Από τη McLaren αποκαλύπτουν πως γίνεται σκληρή δουλειά για να επιλυθούν “δομικοί περιορισμοί” που είχε επίκτητους το μονοθέσιο του 2024, παρά το γεγονός πως οδήγησε την ομάδα στο πρώτο της Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από το 1998.
Στο πρωτάθλημα που έληξε πριν μερικές εβδομάδες, η McLaren επέστρεψε στην κορυφή του κόσμου. Με 6 νίκες σε 24 αγώνες, η ομάδα του Woking υπερκέρασε το εμπόδιο των Ferrari και Red Bull και κατέκτησε για πρώτη φορά από το 1998 το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Αν και η MCL38 αποτέλεσε σε πολλές περιπτώσεις το σημείο αναφοράς με το οποίο κλήθηκαν να συγκριθούν όλοι οι υπόλοιποι, αγώνες όπως το Las Vegas εξέθεσαν ορισμένες χτυπητές αδυναμίες του πακέτου της ομάδας, υπογραμμίζοντας ευδιάκριτα σημεία προς βελτίωση.
Η ανταγωνιστικότητα της McLaren στο τριήμερο του Las Vegas επλήγη έντονα από υπέρμετρο graining στις ψυχρές συνθήκες του νυχτερινού αγώνα στην έρημο της Νεβάδα, κάτι που σήμαινε πως ο Lando Norris τερμάτισε 6ος, αρκετά μακριά από τις θέσεις του βάθρου μάλιστα.
Μετά το τέλος του συγκεκριμένου αγώνα, ο Βρετανός είχε αποκαλύψει πως η πτώση ρυθμού οφειλόταν σε εν πολλοίς γνωστούς περιορισμούς της MCL38 στο μπροστινό της μέρος, οι οποίοι επιτάχυναν το graining στις ψυχρότερες συνθήκες.
“Αποτελεί παράπονό μου τα τελευταία 6 χρόνια και εξακολουθούμε να μην μπορούμε να το επιλύσουμε και να το εκριζώσουμε απ’ το μονοθέσιο”, θα δηλώσει τότε ο Norris.
“Σε ορισμένες πίστες που διαφέρουν, αυτά τα προβλήματα δεν προκύπτουν, όμως πάντα είμαστε από τις χειρότερες ομάδες στο graining των εμπρός ελαστικών”.
“Όταν υφιστάμεθα graining, δεν είμαστε το ταχύτερο μονοθέσιο. Όταν όμως αυτό φύγει, τότε έχουμε ένα πακέτο αρκετά γρήγορο. Όταν μπορούμε να το διαχειριστούμε μέχρι ενός σημείου, τότε επιβιώνουμε. Σήμερα (στο Las Vegas), δεν μπορέσαμε να τα πάμε αρκετά καλά σε αυτό”.
“Τα προβλήματα ήταν το ίδιο μεγάλα και με άλλους αγώνες, όπως το Μόντρεαλ, όπου διαλύαμε τα εμπρός ελαστικά μας. Παρόμοια περίπτωση: συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, πίστα πόλης”.
“Το μονοθέσιό μας έχει αδυναμίες. Είναι αυτές που ονοματίζω εδώ και καιρό, αλλά είναι και πολύ δύσκολες να τις αφαιρέσουμε από τη φύση του μονοθεσίου μας. Είναι κάτι που μας απορροφά πολλές ώρες δουλειάς”.
What a year it’s been! 🧡🏆#ThisTeam pic.twitter.com/QjI8DtRnrf
— McLaren (@McLarenF1) December 30, 2024
Ο επικεφαλής της ομάδας, Andrea Stella, αποδέχτηκε πως η McLaren καλείται να παλέψει για να βγάλει αυτά τα περιοριστικά στοιχεία από το μονοθέσιο, ώστε να τους δοθεί η ευκαιρία να είναι ανταγωνιστικοί σε κάθε συνθήκη.
“Ναι, θεωρώ πως υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που έχουμε βελτιώσει με τον καιρό. Ξεκάθαρα, μπορέσαμε να χτίσουμε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο που να κερδίζει αγώνες, αλλά σε συγκεκριμένους τύπους πίστας μόνο”.
“Κάποιοι από τους εγγενείς περιορισμούς μας, ειδικά με τη συμπεριφορά του εμπρός μέρους κάποιες φορές ξεχωρίζουν, ανάλογα με τη χάραξη της πίστας ή τα επίπεδα κάθετης δύναμης ή πρόσφυσης. Τέτοια στοιχεία συχνά επηρεάζουν τη συμπεριφορά του εμπρός μέρους του μονοθέσιου. Δεν έχουμε μπορέσει να δώσουμε στους οδηγούς μας καλή συμπεριφορά στο εμπρός μέρος ακόμα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!