Την πολιτική του για τις team orders εντός της ομάδας αποκάλυψε ο νέος επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, ξεκαθαρίζοντας πως εάν χρειαστεί θα δοθούν αντίστοιχες εντολές.
Ο Vasseur, νέος επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, αποκάλυψε πως θα “αναλάβει δράση”, καλώντας team orders εάν χρειαστεί, παρά το γεγονός πως στην ομάδα του δεν υπάρχει status πρώτου και δεύτερου οδηγού.
Η συγκεκριμένη επιλογή δεν αλλάζει άρδην την πολιτική της Ferrari στο συγκεκριμένο θέμα. Ωστόσο, επί ηγεσίας Binotto, υπήρχε η τάση να μην επεμβαίνει η ομάδα στις μάχες εντός πίστας, ελπίζοντας η κατάσταση να μην κλιμακωθεί επικίνδυνα. Όταν έγιναν παρεμβάσεις, αυτές συνήθως ήταν αργοπορημένες και δεν εκτελούνταν με τον βέλτιστο τρόπο.
Στο Βρετανικό GP του 2022, για παράδειγμα, ο Charles Leclerc ήταν ξεκάθαρα ταχύτερος του Carlos Sainz, πιέζοντάς τον για την πρώτη θέση. Η Scuderia δεν επενέβη τότε, ζητώντας από τους οδηγούς της να αλλάξουν θέση. Η αδράνεια αυτή επέτρεψε στον Lewis Hamilton να κερδίσει έδαφος.
Αργότερα μέσα στον αγώνα, με την ομάδα να μην αλλάζει ελαστικά στον Leclerc υπό αυτοκίνητο ασφαλείας αλλά να αλλάζει στον Sainz, ζητήθηκε από τον Ισπανό να μείνει πίσω από τον Leclerc, περιορίζοντας τον ρυθμό του. Εύλογα, τότε, ο Sainz ζήτησε από την ομάδα του να σταματήσει να παρεμβαίνει, εφευρίσκοντας λανθασμένες στρατηγικές.
Άλλο ένα παράδειγμα είναι και το Interlagos, εκεί όπου η Ferrari δεν επενέβη ώστε να αλλάξουν θέση οι δύο οδηγοί της, δεδομένης της πίεσης που δεχόταν ο Leclerc από τον Sergio Perez για τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Ο Vasseur, λοιπόν, παρέθεσε την απλή πολιτική του. Πρόκειται για την πολιτική των ίδιων μονοθεσίων, ίσης υποστήριξης και ίσων ευκαιριών, με τις team orders να λαμβάνονται μόνο όταν απαιτηθεί από τις περιστάσεις.
“Πρόκειται για δύσκολη κατάσταση”, απάντησε ο Vasseur όταν ρωτήθηκε σχετικά με το εάν θα προτιμούσε να επιτρέψει στους οδηγούς του να παλέψουν ή να έχει ξεκάθαρο No. 1 και No. 2. “Το ίδιο ισχύει παντού, έχουμε δύο πολύ καλούς οδηγούς που είναι ικανοί να κάνουν τη δουλειά και θα το κάνουν”.
“Θα έχουμε τη δυνατότητα να τους δώσουμε ακριβώς τα ίδια μονοθέσια και την ίδια δομή και την ίδια υποστήριξη. Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι πως στόχος είναι να κερδίσουν με τη Ferrari και για τη Ferrari”.
“Δεν πρόκειται να υπάρξει Νο. 1 και Νο. 2. Εάν σε κάποιο σημείο χρειαστεί να πάρουμε μέτρα, θα αναλάβουμε δράση. Δεν έχει σημασία για ποιον οδηγό θα πρόκειται, αλλά εάν σε κάποιο σημείο της σεζόν πρέπει να κάνω κάτι, θα το κάνω”.
Υπάρχουν, εν γένει, δύο περιπτώσεις στις οποίες ένας οδηγός πρέπει να λαμβάνει προτεραιότητα. Η μία περίπτωση αφορά τις συνθήκες εντός του αγώνα και η δεύτερη τις συνθήκες στο πρωτάθλημα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι αναγκαίο να φέρεις τον γρηγορότερο οδηγό μπροστά από τον πιο αργό ή να χρησιμοποιήσεις το πιο αργό μονοθέσιο ώστε να καλύψεις το ταχύτερο, μεγιστοποιώντας το κέρδος που μπορεί να πάρει η ομάδα σε ένα Grand Prix. Υπάρχουν επίσης φορές που θα πρέπει να κοιτάς τη μεγαλύτερη εικόνα, δηλαδή το τί συμβαίνει με τη βαθμολογία στο πρωτάθλημα. Εκεί, ενδέχεται να χρειαστεί να μεγιστοποιηθούν οι βαθμοί που παίρνει ο ένας οδηγός της ομάδας σε σχέση με τον άλλο.
