Πρόβλημα στη διαχείριση του Budget Cap εντόπισαν στην McLaren, χαρακτηρίζοντας ως λανθασμένη την στρατηγική τους απόφαση να μειώσουν το διαθέσιμο προσωπικό και ιδιαίτερα τους μηχανικούς τους, στα τέλη του 2020.
Στην McLaren Formula 1 υφίσταται μια «μείζονα πρωτοβουλία» για να αυξήσει τις δυνατότητες της όσον αφορά την μηχανική και την μηχανολογία, αφού οι περικοπές που συνέβησαν για να είναι σύννομη με το πνεύμα των κανονισμών του budget cap σήμαινε ότι μείωσε άρδην τις ικανότητες αυτού του τμήματος. Αυτό όπως είναι κατανοητό λειτούργησε ώς τροχοπέδη στην εξέλιξη του μονοθεσίου τους.
Η McLaren ήταν ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές στην Formula 1, για την εφαρμογή ενός ακόμη πιο αυστηρού οικονομικού πλαισίου από αυτό που εισήχθη το 2021.
Αν και δεν ήταν στο επίπεδο της Mercedes, της Ferrari και της Red Bull, η McLaren ήταν μία από τις ομάδες της F1 που ξόδευε τα περισσότερα και – σε συνδυασμό με ευρύτερα εταιρικά προβλήματα – έπρεπε να απολύσει τα μέλη του αγωνιστικού της τμήματος κατά τη διάρκεια του 2020 εν αναμονή της επικύρωσης του budget cap των 145 εκ. Λιρών από το 2020.
Η McLaren συνειδητοποίησε τώρα ότι εκτίμησε εσφαλμένα τη διαμόρφωση της ομάδας της κατά τη διάρκεια των δύο σεζόν που τηρούσε το όριο του προϋπολογισμού, με τον επικεφαλής της ομάδας Andreas Seidl να παραδέχεται ότι οι αδυναμίες έχουν αποκαλυφθεί από το «μέγεθος και τη μορφή» που είχε αρχικά.
Ο Seidl είπε τα κάτωθι: «Είμαι πολύ χαρούμενος που πριν από δύο μήνες ξεκινήσαμε μια σημαντική πρωτοβουλία – αν δείτε υπάρχουν αγγελίες που κυκλοφορούν προκειμένου να αυξήσουμε περαιτέρω σημαντικά το τμήμα μηχανικών μας.»
«Χρειαζόταν πολλή λεπτομερή δουλειά στην οικονομική πλευρά μέσα στην ομάδα, για να πετύχουμε λειτουργία και αποτελεσματικότητα σε άλλους τομείς της ομάδας, προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι μπορούμε να ελευθερώσουμε αυτά τα χρήματα για να προσλάβουμε επιπλέον πλήθος προσωπικού».
Η McLaren δυσκολεύτηκε να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις της επίλυσης των προβλημάτων αξιοπιστίας των φρένων στην αρχή της σεζόν με την εξέλιξη των επιδόσεων του αυτοκινήτου του 2022 και την έναρξη της σχεδίασης του 2023.
Όλες οι ομάδες έχουν βρει πιο αποτελεσματικούς τρόπους να δουλεύουν αφού έχουν συνηθίσει να λειτουργούν στην εποχή του ανώτατου ορίου προϋπολογισμού και η ίδια η προσπάθεια της McLaren από αυτή την άποψη της επέτρεψε να ελευθερώσει χρήματα για να αυξήσει τον αριθμό εργαζομένων της σε μηχανικούς.
Αυτή ήταν μια προσπάθεια συνεργασίας μεταξύ του οικονομικού τμήματος και της ηγετικής τριάδας του Seidl, του τεχνικού διευθυντή James Key και του διευθυντή αγώνων Andreas Stella.
«Αυτή είναι πιθανώς η ίδια πρόκληση για κάθε ομάδα που έπρεπε να μειώσει το μέγεθος με την εισαγωγή του ανώτατου ορίου προϋπολογισμού», είπε ο Seidl.
