Το 2022, οι ομάδες της F1 θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), στροβιλοσυμπιεστή (TC), μονάδα ανάκτησης θερμότητας (MGU-H) και μονάδα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (MGU-K) τρεις φορές. Η μπαταρία ενέργειας (ES) και η ηλεκτρική μονάδα ελέγχου (CE) μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο δύο φορές χωρίς ποινή. Το σύστημα εξάτμισης κινητήρα (EX) είναι το μόνο εξάρτημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί οκτώ φορές.
Πριν από το Αυστριακό Grand Prix, η Ferrari ήταν ήδη στη χειρότερη θέση. Ο Charles Leclerc χρησιμοποίησε ήδη τέσσερις φορές ICE, TC, MGU-H και MGU-K. Για την τέταρτη χρήση, ο Μονεγάσκος δέχθηκε επίσης ποινή στο grid του Καναδά, καθώς και για το τρίτο του CE. Από το EX, ο Leclerc έχει χρησιμοποιήσει τα περισσότερα από όλους, έξι.
Η χρήση ενός καινούριου εξαρτήματος, που δεν βρίσκεται δηλαδή στην δεξαμενή διαθέσιμων εξαρτημάτων της ομάδας, και οδηγεί σε υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου έχει ως αποτέλεσμα ποινή δέκα θέσεων. Όλες οι επόμενες ποινές όμως κοστίζουν μόνο πέντε θέσεις. Ωστόσο, μια ποινή από δεκαπέντε θέσεις ή περισσότερες σημαίνει ότι ο πιλότος θα πρέπει να ξεκινήσει από το πίσω μέρος του grid.
Η Ferrari θα έχει σχεδόν σίγουρα έναν δεύτερο οδηγό στο τέταρτο ICE, TC, MGU-H και MGU-K καθώς ο Carlos Sainz είδε τον κινητήρα του να πιάνει φωτιά στο Red Bull Ring. Οι πιθανότητες να χρησιμοποιήσει κάποιο από τα εξαρτήματα που είχε στην Αυστρία είναι ελάχιστες και οι παλιότεροι κινητήρες λογικά θα έχουν εξαντληθεί.
Υπάρχουν δύο οδηγοί που έχουν χρησιμοποιήσει επίσης τα παραπάνω εξαρτήματα τέσσερις φορές, ο Valtteri Bottas και ο Pierre Gasly. Ο Φινλανδός τα έβαλε στο αυτοκίνητό του στην Αυστρία και έπρεπε να ξεκινήσει από πίσω. Μια μέρα αργότερα, ο Bottas πήρε επίσης ένα νέο TC και MGU-H.
Την ίδια μέρα, ο Fernando Alonso πρόσθεσε ένα πέμπτο ICE, TC και MGU-H στο αυτοκίνητό του, κάνοντας τον επίσημα τον οδηγό με τα περισσότερα χρησιμοποιημένα ανταλλακτικά. Χρησιμοποίησε επίσης ένα τέταρτο ES και CE. Ο Alonso άλλαξε αυτά τα μέρη περισσότερο από όλους.
Με τον Esteban Ocon να είναι επίσης στο όριο των τριών για τα ίδια εξαρτήματα, ο δεύτερος οδηγός των Alpine βρίσκεται στα πρόθυρα της ποινής του grid, όπως και όλοι οι άλλοι οδηγοί της Ferrari. Εκτός από τους προαναφερθέντες Leclerc, Sainz και Bottas, οι Guanyu Zhou, Kevin Magnussen και Mick Schumacher είναι επίσης στο όριο. Είναι λοιπόν σαφές ότι τα μεγαλύτερα προβλήματα αξιοπιστίας βρίσκονται στις Ferrari και Alpine.
Τα Powertrains της Red Bull είναι καλύτερα από αυτή την άποψη. Ο Max Verstappen και ο Sergio Perez εξακολουθούν να βρίσκονται στο δεύτερο ICE, TC, MGU-H και MGU-K, χρησιμοποιώντας μόνο ένα ES και CE (ο Perez χρησιμοποίησε δύο από αυτά). Επίσης με τα EX είναι ακόμα καλά. Ο Verstappen χρησιμοποίησε τρία, ο Perez τέσσερα. Στην AlphaTauri παρόλα αυτά, ο Gasly είναι στο όριο και ο Yuki Tsunoda χρησιμοποίησε επίσης τον μέγιστο αριθμό ανταλλακτικών.
Η Mercedes παραμένει ο βασιλιάς των κινητήρων από αυτή την άποψη, καθώς από όλες τις ομάδες που κινούνται με Mercedes μόνο ο Lando Norris είναι πραγματικά στα πρόθυρα ποινής. Πήρε το τρίτο του ICE, TC, MGU-H και MGU-K στην Αυστρία. Οι οδηγοί της Williams και της Aston Martin χρησιμοποίησαν ένα νέο ES και CE ήδη δύο φορές, αλλά δεν το βλέπουμε αυτό στη Mercedes και τη McLaren. Ο Sebastian Vettel είναι επίσης στα πρόθυρα με ένα τρίτο MGU-K στο αυτοκίνητό του.
Η McLaren και ειδικά η Mercedes είναι στην καλύτερη θέση. Στη McLaren, ο Norris έχει χρησιμοποιήσει τον μέγιστο αριθμό επιτρεπόμενων εξαρτημάτων, αλλά ο Daniel Ricciardo, όπως ο George Russell και ο Lewis Hamilton, είναι μόνο στο δεύτερο ICE, TC, MGU-H και MGU-K, έχει χρησιμοποιήσει μόνο ένα ES και CE και έχει χρησιμοποιήσει μόνο ένα EX δύο φορές . Και οι δύο οδηγοί της Mercedes έχουν χρησιμοποιήσει το τελευταίο τρεις φορές ήδη.
Φαίνεται λοιπόν πως η αξιοπιστία θα παίξει κομβικό ρόλο στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος, όχι μόνο όσον αφορά τις εγκαταλείψεις την ώρα του αγώνα, αλλά και όσον αφορά τις ποινές που λογικά θα δεχτούν αρκετές ομάδες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!