Αν και κυριαρχεί η άποψη πως η αιχμή του δόρατος της Ferrari είναι ο Leclerc, ο Sainz έχει αποδειχτεί εξαιρετικός αντίπαλος, έχοντας μια εργασιακή ηθική που περιστρέφεται γύρω από την εργατικότητα. Αυτό του επέτρεψε κιόλας να βρίσκεται τακτικά κοντά στον Μονεγάσκο teammate του. Πέρυσι, αν και δυσκολεύτηκε στην αρχή της σεζόν, με τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς μονοθεσίων, κατάφερε να εξοικειωθεί με την F1-75 όσο περνούσε η σεζόν, καλύπτοντας τη διαφορά που είχε στην αρχή.
Ο Vasseur ξεκαθάρισε πως για τον ίδιο, ο Sainz είναι ένας “εν δυνάμει νικητής” και πως “ο οργανισμός είναι ξεκάθαρος” αναφορικά με το ότι δεν διαθέτει πρώτο και δεύτερο οδηγό. Όπως το έθεσε δηλαδή, “Πρέπει να κάνουν τη δουλειά και, εάν σε κάποιο σημείο πρέπει να αναλάβω δράση για τον Charles ή τον Carlos, θα το κάνω”.
Δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και μεθοδολογία για το πώς και πότε θα παρθούν οι εντολές αυτές. Απλώς, υπερθεμάτισε την ανάγκη για αποφασιστικότητα όταν οι περιστάσεις το απαιτήσουν.
“Δεν είναι ζήτημα του εάν θα πάρουμε τέτοιες αποφάσεις τον Ιούνιο ή τον Σεπτέμβριο. Θα πρέπει να αναλάβουμε δράση και να πάρουμε αποφάσεις όταν είναι προφανές πως η μία κατάσταση είναι σημαντικά καλύτερη από την άλλη, και όχι πριν από αυτό το σημείο”, δήλωσε ο Vasseur όταν ρωτήθηκε σχετικά με το timing της επιλογής του οδηγού που θα του δοθεί προτεραιότητα”.
“Θα μπορούσε να είναι και δύο αγώνες πριν το φινάλε ή νωρίτερα”.
Chatting with Fred 🗣️
We sat down with our new Team Principal on how he settled down and what to expect for the 2023 season 👀#F1 pic.twitter.com/98TwFvOQ4s
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 28, 2023
Το σχέδιο του Vasseur δείχνει να είναι η σοφότερη επιλογή. Δεδομένου ότι και οι δύο οδηγοί έχουν ξεκαθαρίσει τις βασικές αρχές του πότε και πώς θα εφαρμοστούν εντολές εντός της ομάδας, η επικοινωνία θα είναι διαυγής και οι αποφάσεις αυστηρά ορισμένες, το πλάνο θα λειτουργήσει.
Στη Sauber, οι team orders δεν είναι ήταν ένα σύνηθες φαινόμενο, δεδομένης και της θέσης δυναμικότητας της ομάδας. Ωστόσο, η άρνηση του Giovinazzi να δώσει τη θέση του στον Kimi Raikkonen το 2021 στην Τουρκία, κόστισε βαθμούς στην ομάδα.
Την ώρα που ο Vasseur έχει εκτενή εμπειρία από τη διαχείριση ομάδων στη F1 αλλά και αλλού, πρόκειται για την πρώτη φορά που θα χρειαστεί να πάρει αποφάσεις με ισχυρό αντίκτυπο στο πρωτάθλημα. Η πολιτική του μπορεί να δοκιμαστεί επιτυχημένα μόνο μέσα στην ένταση του ανταγωνισμού, το οποίο και θα συμβεί στην περίπτωση που η Ferrari έχει ένα αρκετά γρήγορο μονοθέσιο ώστε να παλέψει για νίκες και τίτλους.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!