εκδοχή για την πίσω πτέρυγα της MCL60, ως μέρος της ομάδας να βρει τα κέρδη που απολαμβάνει η Red Bull στις ευθείες, υπό το DRS.
Η ομάδα του Woking έχει παραδεχτεί ανοιχτά πως μια από τις βασικές αδυναμίες του μονοθεσίου της, φέτος, είναι η μη ικανοποιητική αεροδυναμική του απόδοση, κάτι που συχνά γίνεται αντιληπτό υπό τη μορφή μικρότερης τελικής σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η συγκεκριμένη “πληγή” για τη McLaren είναι γνωστό πως έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την RB19, η οποία είναι ένα πολύ αποδοτικό μονοθέσιο στις ευθείες, αξιοποιώντας, ειδικά, το DRS με τον βέλτιστο τρόπο.
Έχοντας, ωστόσο, αντιληφθεί την πηγή του πλεονεκτήματος των Κόκκινων Ταύρων, η οποία αφορά στην καλύτερη εξισορρόπηση των επιπέδων αεροδυναμικής αντίστασης ανάμεσα στην πίσω πτέρυγα και την πίσω δοκό πάνω από την εξάτμιση, η McLaren προσπαθεί να βρει ρυθμό στο συγκεκριμένο μέρος του μονοθεσίου της.
Για το Las Vegas, λοιπόν, η βρετανική ομάδα υιοθέτησε ένα χαρακτηριστικό που θεωρείται πως είναι από τα βασικά πλεονεκτήματα της RB19, η χρήση μονής δοκού (single beam).
Η χρήση αυτής της διαμόρφωσης, η οποία λειτουργεί σε συνδυασμό με πιο ισχυρό κεντρικό στέλεχος στην πίσω πτέρυγα, σημαίνει πως τα κέρδη από το DRS είναι μεγαλύτερα όταν το πτερύγιο ανοίγει, σε σχέση με άλλες ομάδες που τρέχουν με διπλή δοκό
Οι περισσότερες ομάδες, ωστόσο, αν και γνωρίζουν τα κέρδη που μπορούν να επιτευχθούν από μια δοκό, δεν έχουν καταφέρει να ξεφύγουν από τη λύση της διπλής δοκού, μιας και απώλεια αυτής συνεπάγεται μείωση των επιπέδων κάθετης δύναμης που παράγει το μονοθέσιο στο πίσω μέρος του.
Η κίνηση της McLaren δείχνει πως υπάρχει αισιοδοξία ότι μπορεί η δεύτερη δοκός να απομακρυνθεί χωρίς να υπάρξει σημαντική επίπτωση στα παραγόμενα επίπεδα κάθετης δύναμης.
Πέραν της διάταξης της μονής δοκού, η McLaren έφερε επίσης στο Las Vegas και νέο πτερύγιο για την πίσω πτέρυγα, κάτι που λειτουργεί συνδυαστικά με τη διάταξη της δοκού, ώστε να βοηθήσουν από κοινού στην επίτευξη μεγαλύτερης τελικής.
Team spirit. 👊
Working hard for each other into the early hours of the morning. We’ll rest up before going again later for FP3 and qualifying.#LasVegasGP 🇺🇸 pic.twitter.com/n37ru79x8a
— McLaren (@McLarenF1) November 17, 2023
Μιλώντας νωρίτερα μέσα στη σεζόν, ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, αναγνώρισε πως η σχέση ανάμεσα σε δοκό και πτέρυγα ήταν ένα στοιχείο που η Red Bull αξιοποίησε στον τέλειο βαθμό.
“Δείχνουν να έχουν ακολουθήσει αυτή τη λογική εδώ και αρκετό καιρό”, εξήγησε ο Stella όταν ρωτήθηκε από το Motorspor.com σχετικά με το εάν ο σχεδιασμός της πίσω πτέρυγας είναι ο άσσος στο μανίκι της RB19 για μεγάλες τελικές.
“Έτσι, θεωρώ πως αποκομίζουν κάποιο πλεονέκτημα από το ότι διαθέτουν πολλή εμπειρία στην εξέλιξη αυτής της συγκεκριμένη διαμόρφωσης (για το σύμπλεγμα δοκός-πτέρυγα). Θεωρώ πως αυτό, με τον καιρό, έγινε εμφανές”.
“Προσπαθούμε, όπως και όλες οι ομάδες πλέον, να δούμε το τί είναι εφικτό να εκμεταλλευτούμε, εάν προχωρήσουμε σε έναν τέτοιο σχεδιασμό”.
Η Alpine είναι επίσης μια ομάδα που προχώρησε, ενόψει του Las Vegas, σε αντίστοιχη αλλαγή, με το κάτω σκέλος της πίσω κεντρικής πτέρυγας να διαμορφώνεται κατάλληλα για μικρότερα επίπεδα αντίστασης.
Η ομάδα του Enstone επίσης τροποποίησε την άκρη από το εσωτερικό μέρος της εμπρός πτέρυγάς της, κάτι που αποτελεί μέρος της προσπάθειας για καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στο εμπρός και το πίσω μέρος.
Το τί θα καταφέρουν να πετύχουν οι συγκεκριμένες αλλαγές θα φανεί στην πορεία του Grand Prix του Las Vegas!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!