Στη McLaren ετοιμάζονται να θέσουν σε λειτουργία την καινούρια αεροσήραγγα στο Woking, κάτι που σημαίνει ότι θα τερματιστεί η συνεργασία με την Toyota και τις εγκαταστάσεις της στην Κολωνία, μετά από μια δεκαετία.
Παρά τη σχετική παραφιλολογία πως οι αεροσήραγγες έχουν αρχίσει και καθίστανται απαρχαιωμένο μέσο, με το CFD να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στις δουλειές των αεροδυναμιστών, ο ρόλος τους στον σχεδιασμό και την εξέλιξη ενός μονοθεσίου της F1 παραμένει σημαντικός, κάτι που στη McLaren γνωρίζουν, εξ’ ου και το project της νέας σήραγγας που μπαίνει σύντομα σε λειτουργία.
Ως μέρος του πλάνου της να επιστρέψει στην κορυφή του grid, η McLaren έχει εξελίξει τη δική της σήραγγα στο MTC του Woking, έχοντας από το 2011 συνεργαστεί με την Toyota, χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες εγκαταστάσεις των Ιαπώνων στην Κολωνία.
Με το project στη βάση της ομάδας να βαίνει στα τελευταία στάδια της ολοκλήρωσής του, η McLaren τερμάτισε και τη συνεργασία της με την Toyota. Ο επικεφαλής της ομάδας, Andrea Stella, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τη συνεργασία αυτή, αναφέροντας και τις επιτυχίες που προέκυψαν.
“Τα μονοθέσια που εξελίξαμε μέσα στη σήραγγα αυτή έχουν κερδίσει 14 Grand Prix και έχουν ανέβει άλλες 29 φορές στο βάθρο μεταξύ 2011 και 2013”.
“Η υποστήριξη της TGR-E, ήταν πολύτιμη για τις επιτυχίες μας. Εδραιώσαμε μια καλή σχέση συνεργασίας μεταξύ της McLaren και του προσωπικού στις εγκαταστάσεις. Πλέον, βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη της δικής μας αεροσήραγγας, το οποίο και θα μας προσφέρει σημαντικά οφέλη και εναρμονίζεται με τη νέα δομή που χτίζεται εντός του οργανισμού”.
“Θα θέλαμε να αναγνωρίσουμε τη δουλειά που έγινε στο TGR-E, η οποία ήταν καίρια για τις επιτυχίες της ομάδας στο παρελθόν”.
Από την πλευρά της Toyota, η πόρτα παραμένει ανοιχτή όσον αφορά μια μελλοντική συνεργασία ή υποστήριξη στο κομμάτι του commissioning της νέας αεροσήραγγας.
“Η πόρτα μας παραμένει ανοιχτή για τη McLaren. Τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία με τη νέα τους αεροσήραγγα και, αν και αυτό αλλάζει το είδος των υπηρεσιών που θα χρειαστούν από το TGR-E, καθώς και τη συχνότητα αυτών, παραμένουμε σε ανοιχτό διάλογο και θέλουμε να παίξουμε έναν εποικοδομητικό ρόλο στην πρόοδο της ένταξης της νέας αεροσήραγγας στο πρόγραμμα εξέλιξης”, δήλωσε από τη μεριά του ο Rob Leupen, διαχειριστικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing Ευρώπης.
Behind every great idea is a group of people who were given the belief and space to conceive it. 🧡
Our turnaround in 2023 has been a team effort, but behind it all is a culture central to driving high performance.
Find out more in this long read. 👇
— McLaren (@McLarenF1) August 5, 2023
Από την άλλη, ένας άνθρωπος που έχει αγωνιστεί στο παρελθόν για τη McLaren, ο David Coulthard, παραμένει πιο προσεκτικός και μετριοπαθής σχετικά με τα κέρδη της επένδυσης αυτής.
“Πολλές ομάδας κάνουν λόγο για νέες αεροσήραγγες, θεωρώ πως στη McLaren λένε πως η νέα τους σήραγγα θα τους λύσει τρόπον τινά τα προβλήματα. Η Red Bull, όμως, χρησιμοποιεί μια αεροσήραγγα της δεκαετίας του ’60”, δήλωσε στο Channel 4 ο Σκωτσέζος.
“Δεν έχει να κάνει, άρα, με το πόσο νέα είναι η αεροσήραγγά σου. Έχει να κάνει με το πόσο προβλέψιμη και επαναλήψιμη είναι η πληροφορία που τους δίνει για ένα αεροδυναμικά αποδοτικό μονοθέσιο”.
Με την MCL60 μετά και το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεών της σε Αυστρία, Βρετανία και Ουγγαρία, να έχει δώσει ώθηση στην ομάδα για το κάτι παραπάνω, σε μια χρονιά που δεν ξεκίνησε καθόλου καλά, η McLaren βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην 5η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, θέλοντας ωστόσο να παλέψει στα ίσα με τις Mercedes, Ferrrari και Aston Martin, κάτι που κατάφερε σε αρκετές περιστάσεις στους προηγούμενους αγώνες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!