Πολύ κουβέντα έχει σηκωθεί μετά τις φωτογραφίες του πατώματος της RB19 του Sergio Perez από τις Κατατακτήριες του Σαββάτου. Η ενόχληση των Αυστριακών, η αντίδραση της Mercedes, και ποιος χαρακτήρισε τα πατώματα των Mercedes, Ferrari απαρχαιωμένα.
Οι αντίπαλοι της Red Bull ελπίζουν να ανακαλύψουν μερικά από τα πιο προσεκτικά φυλαγμένα μυστικά της από το πάτωμα του μονοθεσίου του Sergio Perez. Το αυτοκίνητο του Μεξικανού μεταφέρθηκε εκτός πίστας με γερανό στις κατατακτήριες, κάτι που εξέθεσε το κάτω μέρος της RB19 στους φωτογράφους.
Το δάπεδο είναι η πιο ευαίσθητη αεροδυναμικά περιοχή του αυτοκινήτου, με την τεχνολογία ground-effect να είναι υπεύθυνη για μεγάλο μέρος της απόδοσης.
Είναι επίσης το πιο δύσκολο μέρος για τις αντίπαλες ομάδες να πάρουν μια γεύση, εκτός αν ένα αυτοκίνητο ανατραπεί ή σηκωθεί στον αέρα, όπως ήταν αυτό του Perez μετά τη συντριβή του Μεξικανού στις μπαριέρες στα προκριματικά του Σαββάτου.
Οι κριτές του Μονακό χρησιμοποιούν συνήθως γερανούς για να καθαρίσουν τα τρακαρισμένα αυτοκίνητα από την πίστα λόγω των στενών διαστάσεων και της έλλειψης απορροών σε διάσπαρτα σημεία.
«Με αυτούς τους κανονισμούς, το πιο σημαντικό κομμάτι είναι το κομμάτι που συνήθως δεν μπορείς να δεις», δήλωσε στους δημοσιογράφους την Κυριακή ο διευθυντής μηχανικής της Mercedes, Andrew Shovlin. «Έτσι, οι ομάδες θα είναι από πάνω σε τέτοιου είδους φωτογραφίες. Το Μονακό είναι μια καλή ευκαιρία για κάτι τέτοιο».
Η Mercedes είδε επίσης το πρόσφατα αναβαθμισμένο μονοθέσιο του Lewis Hamilton σηκωμένο ψηλά στον αέρα, προσφέροντας στον υπόλοιπο κόσμο μια καλή θέα στο κάτω μέρος, αλλά ο Shovlin είπε ότι η Red Bull – οι νικητές κάθε αγώνα αυτή τη σεζόν με τέσσερις τερματισμούς ένα-δύο – θα ενοχλούνταν περισσότερο.
Ο διευθυντής επιδόσεων της Aston Martin, Tom McCullough, είπε ότι η έκθεση της ξύλινης σανίδας, την οποία κάθε μονοθέσιο της F1 τρέχει στη μέση του δαπέδου, θα παρείχε επίσης χρήσιμες πληροφορίες.
«Μαθαίνεις πολλά από το πώς φοράει η σανίδα. Μαθαίνεις από τη φθορά της και το πως γλείφει το οδόστρωμα» είπε. «Υπάρχουν πολλοί πολύ ενθουσιασμένοι αεροδυναμικοί πάνω-κάτω στο pitlane που κοιτάζουν όλα αυτά».
Το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff αστειεύτηκε το Σάββατο ότι ο χειριστής του γερανού πρέπει να είχε εκπαιδευτεί από το “Cirque du Soleil”, τόσο ψηλά ήταν το αυτοκίνητο του Hamilton ανυψωμένο.
Ο δημοσιογράφος Ted Kravitz χαρακτήρισε το δάπεδο της Red Bull άκρως εντυπωσιακό: «Το πάτωμα της Red Bull είναι κάτι εκπληκτικό και όμορφο, ειδικά όταν το συγκρίνεις με το πάτωμα της Mercedes και της Ferrari που είδαμε επίσης σε γερανό. Μοιάζουν προϊστορικά σε σύγκριση με των Αυστριακών.»
Οι εικόνες που δημοσιεύονται τώρα από το δάπεδο της RB19 αποκαλύπτουν πολλά. Ο Kravitz πιστεύει ότι η Red Bull δεν θα είναι ευχαριστημένη με τις φωτογραφίες που βγαίνουν τώρα. «Όταν κοιτάζετε αυτές τις φωτογραφίες και τις συγκρίνετε με τη Mercedes και τη Ferrari, σκέφτεστε, “Εντάξει, δεν είναι περίεργο ότι αυτή η Red Bull RB19 είναι τόσο καλή”. Θα είναι έξαλλοι φυσικά, αλλά έχουν τον Perez να κατηγορήσουν για αυτό. Δεν φταίμε εμείς, που μπορούμε να δούμε φωτογραφίες του μονοθεσίου.»
Από τη μεριά του ο Christian Horner προσπάθησε να υποβαθμίσει το γεγονός. Ο Βρετανός είπε στο RacingNews365.com: «Ήταν λίγο αποκάλυψη για όλες τις ομάδες, όλοι βρέθηκαν στον αέρα κάποια στιγμή.»
«Είναι το ίδιο για όλους».
Επιμένοντας ότι δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με την έκθεση, ο Horner πρόσθεσε: «Νομίζω ότι φωτογραφίες τραβιούνται μέσα και γύρω από τη μάντρα, φτάνουν με βαν και επεξεργάζονται στα κεντρικά τους με κλειστά στόρια. Κάθε ομάδα απασχολεί κατασκόπους φωτογράφους για να τραβήξουν φωτογραφίες των αντίπαλων μονοθεσίων όταν είναι αποσυναρμολογημένα.»
«Αυτή είναι κοινή πρακτική, οπότε δεν θα πίστευα ότι είναι η πρώτη φορά που κάποιος βγάζει φωτογραφία του δαπέδου μας. Είναι ίσως η πρώτη φορά που αιωρείται από γερανό, αλλά νομίζω ότι όλες οι ομάδες προσπαθούν πάντα να αποκτήσουν τέτοιες πληροφορίες.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!