«Στο τέλος, χρειάστηκε να ορίσεις το μέγεθος και το σχήμα της ομάδας με τις καλύτερες γνώσεις σου, φροντίζοντας επίσης ότι ειδικά σε αυτά τα πρώτα χρόνια του νέου οικονομικού πλαισίου, που είναι πρόκληση, θα παραμείνεις και εσύ μέσα στο όριο.»
«Και αυτό κάναμε, φτάσαμε στο ανώτατο όριο το 2021, το οποίο ήταν οδυνηρό γιατί σήμαινε επίσης ότι έπρεπε να απολύσουμε ανθρώπους.»
«Τότε, φαντάζομαι ότι είναι επίσης φυσιολογικό, μόλις φτάσετε σε αυτό το σημείο εκκίνησης, να δείτε πώς μπορείτε να βεβαιωθείτε συνεχώς ως ομάδα με αλλαγές βρίσκοντας περαιτέρω αποτελεσματικότητες ή συνέργειες μέσα στην ομάδα, προκειμένου να ελευθερώσετε χρήματα για να δημιουργήσετε περισσότερη απόδοση.»
Η σεζόν του 2022 ήταν η χειρότερη για τη McLaren από τότε που ο Seidl ανέλαβε την ευθύνη της ομάδας ως μέρος της ευρύτερης αναδιάρθρωσης του οργανισμού από τον CEO Zak Brown το 2019.
Ένα κακό ξεκίνημα με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς έβαλε τη McLaren από νωρίς χαμηλά στην βαθμολογία των πρωταθλημάτων, και σε σοβαρό μειονέκτημα όσον αφορά την απόδοση σε σύγκριση με τις Red Bull, Ferrari και Mercedes, τη στιγμή που και η Alpine τερμάτισε 4η στους Κατασκευαστές πάνω από την Βρετανική ομάδα.
Μια νέα αεροδυναμική σήραγγα και ένας προσομοιωτής δεν θα είναι έτοιμοι μέχρι αργότερα το 2023, επομένως θα καθοδηγήσουν τη σχεδίαση του 2024, αλλά θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για το αυτοκίνητο του 2025. Όμως η ομάδα μηχανικών στρατολόγησης της McLaren αναγνωρίζει ορθώς ότι η υποδομή από μόνη της δεν ήταν το μόνο ζήτημα.
Ο Brown δήλωσε τα εξής: «Αυτό ήταν όλο μέρος της εκμάθησης. Και μπορείτε να πείτε, «πού το καταλάβαμε;» Και δεν είναι ποτέ ένας μόνο τομέας που κάναμε λάθος.»
«Διαθέσαμε τους πόρους μας, τους ανθρώπους μας, τον χρόνο και την προσοχή μας στη σωστή περιοχή; Ήταν απλώς ένα λάθος που κάναμε συλλογικά; Ή μήπως έγινε το λάθος με την κατανομή πόρων;»
«Αυτά είναι όλα τα πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη στην ετυμογορία σας, “τι οδήγησε στο αποτέλεσμα που είχαμε;”»
«Και νομίζω ότι όλοι μαθαίνουμε συνεχώς για το πώς να διαχειριστούμε το ανώτατο όριο κόστους. Ακόμη και με την παραβίαση της Red Bull – δεν πιστεύω ότι ήταν σκόπιμη.»
«Μιλώντας για την CFO μας, αυτή και η οικονομική της ομάδα είχαν μια δουλειά πραγματική κόλαση, επειδή ο σκοπός της είναι να μας φέρει όσο το δυνατόν πιο κοντά στο ανώτατο όριο κόστους, αλλά μην υπερβούμε όυτε για 1 δολάριο.»
«Αλλά κάθε δολάριο κάτω από το όριο είναι ένα δολάριο που θα μπορούσαμε να είχαμε ξοδέψει στην αγωνιστική ομάδα. Αυτή είναι μια δύσκολη δουλειά, και πρέπει να έρχεται εις πέρας».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!