Η Williams ήρθε στον Καναδά με ένα σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων για την FW45, με την ομάδα να αναζητά αρκετά δέκατα σε ρυθμό.
Αν και οι αναβαθμίσεις επαρκούσαν μόνον για τον Alex Albon, με τον Logan Sargeant να παραμένει με το παλαιότερο spec του μονοθεσίου, στην Αυστρία θα έχουν και οι δύο οδηγοί της ομάδας την τελευταία έκδοση της FW45.
Η λίστα των πραγμάτων που έχουν αλλάξει περιλαμβάνει το πάτωμα, τα sidepods και το κάλυμμα του κινητήρα. Υπάρχει επίσης αλλαγή στον σχεδιασμό των καθρεφτών, νέα διαμόρφωση στο halo, νέα εξωτερική γεωμετρία για την ανάρτηση, νέους αεραγωγούς φρένων και νέα πίσω πτέρυγα.
Όλα αυτές οι αλλαγές ήρθαν μαζί, ώστε να υπάρχει η αλληλεπίδραση που αναμένεται για όλα τα αναβαθμισμένα μέρη της FW45. Δεδομένης της κλίμακας των αλλαγών, η δουλειά που έχει γίνει είναι αποτέλεσμα αρκετού καιρού προσπαθειών και ανάπτυξης, κάτι που εξήγησε και ο Dave Robson, επικεφαλής απόδοσης μονοθεσίου της Williams.
“Για να περάσουμε απ’ όλο το στάδιο της αεροσήραγγας, αεροδυναμικής εξέλιξης, σχεδιασμού και κατασκευής, χρειάζονται μερικοί μήνες”, εξήγησε στο Motorsport.com ο Robson αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα που χρειάζεται για μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσια.
“Προφανώς, ήταν λίγο δύσκολα τα πράγματα όταν φτάσαμε στο κομμάτι της κατασκευής, λόγω και των μεγάλων επιδιορθώσεων που κάναμε από πιθανώς τη Μελβούρνη και μετά”.
Πέρα από τα θέματα της παραγωγής, τα μεγάλα όπλα της λίστας των αναβαθμίσεων, ειδικά από πλευράς θεατή και ματιού είναι τα sidepods και το κάλυμμα στον κινητήρα.
Εκεί, η Williams επιχείρησε να φτιάξει μια γεωμετρία για την επιφάνεια που να είναι ουσιαστικά ένα βαθύτερο “water-slide”, ενώ εξομάλυνση έχει δεχτεί και η επιφάνεια που προηγουμένως οδηγούσε στο πίσω σκέλος, αυτό της “ράμπας”.
Αναφορικά με το πάτωμα, οι περισσότερες αλλαγές είναι θαμμένες κάτω από το μονοθέσιο, εκτός όψης, με την ομάδα να θέλει να προσθέσει κάποια περιπλοκότητα στο συγκεκριμένο τομέα, ο οποίος είναι νευραλγικός για την παραγωγή κάθετης δύναμης.
Δεδομένου του διαθέσιμου χρόνου που υπήρχε από το Μονακό, και τα πλάνα που έδειξαν τα πατώματα των Mercedes, Red Bull και Ferrari, όταν τα μονοθέσια των ομάδων σηκώθηκαν από τους γερανούς, δεν υπάρχει πιθανότητα η Williams να πρόλαβε να αποτυπώσει τα ευρήματα από τα πλάνα αυτά στο μονοθέσιό της, άρα η δουλειά που έχει γίνει δεν είναι αντιγραφή, αλλά πραγματική εξέλιξη.
“Δεν υπάρχει τίποτα στο μονοθέσιο που να βασίζεται σε άλλες ομάδες που είδαμε τα μονοθέσιά τους σε γερανούς τον τελευταίο καιρό”, εξήγησε ο Robson. “Είναι λίγο διαφορετικό το δικό μας σχέδιο, όμως δεν μοιάζει με αυτό της Red Bull. Μπορώ να το υποσχεθώ αυτό”.
“Όλοι οι βραχίονες της πίσω ανάρτησης έχουν επανατοποθετηθεί ξανά ώστε να συνάδουν με την αλλαγή στη ροή του αέρα. Τα πτερύγια επίσης των αεραγωγών των φρένων είναι αναβαθμισμένα για τον ίδιο λόγο. Αλλά βρίσκονται εκεί για να κατευθύνουν τη ροή του αέρα στο πίσω μέρος και έπειτα στον διαχύτη”.
Το κάτω μέρος των κάθετων τμημάτων της πίσω πτέρυγας έχει επίσης τροποποιηθεί ώστε να αποδίδει τα αναμενόμενα αναφορικά με τη ροή του αέρα στο πίσω μέρος της FW45, με τις αλλαγές στις φέρουσες διατάξεις των αναρτήσεων και τα πτερύγια των αεραγωγών των φρένων να εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό.
Στο 17-19 έκλεισαν το χθεσινό FP2 Albon και Sargeant αντίστοιχα, με την ομάδα να ελπίζει πως στις σημερινές κατατακτήριες, ο Βρετανοταϋλανδός να μπορέσει να αποτυπώσει περισσότερα από τις αναβαθμίσεις σε ρυθμό γύρου και, γιατί όχι, να βρεθεί και στο Q3.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!