Πριν από την εκπληκτική νίκη της στο Κινέζικο Grand Prix, η απογοητευτική έναρξη της Red Bull στην νέα σεζόν οδήγησε σε μια ήσυχη αλλά αμείλικτη ώθηση για να γίνει η RB14 νικήτρια.
Το αυτοκίνητο βασίζεται στην ισχυρή πλατφόρμα του προκάτοχού του, αλλά είναι σαφές ότι έχει γίνει πολλή δουλειά προκειμένου να βελτιωθούν τα σημεία που δεν θεωρούνταν τέλεια πάνω στο μονοθέσιο ώστε να ανακάμψουν στα σημεία οπού αναγκάστηκαν να κάνουν αλλαγές και λόγω εξωτερικών επιρροών.
Ανάπτυξη της ανάρτησης
12 μήνες πίσω, ήταν μια τεχνική οδηγία εκδόθηκε από την FIA πριν καν ξεκινήσει η δράση της περασμένης σεζόν όπου πραγματικά αναστάτωσε την αρχική δυναμική και το ακόλουθο αναπτυξιακό σχέδιο για την RB13.
Η οδηγία επιδίωκε να περιορίσει την αποθήκευση ενέργειας από τα πιο σύνθετα υδραυλικά συστήματα ανάρτησης το οποίο είχε αρχίσει να γίνεται σύνηθες τακτική για τις πρώτες ομάδες και αυτό ξαφνικά έδωσε στην Ferrari ένα πλεονέκτημα, σε σχέση με τις Red Bull και Mercedes, οι οποίες θεωρούνταν ότι έχουν πιο προηγμένα συστήματα, και έπρεπε να τα επανασχεδιάσουν.
Η Red Bull της οποίας το σύστημα θεωρήθηκε ότι χειρίζεται έξυπνα την πλατφόρμα του μονοθεσίου για να βελτιώσει την κάθετη δύναμη και να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση, επανασχεδίασε το μονοθέσιο σύμφωνα με ένα πολύ πιο σύνθετο αεροδυναμικό πακέτο, με τον Adrian Newey να επιστρέφει στην βάση της ομάδας για να βοηθήσει.
Ωστόσο, οι ομάδες της F1 δεν εγκαταλείπουν ελαφρά αυτές τις ιδέες, δεδομένου του χρόνου και των χρημάτων που πηγαίνουν στην ανάπτυξή τους. Αντ ‘αυτού, καταλήγουν σε νέες ιδέες με στόχο την ανάκτηση των δυνατοτήτων που είχαν πιο πριν.
Γι ‘αυτό είναι ενδιαφέρον να δούμε την Red Bull να κάνει κάτι διαφορετικό με την φετινή ανάρτηση, όπως δείχνει αυτή η αποκλειστική εικόνα που καταγράφει ο Giorgio Piola.
Αυτό που είναι φανερό από την εικόνα που ακολουθεί είναι ότι φέτος η Red Bull κάνει τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο, καθώς σε αντίθεση με το J-damper των τελευταίων ετών (βλ. παρακάτω) υπήρχε ένας μηχανικός σύνδεσμος με μία διάταξη ελατηρίου και ξεχωριστό υδραυλικό εξάρτημα.
Ο αποσβεστήρας της RB14 έχει επανασχεδιαστεί και φαίνεται ότι έχει αλλάχτεί με νέα υδραυλική έκδοση, καθώς η ομάδα προσπαθεί να βελτιώσει τη συμμόρφωση της ανάρτησης βελτιώνοντας τόσο τη μηχανική πρόσφυση όσο και την αεροδυναμική συνέπεια.
Η ευθύνη του αποσβεστήρα για τον έλεγχο της ανύψωσης (η κατακόρυφη μετατόπιση της ανάρτησης) είναι καθοριστικής σημασίας για τον τρόπο που το μονοθέσιο αποδίδει αεροδυναμικά σε διαφορετικές ταχύτητες. Εξασφαλίζει επίσης έναν κεντρικό ρόλο στον έλεγχο των ταλαντώσεων και των αλλαγών σχήματος που προκαλούνται από την παραμόρφωση του ελαστικού.
Σε μία σεζόν όπου η Pirelli έχει θέσει περισσότερο βάρος στην υποβάθμιση των ελαστικών της, αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί καθοριστικό για την μάχη της Red Bull με τη Mercedes και τη Ferrari.
Ενώ η ομάδα εξακολουθεί να υπολείπεται σαφώς σε ισχύ κινητήρα σε σύγκριση με τους πλησιέστερους αντιπάλους της, η μικρότερη φθορά στις πιο μαλακές συνθέσεις, τα γρήγορα pitstops και μια επιθετική στρατηγική θα μπορούσε να λειτουργήσει προς όφελός της όπως και έγινε στην Κίνα.
Αεροδυναμική
Όσον αφορά το αεροδυναμικό πακέτο, οι περιοχές που εργάστηκαν κατά τη διάρκεια του 2017 συνεχίζουν να βλέπουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη αυτή τη σεζόν.
Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα εμπνευσμένο-από-τη-Ferrari πλαινό και ένα την πιο πίσω τοποθετημένη είσοδο του sidepod προσφέροντας ακόμη περισσότερα κέρδη στο μεσαίο μέρος του μονοθεσίου.
Οι αλλαγές έγιναν πριν από την αρχή της σεζόν, ωστόσο, με πρόσθετα κομμάτια ενίσχυσης (άσπρα και κόκκινα βέλη) που προστέθηκαν για να υποστηρίξουν τη συγκράτηση των επιμέρους κομματιών που είναι ευαίσθητα σε ταλαντώσεις υπό μεγάλη αεροδυναμική πίεση, μειώνοντας την αεροδυναμική τους απόδοση.
Η Red Bull εισήγαγε επίσης μια νέα διάταξη στους καθρέφτες στην Μελβούρνη, τοποθετώντας την εσωτερική στήριξη στην πλευρά του πλαισίου, αντί στην κορυφή (κόκκινο βέλος).
Η εξωτερική οριζόντια στήριξη μεταφέρθηκε πιο μπροστά και τώρα τοποθετήθηκε στην πρώτο μέρος του sidepod (λευκό βέλος). Πρόκειται για μια απόφαση που βασίζεται στην αεροδυναμική, αντί να έχει δομικό σκοπό, με το νέο μίσχο του καθρέπτη να βελτιώνει την ροή του άερα στην εισαγωγή του sidepod.
Αλλαγές στο πάτωμα
Η ομάδα αναθεώρησε επίσης την περιοχή ακριβώς μπροστά από τα πίσω ελαστικά στο Μπαχρέιν, ανεβάζοντας την άκρη του δαπέδου, για να προκαλέσει μια διαφορετική αεροδυναμική αντίδραση.
Πρόκειται για μια λύση που ήδη διεξάγεται από την αδελφική ομάδα “Toro Rosso” (όπως βλέπετε δεξιά), η οποία έκανε την αλλαγή στα τέλη της σεζόν του 2017.
Πρόκειται για μια εξέλιξη που εμφανίστηκε από διάφορες ομάδες και σε διάφορες μορφές, καθώς η Mercedes χρησιμοποίησε έναν παρόμοιο τριγωνικό κύλινδρο από το Μπαχρέιν την περασμένη σεζόν, προτού μεταφερθεί σε μια λύση πτερυγίων στην Ισπανία.
Οι φωτογραφίες είναι από το motorsport.com και το LAT Image.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!