Το φετινό Rally Acropolis, το σκληρότερο χωμάτινο Rally στο καλεντάρι του WRC, οδήγησε σε κάτι που λίγοι περίμεναν: την Toyota να αντιμετωπίζει το ένα πρόβλημα μετά το άλλο.
Όντας η καλύτερη ομάδα όλη τη σεζόν, αν και δεν έλλειψαν οι εντυπωσιακές, περιστασιακά, εμφανίσεις των Ott Tanak και Sebastien Loeb, κανείς δεν περίμενε η Toyota να έχει και τα τέσσερα GR Yaris Rally1 με προβλήματα στον αγώνα της πατρίδας μας.
Έκτοτε, τα πράγματα άλλαξαν άρδην στο (επίσης χωμάτινο) Rally Νέας Ζηλανδίας, με την Toyota να κάνει το 1-2 με τους Rovanpera και Ogier και τον νεαρό 22χρονο να στέφεται πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του.
Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της Toyota Gazoo Racing, Tom Fowler, οι μεγάλες ομάδες μετά από μια αποτυχία επιστρέφουν δυνατότερες. Και αυτό έκανε το team με έδρα τη Jyvaskyla της Φινλανδίας.
“Προετοιμαστήκαμε πολύ καλά για τη Νέα Ζηλανδία. Ερχόμενοι από το Acropolis, η ομάδα ήταν, θα έλεγα, απογοητευμένη από το αποτέλεσμα, ωστόσο είχε αποκτήσει μεγάλο κίνητρο”, δήλωσε ο Fowler στο DirtFish.
“Αυτό ήταν το σημαντικό, ότι όλοι ήξεραν πως δεν κάναμε καλή δουλειά εδώ (στην Ελλάδα), είχαμε κάποιες δυσκολίες, αλλά δεν έχει νόημα να προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τι συνέβη και να βρούμε δικαιολογίες, γιατί δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι αυτό”.
“Έτσι, επιστρέψαμε στον χώρο δοκιμών που έχουμε στη Φινλανδία όπου κάναμε τις δοκιμές μας πριν το Rally. Περάσαμε τρεις εξαιρετικές μέρες δοκιμών με όλους τους οδηγούς”.
“Όλη η ομάδα ήρθε πιο κοντά. Προφανώς, ήμασταν κοντά στην έδρα μας, είχαμε μια εξαιρετική ομάδα μηχανικών, το οποίο δεν μπορούμε να το έχουμε στους μακρινούς αγώνες, καθώς θα πρέπει να περιορίσεις το προσωπικό που μετακινείται και τα φορτηγά”.
“Δουλέψαμε αξιοποιώντας τη γνώση όλων των διαφόρων μηχανικών μας, οι οποίοι εκπροσωπούν τους οδηγούς μας, είχαμε την ομάδα εξέλιξης, είχαμε εμένα. Όλοι αυτοί δουλέψαμε μαζί για να αναλύσουμε λεπτομερώς όλη την ημέρα ό,τι κάναμε και να δούμε εάν οδεύαμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Όλο αυτό ήταν το σημαντικό στην όλη διαδικασία”.
How Kalle became king. 👑
Six victories, seven Power Stage wins, and four maximum scores: An epic season from @KalleRovanpera and @JonneHalttunen in their new #GRYaris! ⚡️#ToyotaGAZOORacing #WRC #KingKalle pic.twitter.com/TJykn4M04m
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) October 5, 2022
Οι δοκιμές της Toyota πριν το Rally Acropolis ήταν, για τα πρότυπα της ιαπωνικής ομάδας, καταστροφικές. Δύο από τους τέσσερις οδηγούς είχαν ατυχήματα και κατέστρεψαν τα αγωνιστικά τους, ενώ ο καιρός ήταν αρκετά άσχημος, και δεν έμοιαζε σε τίποτα με τις θερμοκρασίες και τις συνθήκες της Ελλάδας.
“Δεν κάναμε σωστά την προετοιμασία μας, δεν επιδέχεται άλλης μετάφρασης αυτό”, τόνισε για τις δοκιμές ο Fowler.
“Στις δοκιμές, υπήρχε καταρρακτώδης βροχή, αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες. Προφανώς, όταν θες να βάλεις τα σκληρά ελαστικά στο αυτοκίνητο για να δεις πως θα το στήσεις με αυτά, μια μέρα σαν κι αυτή δεν είναι ιδανική”.
“Ύστερα, είχαμε κάποια ατυχήματα επίσης, κάτι που σήμαινε πως η ομάδα δοκιμών μας έπρεπε να κάνει υπεράνθρωπη δουλειά, δουλεύοντας ολονυχτίς και όλη την επόμενη μέρα, ώστε να επιδιορθώσει τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα για να τα ετοιμάσει για τους οδηγούς”.
“Έτσι, ήταν μια τεράστια πρόκληση για την ομάδα δοκιμών μας να πάρει και το παραμικρό χιλιόμετρο δοκιμών. Φεύγοντας από τις δοκιμές, είχαμε πολλά κενά σημεία στις σημειώσεις μας, καθώς δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε τις δοκιμές”.
“Οι δοκιμές έγιναν υπό τις λάθος καιρικές συνθήκες, σε λάθος διαδρομές και έπρεπε να συνθέσουμε κάπως ένα σχέδιο για ένα Rally στο οποίο δεν είχαμε δεδομένα από το αυτοκίνητο αυτό. Εάν κάποια άλλη ομάδα έκανε τις δοκιμές της σε καλές συνθήκες, χωρίς ατυχήματα και με πολλά χιλιόμετρα δεδομένων, τότε τα πράγματα θα ήταν σίγουρα δύσκολα για εμάς”.
Μαθαίνοντας λοιπόν το μάθημά της από το Acropolis, στην Toyota θέλησαν να μην επαναληφθεί κάτι αντίστοιχο στη Νέα Ζηλανδία. Έτσι κι έγινε. Μετά τα τραγικά αποτελέσματα στα βουνά της Βοιωτίας και της Φθιώτιδας, η χώρα των Kiwi αποδείχτηκε εξαιρετικός αγώνας για την ομάδα.
Κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών, και αρκετό πλεονέκτημα ώστε, αν όλα πάνε καλά, στην Ισπανία να εξασφαλίσει και τον αντίστοιχο τίτλο στους κατασκευαστές. Μια χρονιά κορυφών για τους Ιάπωνες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!